Του Γιώργου Παλληκάρη
Τι κι αν η FIA έκανε υποχρεωτικά τα δύο Pit Stop στο GP του Μονακό. Τι κι αν υπάρχουν 6 rookies οδηγοί στο φετινό Grid. Για ακόμη μία φορά το θέαμα έλλειψε και όπως συνηθίζεται, ο Poleman πήρε και τη νίκη. Έτσι ο Norris που ξεκίνησε πρώτος, θα πάρει μία σπουδαία νίκη τόσο βαθμολογικά για εκείνον και την ομάδα του, όσο και ψυχολογικά, μιας και έβλεπε τον teammate του Piastri να ξεφεύγει στο πρωτάθλημα οδηγών. Δεύτερος, ο πολύ καλός Leclerc που έτρεχε μπροστά σε χιλιάδες fan του, ενώ την τριάδα έκλεισε ο Piastri.
Πάντως παρά τη φήμη της πίστας, δεν υπήρξε κόκκινη σημαία, παρά μόνο ένα Virtual Safety Car και δύο εγκαταλείψεις που δεν επηρέασαν τη ροή του αγώνα. Το 1-3 λοιπόν η McLaren, μέτρια συναισθήματα στην Ferrari και πλήρης απογοήτευση σε Red Bull και Mercedes.
Η πίστα

Εκεί όπου, τις καθημερινές, βλέπεις να οδηγούν με 30 η 40 χιλιόμετρα τις πανάκριβες Bentley, Rolls Royce, Maserati και Ferrari, τις ημέρες του αγώνα, αυτά τα αυτοκίνητα εξαφανίζονται. Γιατί το Grand Prix Monaco διεξάγεται στους στενούς -για αγώνες της F1- δρόμους του πριγκιπάτου, ενώ ο πρώτος αγώνας εκεί έγινε το 1950. Η διαδρομή που κάνουν οι οδηγοί έχει μήκος 3.337 μέτρα και σε 78 γύρους, καλύπτουν 260,286χλμ.
Η σειρά εκκίνησης

Ο Norris, για ένα δέκατο του δευτερολέπτου, κατάφερε να «κλέψει» την Pole position από τον Charles Leclerc και έτσι ξεκινά πρώτος, μπροστά από τον Μονεγάσκο. Πίσω τους, στη θέση τρία ο Oscar Piastri και ενώ ο Hamilton είχε τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο, επειδή έλαβε ποινή 3 θέσεων, πλέον πέφτει στη θέση 7. Το Grid εκκίνησης λοιπόν διαμορφώνεται ως εξής: Norris – Leclerc – Piastri – Verstappen – Hadjar – Alonso – Hamilton – Ocon – Lawson – Albon – Sainz – Tsunoda – Hulkenberg – Russell – Antonelli – Bortoleto – Gasly – Colapinto – Stroll – Bearman.
Πώς κύλησε ο αγώνας
Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Norris θα έχει καλό χρόνο αντίδρασης, και παρά το μπλοκάρισμα που είχε στην πρώτη στροφή, θα προστατέψει την πρώτη θέση του.

Πιο συγκεκριμένα, παρά το συνωστισμό, η εκκίνηση ήταν καθαρή χωρίς αλλαγές στην κατάταξη, όμως λίγο πριν το τέλος του πρώτου γύρου, ο Bortoleto θα πέσει στις μπαριέρες (λόγω πίεσης του Antonelli) και έτσι θα τεθεί ο αγώνας σε καθεστώς Virtual Safety Car.

Ο ίδιος θα βάλει όπισθεν και θα συνεχίσει τον αγώνα, όμως μέχρι να φτιαχτεί το σημείο, το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας θα παραμείνει μέχρι και το γύρο 4. Έτσι, μετά από μία καθαρή εκκίνηση και μία επαφή στο τέλος του πρώτου γύρου, συνεχίζουν όλα τα μονοθέσια με μοναδικό μεγάλο χαμένο τον Bortoleto που θα βρεθεί στην τελευταία θέση.
Η αγωνιστική δράση θα κρατήσει μόλις 5 γύρους καθώς στο γύρο 9, ο Gasly θα «μείνει» από φρένα και θα χτυπήσει τον Tsunoda από πίσω. Από αυτήν τη σύγκρουση θα διαλυθεί ο μπροστά αριστερά τροχός του Gasly, με τον ίδιο να καταφέρνει να φτάσει το μονοθέσιο στα pits, γεμίζοντας όμως την πίστα με κομμάτια… Παραδόξως το μονοθέσιο του Tsunoda δεν έπαθε το παραμικρό.

Αυτόματα θα εμφανιστεί κίτρινη σημαία για δύο γύρους (μέχρι τον 11), όπου και θα επιστρέψει η αγωνιστική δράση. Φυσικά χωρίς τον Gasly ο οποίος θα αποσυρθεί από τον αγώνα, και θα αποτελέσει την πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα.

Πάντως στους πρώτους 20 (από τους 78 του αγώνα) γύρους, οι οδηγοί κινούνται σχετικά αργά (για τα δεδομένα της F1) στην πίστα, μην πιέζοντας και ρισκάροντας ιδιαίτερα. Παράλληλα οι επισκέψεις στα pits έρχονται και φεύγουν με το μυαλό όλων σε κάποιο πιθανό αυτοκίνητο ασφαλείας, ενώ λόγω της στενότητας της πίστας, οι προσπεράσεις είναι… σπάνιες.

Μάλιστα ήδη από τα μέσα του αγώνα, έχουν αρχίσει τα ντουμπλαρίσματα… με τους πρώτους οδηγούς να περνούν ξανά τους τελευταίους της κατάταξης, με ένα μικρό μποτιλιάρισμα να δημιουργείται στη γνωστή στροφή.

Η αλήθεια είναι πως το GP του Μονακό, προσφέρει μειωμένο θέαμα συγκριτικά με άλλα GP λόγω της διαμόρφωσης της πίστας (ουσιαστικά είναι ο δημόσιος δρόμος περιμετρικά του κόλπου). Μάλιστα, για αυτό το λόγο, η FIA αποφάσισε στο φετινό αγώνα στο Μονακό, να γίνουν από όλους, υποχρεωτικά τουλάχιστον δύο pit stops.

Η δεύτερη εγκατάλειψη θα έρθει στον 39ο από τους 78 γύρους και αφορά τον Fernando Alonso. Ο λόγος είναι ένα πρόβλημα στην υβριδική μηχανή, όμως ο Ισπανός θα σταματήσει σε σημείο της πίστας που δεν εμπόδιζε καθόλου, και έτσι ο αγώνας θα συνεχιστεί κανονικά.

Οι γύροι περνούν, με το βάρος από τα καύσιμα να μειώνεται, την κούραση όμως να αυξάνεται. Τα πλάνα από τις on board κάμερες είναι ενδεικτικές του πόσο δύσκολο είναι αυτό που κάνουν οι πιλότοι της F1.

Στους εναπομείναντες γύρους δεν θα αλλάξει κάτι, και έτσι ο Norris θα αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία και θα πάρει μία σπουδαία νίκη.
Η τελική κατάταξη είναι: Norris – Leclerc – Piastri – Verstappen – Hamilton – Hadjar – Ocon – Lawson – Albon – Sainz – Russell – Bearman – Colapinto – Bortoleto – Hulkenberg – Stroll – Tsunoda – Antonelli.
Εγκατέλειψαν οι: Gasly – Alonso

