Του Π. Χαλάτση

Με το Grand Prix του Βελγίου και μετά από μια μικρή ανάπαυλα δύο εβδομάδων η F1 βρίσκεται στο Βέλγιο, για έναν αγώνα που θα κρίνει πολλά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η πίστα αυτή μήκους 7.004 μέτρων, είναι η αγαπημένη του Max Verstappen που φέτος τα έχει βρει δύσκολα με τις McLaren και δεν έχει καταφέρει να επιβληθεί. Πολλά λέγονται για την απόλυση του πρώην αρχηγού της Red Bull Christian Horner. Ο Verstappen τώρα καλείται να αποδείξει ότι η αιτία της κακής απόδοσής του ήταν ο Horner. Και όλοι περιμένουν να δουν τι θα γίνει στο Βέλγιο.

Στο Βέλγιο έχουν γίνει 69 αγώνες της F1. Οι 57 έχουν γίνει στη συγκεκριμένη πίστα που είναι μια από τις πιο αγαπημένες των οδηγών. Στην πίστα αυτή του Spa-Francorchamps – ο φετινός αγώνας είναι ο 13ος της χρονιάς- έχουμε πάντα εκπλήξεις.

Οι υψομετρικές διαφορές και οι γρήγορες στροφές, με την θρυλική “Eau Rouge”, την καθιστούν ιδανική για να ξεχωρίσει ο καλύτερος πιλότος. Η Eau Rouge – Raidillon με έντονες υψομετρικές διαφορές ασκούν φοβερή καταπόνηση στα ελαστικά λόγω της ισχυρής συμπίεσης και κατακόρυφες πιέσεις τόσο στον οδηγό, όσο και στο μονοθέσιο.

Στα πανέμορφα δάση των Αρδεννών η βροχή είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Στους 44 γύρους που θα κάνουν οι αγωνιζόμενοι την Κυριακή θα καλύψουν συνολικά 308.052 χλμ. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει ο S. Perez με χρόνο 1.44.701.  Πολλές φορές παρατηρείται στη μισή διαδρομή η πίστα να είναι στεγνή, και στην άλλη μισή να βρέχει. Οπότε το πρόβλημα με την επιλογή της γόμας των ελαστικών είναι μεγάλο.

Η πίστα έχει εν μέρει ανακατασκευαστεί, με νέο οδόστρωμα σε αρκετά σημεία, το οποίο προσφέρει αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης και καλύτερους χρόνους.

Στη διάθεση των ομάδων θα βρίσκονται οι γόμες C1 (λευκή/σκληρή), C3 (κίτρινη/μέση) και C4 (κόκκινη/μαλακή), αλλά και η επιλογή με «κενό». Τελευταία φορά που χρησιμοποιήθηκε η επιλογή με «κενό» ήταν στο Αυστριακό Grand Prix του 2022.

Όταν έχουμε αγώνα Sprint οι κανονισμοί προβλέπουν ένα σετ ελαστικών λιγότερο από ένα κανονικό Σαββατοκύριακο.

Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του δώδεκα σετ: έξι σετ μαλακής γόμας, τέσσερα σετ μέσης γόμας και δύο σετ σκληρής γόμας. Επιπλέον, η μέση γόμα είναι το μόνο ελαστικό που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί στα δύο πρώτα μέρη των κατατακτήριων δοκιμών του αγώνα Sprint ενώ η μαλακή γόμα υποχρεωτικά θα χρησιμοποιηθεί στο τρίτο μέρος της ίδιας περιόδου.

Το Spa συνδυάζει όλους τους τύπους στροφών. Έχει γρήγορα κομμάτια και εκεί οι μηχανικοί δυσκολεύονται να βρουν τον ιδεατό αεροδυναμικό συμβιβασμό. Στην πραγματικότητα, δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε μονοθέσια με ισχυρή υβριδική μηχανή να κινούνται ταχύτερα στον πρώτο και τον τρίτο τομέα, αλλά να δυσκολεύονται στον δεύτερο, όπου η αεροδυναμική απόδοση παίζει κυρίαρχο ρόλο — ή το αντίστροφο.

Σε επίπεδο ομάδων, η Ferrari έχει ανέβει 14 φορές στο πρώτο σκαλί του βάθρου, με τη McLaren να την ακολουθεί στενά με 12.

Το ερώτημα είναι ποιος θα είναι ο νικητής στο βελγικό Grand Prix. O πρωτοπόρος Oscar Piastri ή ο Lando Norris που ακολουθεί. O Oscar Piastri ( McLaren) έχει 234 βαθμούς. Ακολουθεί ο Lando Norris (McLaren) με 226 βαθμούς. Τρίτος είναι ο Max Verstappen (Red Bull) με 165 βαθμούς. Στη  4η θέση βρίσκεται ο George Russell (Mercedes) με 147 και την πρώτη πεντάδα κλείνει ο Charles Leclerc (Ferrari) με 119 βαθμούς.

Το πρόγραμμα του τριημέρου έχει ως εξής:

Παρασκευή 25 Ιουλίου

Practice 1-                              13.30- 14.30

Sprint Qualifying                   17.30- 18.15

Σάββατο 26 Ιουλίου

Sprint                                        13.00- 14.00

Qualifying                                 17.00- 18.00

Κυριακή 27 Ιουλίου

Αγώνας                                      16.00

Τόσο τα ανεπίσημα δοκιμαστικά, όσο και τα Sprint Qualifying, Sprint και Qualifying μπορείτε να τα παρακολουθήσετε σε απευθείας μετάδοση από τα συνδρομητικά κανάλια του  Ant1+ και του F1 TV Pro.

Τον αγώνα της Κυριακής μπορείτε να τον παρακολουθήσετε από τα συνδρομητικά κανάλια του  Ant1+ και του F1 TV Pro και ετεροχρονισμένα από το ελεύθερο κανάλι του Ant1.

Mέσα από την ιστοσελίδα antenna.gr/f1 οι φίλοι της Formula 1 μπορούν να ακούσουν το podcast «Καρό Σημαία» με τον Κώστα Ψάρρα και τον Πάνο Σεϊτανίδη, να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους για να διεκδικήσουν πλούσια δώρα στο «Formula 1 Trivia» και, φυσικά, να ενημερώνονται καθημερινά για όλα τα νέα της Formula 1, με ειδήσεις, βίντεο και έγκυρη αρθρογραφία.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης