Του Περικλή Χαλάτση
Μετά από τέσσερα δύσκολα χωμάτινα ράλλυ στην Πορτογαλία, τη Σαρδηνία, την Ελλάδα και την Εσθονία ακολουθεί σήμερα η Φινλανδία.
Η αγωνιστική ομάδα της Toyota κέρδισε τους τρεις από τους τέσσερις αγώνες. Μόνο στην Ελλάδα κέρδισε η Hyundai. Και τώρα στο WRC Secto Rally Finland 2025 θα δοθεί μεγάλη μάχη για τη νίκη. Κυρίως από το Φινλανδικό δίδυμο Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen.
Όσο περίεργο και αν ακούγεται ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC, Kalle Rovanpera, δεν έχει κερδίσει ποτέ τον αγώνα στην πατρίδα του. Και αυτή τη φορά δήλωσε ότι έχει στόχο το πρώτο σκαλοπάτι στο βάθρο.

O 24χρονος Φινλανδός Kalle Rovanpera, δύο φορές πρωταθλητής WRC, με 16 νίκες στο ενεργητικό του, δεν έχει καταφέρει να κερδίσει ούτε μία φορά τον αγώνα της πατρίδας του. Μάλιστα σε ένα αγωνιστικό «πηγαδάκι» είπε:
«Ήρθε η ώρα να κερδίσω στην έδρα μου»
Το 2024 είχαν τη νίκη στο τσεπάκι τους αλλά στην power-stage, μια μεγάλη πέτρα που βρέθηκε από το πουθενά στην άκρη του δρόμου τους στέρησε τη νίκη. Ήταν το «θείο δώρο» του Rovanpera στον Ogier που από δεύτερος στα τελευταία χιλιόμετρα του τετραήμερου αγώνα βρέθηκε πρώτος.

Όμως και η αγωνιστική ομάδα Toyota Gazoo Racing θέλει τη νίκη γοήτρου αφού η έδρα της είναι στη Φινλανδία και μάλιστα λίγα χιλιόμετρα από το στρατηγείο του αγώνα που βρίσκεται στην κεντρική Φινλανδία, στην Jyväskylä (Γυβάσκυλα).
Ο αγώνας στη Φινλανδία είναι αρκετά δύσκολος. Μπορεί το χώμα να μην κρύβει επικίνδυνες φυτεμένες πέτρες, όμως είναι τόσο γρήγορα τα κομμάτια των ειδικών διαδρομών που εύκολα μπορεί να γίνει το λάθος. Πολλοί χαρακτηρίζουν τον χωμάτινο αγώνα στην Φινλανδία ως Grand Prix του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Αναπτύσσονται μεγάλες τελικές ενώ υπάρχουν και αρκετά «γιαμ» που απογειώνουν για αρκετά μέτρα στον αέρα τα αγωνιστικά.
Στον αγώνα φέτος που περιλαμβάνει 20 ειδικές διαδρομές μήκους 307.22 χλμ παίρνουν μέρος 66 πληρώματα.

Σήμερα το αγωνιστικό πρόγραμμα είναι όπως πάντα την πρώτη ημέρα αφιερωμένο στους θεατές. Το πρωί στην περιοχή Ruuhimaki, θα γίνει το Shakedown μήκους 4.12 χιλιομέτρων (δεν μετράει στη βαθμολογία) και το απόγευμα θα ξεκινήσουν να «μιλάνε» τα χρονόμετρα του αγώνα με την πρώτη Ε.Δ SSS 1 μήκους 2.58 χιλιομέτρων. Πάντα όταν η υπερειδική γίνεται σε άσφαλτο ενώ ο υπόλοιπος αγώνας είναι στο χώμα, οι αγωνιζόμενοι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Επειδή η διαδρομή είναι τόσο μικρή και οι διαφορές στους χρόνους ασήμαντες προσέχουν γιατί τα σεταρισματα στα αγωνιστικά τους είναι για άλλη χρήση.
Αντίθετα τα δίνουν όλα την Κυριακή, στην power stage ( μήκους 23.98 χλμ) γιατί υπάρχει και η πρόσθετη βαθμολογία για τους πέντε γρηγορότερους.
Οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja που στην πατρίδα τους δεν κατάφεραν να ανέβουν στο πρώτο σκαλοπάτι θα προσπαθήσουν από την Παρασκευή να κάνουν επιθετικό αγώνα για να πάρουν το προβάδισμα. Βέβαια θα είναι και τόσο εύκολο γιατί από τη στιγμή που είναι επικεφαλής της βαθμολογίας θα ξεκινούν πρώτοι και θα ανοίγουν δρόμο. Πάντα στα πρώτα περάσματα όσοι ανοίγουν δρόμο δεν κάνουν τους χρόνους που θα ήθελαν.
Μέχρι και την Εσθονία πρώτοι ξεκίναγαν οι Ουαλοί Elfyn Evans- Scott Martin αφού ήταν μπροστά στη βαθμολογία. Η αλήθεια είναι ότι το δίδυμο της Toyota πήγαινε πολύ καλά όσοι οι αγώνες γίνονταν εκτός Ευρώπης. Μόλις το WRC ήρθε στην Ευρώπη έχασαν το ρυθμό τους. Τόσο στη χιονισμένη Σουηδία όσο και στο λασπωμένο Σαφάρι, τα πήγαν θαυμάσια. Στη συνέχεια έχασαν το ρυθμό τους. Σίγουρα ο Evans προβληματίζεται με τους χρόνους του. Ακούγεται πάντως ότι έκανε αρκετές αλλαγές στο αγωνιστικό του και στη Φινλανδία θα «χυμήξει». Θα ξεκινάει δεύτερος και θα έχει το πλεονέκτημα ότι ο δρόμος που θα «ανοίγει» ο Tanak θα είναι καθαρός.
Ο αγώνας σήμερα

Ο αγώνας αύριο

O Kalle στις δοκιμές εξέλιξης για το γρήγορο ράλι Φινλανδίας έκανε αρκετά χιλιόμετρα και νέο set-up στο Toyota Yaris Rally1. Για να δούμε θα πετύχει τη νίκη;
Να κλείσουμε με την επιστροφή τους αγώνες του WRC του Marcus Gronholm που θα τρέξει μόνο στη Φινλανδία. Ο Marcus Gronholm έχει στο WRC , 153 συμμετοχές, 30 νίκες και 61 συνολικά παρουσίες στο βάθρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Έχει κερδίσει δύο φορές το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Το 2000 και το 2001.

Ο 57χρονος Φινλανδός, με συνοδηγό τον Timo Rautiainen έχει κερδίσει 7 φορές το ράλλυ στη Φινλανδία. Το 2000, 2001, 2002 με Peugeot 206 WRC, το 2004, 2005 με Peugeot 307 WRC και το 2006, 2007 με Ford Focus WRC. Έχει κερδίσει ακόμη το ράλι Ακρόπολις 2006-2007 με Ford Focus WRC. Φέτος θα τρέξει με Skoda Fabia RS Rally2. Μόνο που αυτή τη φορά στο δεξί κάθισμα δε θα κάθεται ο μόνιμος συνοδηγός του Timo Rautiainen, αλλά η 42χρονη παγκόσμια πρωταθλήτρια του διάθλου Kaisa Makarainen.
Οι συμμετοχές:



