Του Π. Χαλάτση
Το πλήρωμα από την Ουαλία, οι Elfyn Evans- Scott Martin χθες το βράδυ κέρδισαν την υπερειδική μήκους 2.94 χλμ. Ήταν δηλαδή μια μικρή ειδική που γίνεται κυρίως για τον κόσμο σε οριοθετημένο χώρο. Όπως καταλαβαίνετε σε μια διαδρομή που είναι μικρότερη από τρία χιλιόμετρα, οι διαφορές στους χρόνους μετριούνται στα δέκατα του δευτερολέπτου.

Οι Elfyn Evans- Scott Martin με TOYOTA GR YARIS Rally 1 έκαναν χρόνο 02.18.1 ενώ το δεύτερο πλήρωμα, οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (TOYOTA GR YARIS Rally 1) έκαναν χρόνο 02.18 3, δηλαδή η διαφορά τους είναι +00.2 .
Ίδιο ακριβώς χρόνο με τους Γάλλους έκαναν και οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja με HYUNDAI i20 N Rally 1
Ακολούθησαν οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria και Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe , και οι δύο με HYUNDAI i20 N Rally 1.
Όμως η πραγματική μάχη στο ράλλυ της Πορτογαλίας ξεκίνησε στις 07.35 το πρωί (09.35 ώρα Ελλάδος).
Οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν σε σύνολο 683.17 km. Από αυτά τα 536.69 θα είναι απλές ειδικές και τα 146.48 km ειδικές διασρομές. Δύσκολες και σκληρές.
Η μεγαλύτερη είναι αυτή της Mortagua μήκους 14.59 km. Οι δέκα Ε.Δ (είναι πέντε και θα γίνουν απο δύο φορές). Τα πληρώματα στα δεύτερα περάσματα θα έχουν χαράξει τα πατήματά τους και αναμένεται να κάνουν καλυτέρους χρόνους ενώ οι θεατές δεν θα μετακινηθούν και θα περιμένουν να δουν δύο περάσματα.
Οι Ε.Δ της σημερινής ημέρας

Οι ειδικές είναι γρήγορες και τεχνικές. Γίνονται από το Πόρτο στα βόρεια και στο κέντρο της χώρας. Άλλες ειδικές έχουν μαλακό χώμα ενώ κάποιες άλλες είναι σκληρές με πολλές πέτρες. Αυτές οι πέτρες σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν κλαταρίσματα και αλλάζουν τις προβλέψεις.

Ο πιο δύσκολος κύκλος του φετινού WRC για τους Κορεάτες κατασκευαστές της Hankook ξεκινάει από αυτόν τον αγώνα. Φαίνεται ότι οι οδηγοί που παραπονέθηκαν μετά το ράλι Σαφάρι δεν είχαν άδικο. Οι μηχανικοί της Hankook έκαναν σημαντικές αλλαγές στα ελαστικά.
Ωστόσο και η FIA ειδικά για τα Rally1 Cars έδωσαν + 8 ελαστικά σε κάθε πλήρωμα ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στα 36 ελαστικά για όλο τον αγώνα.
Αντίθετα καμία αλλαγή δεν έγινε για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2 και τις υπόλοιπες κατηγορίες. Ο κανονισμός παραμένει αμετάβλητος, με μέγιστο αριθμό τα 26 ελαστικά για κάθε αγώνα στο χώμα.
