Του Περικλή Χαλάτση
Ο αγώνας στην Κένυα ήταν η απόλυτη κυριαρχία της Toyota αφού στη ράμπα του τερματισμού ανέβηκαν τρία GR Yaris Rally Hybrid ενώ και στην 4η θέση υπήρχε και πάλι Yaris. Νικητές του αγώνα ήταν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais, στη 2η θέση ήταν οι Kalle Rovanpera- Jonne Halttunen, στην 3η θέση οι Elfyn Evans- Scott Martin και στην 4η θέση οι Takamoto Katsuta- Aaron Johnston.
Ο S.Ogier, 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, σήμερα έγραψε την 58η νίκη σε αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος και την 2η νίκη σε αγώνα στο Σαφάρι στην Αφρική.
Η σημερινή ημέρα είχε μόνο έξι Ε.Δ και 76.38 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Ο Ogier σε μια μικρή έξοδο που είχε έχασε κάποια δευτερόλεπτα. Αλλά δεν πτοήθηκε. Συνέχισε με ρυθμό και κέρδισε. Στις τρείς τελευταίες ειδικές διαδρομές του αγώνα ήταν όλοι προσεκτικοί.
Η 17η ΕΔ ήταν γεμάτη πέτρες και μάλιστα μεγάλες και επικίνδυνες αφού ήταν στην αγωνιστική γραμμή. Ο κίνδυνος κλαταρίσματος ήταν ορατός για όλα τα πληρώματα. Στο τέλος αυτής της ειδικής η διάφορα ανάμεσα στον Ogier και τον Rovanpera ήταν μόλις 13 δευτερόλεπτα. Ο Ogier που δεν τρέχει σε όλους τους αγώνες του WRC δεν ψάχνει ένα νέο πρωτάθλημα. Έχει ήδη 8 παγκόσμια πρωταθλήματα.
Ο περυσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής K. Rovanpera που προηγείται και φέτος στη βαθμολογία ήθελε τη 2η θέση και σωστά δεν κυνήγησε πιο σκληρά τον Ogier. Άλλωστε δεν είχε κανένα νόημα. Και με τη 2η θέση αύξησε ακόμη της διαφορά από τους αντιπάλους του που τον ακολουθούν. Πριν τελειώσει το Ράλλυ στην Κένυα ο Rovanpera είχε 118 βαθμούς, στη 2η θέση ακολουθούσε ο Neuville με 93 και στην 3η θέση ήταν ο Ott. Tanak με 85. Ο Ogier κάνει επιλεκτικά αγώνες όποτε δεν απειλεί τον Rovanpera. Μόνο Evans που είχε 83,ανεβάζει βαθμούς σήμερα.
Στην 18η Ε.Δ το ενδιαφέρον ανέβηκε ακόμη περισσότερο. Ο Ogier δεν ήταν ικανοποιημένος. Το Yaris είχε ανεβάσει θερμοκρασία ενώ ο Rovanpera είχε κλατάρισμα μέσα στην ειδική και έφτασε ως τον τερματισμό με τρία ελαστικά. Το τέταρτο είχε βγει από τη ζάντα.
Η ειδική αυτή είχε αρκετή πούδρα και χώμα. Όλα τα πληγώματα αναγκάζονταν να έχουν σε λειτουργία τους υαλοκαθαριστήρες. Ο ξανθός Rovanpera όταν έφθασε στο τέλος της 18ης Ε.Δ ήταν …μαύρος. Μια ειδική πριν από το φινάλε του αγώνα η διαφορά των Ogier και Rovanpera ήταν 9.2’’.
Η 19η Ε.Δ, η Power Stage, τελευταία του Safari Rally Kenya ήταν ειδική στρατηγικής για όλα τα πληρώματα της Toyota. Κινήθηκαν με ρυθμό τερματισμού και δεν κυνήγησαν τους χρόνους. Οι πιο γρήγοροι στην Power Stage ήταν οι Thierry Neuville- Martin Wydaeghe με Hyundai i20N Rally Hybrid.
Ο Ogier στον τερματισμό είπε ότι χάρηκε για τη νίκη του. Αν και η διαφορά μετά από 4 ημέρες αγώνα ήταν μόνο 6.7’’ από τον Rovanpera, η νίκη είναι νίκη.
Ο Rovanpera δεν φάνηκε και τόσο ικανοποιημένος γιατί έχασε την πρώτη θέση στο βάθρο για μόνο 6.7’’ . Ωστόσο χαμογέλασε και χαιρέτησε εγκάρδια όσους βρέθηκαν δίπλα του.
Ο Evans δεν έμεινε ικανοποιημένος από τους χρόνους του ενώ ο Katsuta που τερμάτισε στην 4η θέση ευχαρίστησε τους μηχανικούς της Toyota γιατί όπως είπε χωρίς αυτούς δεν θα είχε τερματίσει.
Οι δέκα πρώτοι μετά τον τερματισμό:

