Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Είναι γνωστό πως η Ε.Ε. έχει ήδη ψηφίσει νόμο με τον οποίο όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το 2035 και έπειτα, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Όμως, μια νέα έκθεση υποδηλώνει ότι όσοι νοικιάζουν οχήματα ενδέχεται να μην απολαμβάνουν τις ίδιες ελευθερίες, για το ίδιο διάστημα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεξεργάζεται σχέδια για να εμποδίσει τις εταιρείες ενοικίασης να αγοράζουν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2030, σύμφωνα με τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Μεγάλες εταιρίες leasing θα επιτρέπεται να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αντικαταστήσουν τα αποσυρόμενα από τον στόλο ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.

Αλλάζει η ισορροπία στις αγορές 

Υποθέτοντας ότι τα περισσότερα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα διαρκούν μόνο ένα ή δύο χρόνια στο στόλο μιας εταιρείας, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι πιθανοί αγοραστές δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να πάρουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το 2032 και ενδεχομένως νωρίτερα. Αν και οι εταιρείες ενοικίασης προσφέρουν ήδη ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ενοικίαση τους είναι πιο ακριβή και λιγότερο δημοφιλής από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Επίσης, η επισκευή τους έχει αποδειχθεί δαπανηρή για τις εταιρείες ενοικίασης.

Εάν η πρόταση γίνει νόμος και επεκταθεί στις μεγάλες εταιρείες καθώς και στις επιχειρήσεις ενοικίασης, θα μπορούσε επίσης να επιταχύνει αποτελεσματικά την απαγόρευση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ το 2035. Οι πωλήσεις σε εταιρείες ενοικίασης αποτελούν περίπου το ένα πέμπτο του συνόλου των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ενώ οι συνολικές πωλήσεις σε στόλους αντιπροσωπεύουν περίπου το 60%.

Αυτό θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να πωλούνται πολύ λιγότερα νέα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης μετά το 2030 και πολύ λιγότερα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια, περιορίζοντας τις επιλογές των αγοραστών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Και ποιος θα εκπλαγεί αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξορθολογήσουν τις γκάμες των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης πριν από το 2035, επειδή δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο να κατασκευάζουν τόσες πολλές εκδόσεις χωρίς τον τεράστιο όγκο των παραγγελιών στόλου για να δικαιολογηθεί το κόστος παραγωγής;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης