Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο όμιλος Rimac με έδρα την Κροατία κατέχει το 55% της κοινοπραξίας Rimac/Bugatti, ενώ η Porsche κατέχει το 45%. Σύμφωνα όμως με ξένα δημοσιεύματα, η κροατική εταιρία έχει βάλει στο μάτι το 100% και είναι έτοιμη να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Σύμφωνα με ανώνυμες πηγές, η Rimac φέρεται να έχει κάνει μια προκαταρκτική προσφορά για την αγορά του μεριδίου της Porsche, το οποίο προηγουμένως αποτιμούσε την εταιρεία σε πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Δεν υπάρχει καμία πληροφορία σχετικά με το ποσό που έχει προσφέρει η Rimac, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες θα μπορούσε να συμμετάσχει μαζί με άλλους επενδυτές.

Η Rimac δεν έχει σχολιάσει δημοσίως και οι συζητήσεις φέρονται να βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Παρόλα αυτά, η ιδέα της εξαγοράς της Porsche από την Rimac σηματοδοτεί μια αξιοσημείωτη αλλαγή στη δυναμική.
Υποστηρίζεται ότι μετά την ίδρυση της Bugatti Rimac το 2021, η Porsche είχε προσπαθήσει να εξαγοράσει τη Rimac από την κοινοπραξία. Ωστόσο, τώρα έχει πιο πιεστικά ζητήματα να αντιμετωπίσει, εν μέρει λόγω της μειωμένης ζήτησης για τα ηλεκτρικά της οχήματα, της κατάρρευσης των πωλήσεων στην Κίνα και των διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Ο Mate Rimac παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος της ομώνυμης εταιρείας του, η οποία συγκέντρωσε 500 εκατομμύρια ευρώ από επενδύσεις το 2022, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών κεφαλαίων της Goldman Sachs Asset Management και του SoftBank Vision Fund 2.
Εάν ο Rimac καταφέρει να εξαγοράσει το μερίδιο της Porsche στην κοινοπραξία της από την Bugatti, αυτό θα του δώσει τον πλήρη έλεγχο της γαλλικής μάρκας. Η Rimac έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία και τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του υβριδικού hypercar Tourbillon, αλλά θεωρητικά θα μπορούσε να κάνει ό,τι θέλει αν βγάλει την Porsche από τη μέση.

