του Δημήτρη Διατσίδη

Αναφερθήκαμε πρόσφατα σε άρθρο εδώ στο zougla.gr στο θέμα της μη αξιολόγησης των οδηγών μέσων μαζικής μεταφοράς και απάντηση δεν πήραμε από κανένα φορέα… Τώρα ήρθε το χθεσινό δυστύχημα στο Βουκουρέστι για να επαναφέρει στο προσκήνιο το σοβαρό αυτό θέμα. Διαβάζω σε δηλώσεις του πρακτορείου ότι ο οδηγός του λεωφορείου ήταν έμπειρος είχε δουλέψει σε ΚΤΕΛ, όμως το ερώτημα είναι; ήταν κατάλληλος για να οδηγεί λεωφορείο; Στο προηγούμενο άρθρο μας αναφερθήκαμε στο γεγονός ότι η καταλληλότητα ή μη του οδηγού εξετάζεται από ειδική Ψυχοτεχνική Αξιολόγηση που κάνει στη χώρα μας το Κέντρο Ψυχοτεχνικής-Αξιολόγησης-Πιστοποίησης (ΚΕ.Ψ.Α.) οδηγών όλων των μορφών οδήγησης, βάσει του ΦΕΚ 1316/τ.Β/31-12-1998 και με κριτήρια που θεσπίζονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρώτο ερώτημα λοιπόν: είχε περάσει τέτοια αξιολόγηση ο οδηγός του λεωφορείου; Προφανώς όχι είναι η απάντηση. Και μετά από αυτό έρχονται και τα άλλα ερωτήματα: Είδε το σχετικό σήμα πάνω στο οποίο έπεσε το λεωφορείο; Από τη στιγμή που αντιλήφθηκε την πρόσκρουση ποια ήταν η κινητική του αντίδραση, σε πόσο χρόνο φρέναρε για να σταματήσει το όχημά του; Σε αυτά θα μπορούσε να απαντήσει η εν λόγω αξιολόγηση.

Σε αυτά που δεν θα είχε απάντηση είναι στο αν οδηγούσε παραπάνω ώρες από αυτές που επιτρέπονται, αφού ο δεύτερος οδηγός που έπρεπε να υπάρχει είχε αποβιβαστεί στην Θεσσαλονίκη! Στο αν από την κούραση κοιμήθηκε στιγμιαία και δεν αντιλήφθηκε το όριο ύψους, γιατί δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι δεν ήξερε ή δεν μπορούσε να υπολογίσει το ύψος του λεωφορείου που οδηγούσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με αφορμή αυτό το δυστύχημα ας σκεφτούμε το πόσες φορές μπαίνουμε σε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς και δεν γνωρίζουμε το αν ο οδηγός είναι κατάλληλος για να μας μεταφέρει. Ας σκεφτούμε το ότι κάθε μέρα τα παιδιά μας μπαίνουν σε σχολικά λεωφορεία των οποίων οι οδηγοί δεν έχουν περάσει αξιολόγηση. Μόνο πριν από χρόνια γνωρίζω ότι ένα ιδιωτικό εκπαιδευτήριο των Αθηνών είχε περάσει τους οδηγούς του από αξιολόγηση, αλλά και αυτό δεν συνέχισε να το κάνει.

Μια χαμένη ζωή φτάνει για να ταρακουνήσει τους υπευθύνους οδικής ασφάλειας και να εφαρμόσουν το νόμο που έχει θεσπίσει την αξιολόγηση των οδηγών κρατικών μέσων μαζικής μεταφοράς και όχι μόνο αυτό, αλλά να θεσπίσουν και τη σωστή αξιολόγηση όλων των οδηγών που μεταφέρουν μαζικά ανθρώπους ή επικίνδυνα φορτία.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης