Του Περικλή Χαλάτση

Το Honda Jazz 4ης γενιάς με το προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και οικονομικότερη μετακίνηση. Παρουσιάστηκε το 2021 και είναι αυτό που λανσάρει τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Yoo no bi». Πρόκειται για ένα φρέσκο μοντέλο, αξιόλογο, ανταγωνιστικό και ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον. Βλέπετε ότι οι Γιαπωνέζοι ποτέ δεν κάνουν λάθος κινήσεις τουλάχιστον στα μοντέλα που προορίζουν για την ευρωπαϊκή αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα σας παρουσιάζουμε το Honda JAZZ 5D 1.5 HYBRID CVT στην έκδοση ELEGANCE. Είναι το αυτοκίνητο με τις πέντε πόρτες, με κινητήρα 1.500 κ.εκ. που διαθέτει το σύστημα CVT. Είναι υβριδικό αλλά όχι ακριβώς με το σύστημα που γνωρίζουμε. Πριν όμως σας αναλύσουμε τα επιμέρους στοιχεία του συγκεκριμένου συστήματος, να σας αναφέρουμε επιγραμματικά τα ατού του Jazz. Είναι ευρύχωρο αυτοκίνητο με σωστή αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων, «φορτωμένο» με συστήματα infotainment και συνδεσιμότητας επόμενης γενιάς και βελτιωμένες αναρτήσεις για πιο άνετες μετακινήσεις. Απευθύνεται στον απαιτητικό οικογενειάρχη που εκτός των άλλων θέλει να κινείται οικονομικά και να είναι ασφαλής.

Άνετο εσωτερικό
Το νέο Jazz 4ης γενιάς διατηρεί σχεδόν τις ίδιες διαστάσεις με το Jazz 3ης γενιάς. Το μήκος του είναι 4.044 χλστ. Εδώ υπάρχει μια μικρή διαφορά με το προηγούμενο μοντέλο αφού είναι κατά 10 χλστ. πιο μεγάλο. Το πλάτος του είναι 1.694 χλστ. και το ύψος του 1.526 χλστ. Το μεταξόνιο του είναι 2.517 χλστ.

Παρά το γεγονός ότι είναι μειωμένο κατά 10 χλστ., το νέο Jazz είναι πιο ευρύχωρο και για τους πίσω επιβάτες. Το μπροστινό μετατρόχιο είναι 1.487 χλστ. και το πίσω 1.474. 
Για να πετύχεις αυτό που βάζεις στόχο θα πρέπει όλες οι ομάδες να συνεργάζονται σωστά. Στο στάδιο δημιουργίας του νέου Jazz, οι μηχανικοί της Honda συνεργάστηκαν στενά με την ομάδα σχεδίασης προκειμένου να διασφαλιστούν τα κορυφαία επίπεδα ευρυχωρίας στον εσωτερικό χώρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χρησιμοποίησαν μέσα στο πλαίσιο και στον χώρο του κινητήρα εξαρτήματα που να μπορούν να λειτουργούν άψογα το υβριδικό σύστημα κίνησης παρέχοντας μεγαλύτερους χώρους στην καμπίνα των επιβατών.
Ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ. Ο χώρος αποσκευών με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση, ξεκινά από 298 λίτρα. Όταν πέσουν τα καθίσματα αυξάνεται στα 1.199 λίτρα.

Όλα τα πλαστικά μέρη στο εσωτερικό είναι από υλικά μαλακής υφής, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες τόσο για τους μπροστινούς όσο και για τους πίσω επιβάτες.

Το μεγάλο οδηγοκεντρικό ταμπλό περιλαμβάνει ένα λεπτό πίνακα οργάνων. Στο μέσον δεσπόζει μια καινούργια οθόνη 9 ιντσών με μοντέρνα γραφικά με δυνατότητα συνδεσιμότητας Apple Car Play και Android Auto. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 7 ιντσών.

Είναι εύχρηστος και ευανάγνωστος. Από εκεί ο οδηγός ενημερώνεται για τις ενδείξεις του υβριδικού συστήματος, τη στάθμη της μπαταρίας αλλά και του καυσίμου.
Ο οδηγός έχει τέλεια θέση οδήγησης, καλύτερη ορατότητα και, φυσικά, μεγαλύτερο έλεγχο στον δρόμο. Οι λεπτές κολόνες A δημιουργούν ένα τόξο ξεκινώντας από το καπό. Με αυτή την αλλαγή βελτιώθηκε η ορατότητα σε οδηγό και συνοδηγό.

Οι σχεδιαστές κατάφεραν να βελτιώσουν την οριζόντια ορατότητα από τις 69 μοίρες που είχε το Jazz 3ης γενιάς σε 90 μοίρες. Αυτό σε συνδυασμό με τους κρυμμένους υαλοκαθαριστήρες και το επίπεδο ταμπλό, προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ορατότητα ενώ μέσα από το πανοραμικό παρμπρίζ φωτίζεται περισσότερο ο εσωτερικός χώρος.
Ας δούμε το υβριδικό σύστημα του Honda Jazz 4ης γενιάς. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το πρώτο μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Honda με το νέο σήμα της Honda e:HEV. Όταν κινείσαι μέσα στην πόλη με χαμηλές στροφές, δεν ακούς θόρυβο από τον κινητήρα, γιατί απλώς κινείσαι χωρίς να μολύνεις το περιβάλλον. Το νέο υβριδικό σύστημα διαθέτει ένα προηγμένο, υβριδικό σύστημα κίνησης. Αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους σε ένα βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης που λειτουργεί μέσω ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος. Στόχος των μηχανικών ήταν ο αρμονικός συνδυασμός για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Και αυτό το πέτυχαν. 

Αν και είναι λάθος να μετράμε τις επιταχύνεις όταν η τιμή των καυσίμων έχουν φθάσει στα ύψη και κάθε οδηγός οφείλει να κινείται όσο πιο οικονομικά μπορεί, ωστόσο θα σας αναφέρουμε ότι το Jazz χρειάζεται από στάση έως τα 100 χλμ. 9,4’’, ενώ η τελική του ακουμπάει τα 175 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας 1.498 κ.εκ. VTEC 16V (Euro 6) αποδίδει ισχύ 98 ίππους (5.500-6.400 σ.α.λ.) με μεγίστη ροπή 131 (4.500-5.000). Η μεγίστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 80 PS και η μεγίστη ροπής του ηλεκτροκινητήρα είναι 253 Nm. 

Το αποδοτικό υβριδικό σύστημα παράγει εκπομπές CO2 (μεσαία κατανάλωση) 87 g/km. Και για να μην ρωτάτε συνέχεια, ναι μπαίνει στο δακτύλιο. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου είναι 4,5l/100km (WLTP). Θα μείνουμε λίγο στην κατανάλωση. Η επίσημη μέτρηση της Honda ξεκινάει από 3.5 (χαμηλή) και η συνδυασμένη κυμαίνεται 4,5 lt/100km. Δεν είναι υπερβολή αν σας πούμε ότι στις βόλτες μας η μέση κατανάλωση έπεσε στα 4.1l. Βέβαια, ξεκινήσαμε να το οδηγούμε με πνεύμα οικονομίας. Και ο καιρός μας διευκόλυνε γιατί ακόμη δεν χρειαζόταν να λειτουργήσουμε το air condition. Ωστόσο, ο κεντρικός υπολογιστής έγραψε λιγότερο από αυτό που δίνει επίσημα το εργοστάσιο. 

Σε κάποιες περιπτώσεις ο αθόρυβος κινητήρας ξαφνικά ακούσθηκε και μας ενημέρωνε ότι «προσθέτει» ενέργεια. Για να καταλάβετε όμως καλύτερα πώς λειτουργεί αυτό το σύστημα e:HEV, θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης:
•    EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα.
•    Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που με τη σειρά του την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα.
•    Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη και η κινητήρια δύναμη μεταφέρεται απευθείας από τον κινητήρα στους τροχούς. 

Μέσα στην πόλη για να πετύχει ο οδηγός τη μικρότερη κατανάλωση θα πρέπει να συνδυάζει το EV Drive και το Hybrid Drive. Μόνο στην Εθνική Οδό η σε ανοικτούς δρόμους χρησιμοποιείται το Engine Drive, με μια on-demand υποστήριξη ελκτικής ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα για γρήγορη επιτάχυνση.
Στο Hybrid Drive, η περίσσεια ισχύος από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να μεταφέρεται για επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ γεννήτριας. Το EV Drive ενεργοποιείται επίσης κατά την επιβράδυνση, ανακτώντας ενέργεια μέσω της αναγεννητικής πέδησης για επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Στο Hybrid Drive mode, ο εγκέφαλος του νέου e-CVT διασφαλίζει ότι ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ισχυρή ροπή, και ο κινητήρας άμεση και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση, παρόμοια με αυτή ενός κιβωτίου πολλαπλών σχέσεων. Όταν απαιτείται περισσότερη ισχύς, ο εγκέφαλος μπορεί να επιλέγει σταθερά τις ιδανικές στροφές κινητήρα. Η συσχέτιση ταχύτητας οχήματος και στροφών κινητήρα είναι πιο γραμμική ώστε οδηγός και επιβάτες όχι μόνο να νιώθουν αλλά και να ‘ακούνε’ την επιτάχυνση. 

Όταν οδηγήσαμε το Honda Jazz 4ης γενιάς, μας άρεσε ο συνδυασμός της κινητήριας δύναμης με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που δεν παρουσιάζει καμιά υστέρηση στις αλλαγές. Μας άρεσε το πάτημα που έχει το αυτοκίνητο ακόμη και όταν κινείται σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Μας άρεσε και η ανάρτηση που απορροφά τις ανωμαλίες των επαρχιακών δρόμων αλλά και τα φρένα του που είναι δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς. Μπροστά έχει αεριζόμενους  δίσκους 262 mm και πίσω συμπαγείς δίσκους 239 mm. Τα ηλεκτρονικά συστήματα πέδησης περιλαμβάνουν: Vehicle Stability Assist, Brake Assist System, Hill Start Assist και Automatic Brake Hold. Τα ελαστικά είναι Yokohama,διαστάσεων 185/60 R15.

Τα χειριστήρια βρίσκονται σε σωστές εργονομικά θέσεις, τα μαθαίνεις εύκολα και όταν οδηγείς δεν αποσπάται η προσοχή σου. Ακόμη και με τέσσερα άτομα οι  αλλαγές δεν γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες. Οι μηχανικοί του Jazz έκαναν σοβαρή δουλειά και ελαχιστοποίησαν την υστέρηση στις αλλαγές. Το Jazz δεν έχει κάποιο συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέτει ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μιας σχέση με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (e-CVT) που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση σε όλα τα προγράμματα.

Οι τιμές ξεκινούν από 23.500 (στην έκδοση Comfort) και στην Elegance από 24.900 ευρώ. Φυσικά ανάλογα με την έκδοση είναι και ο εξοπλισμός. Το Jazz διαθέτει το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING περιλαμβάνει  Collision Mitigation Braking System (Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος), Adaptive Cruise Control,Lane Keeping Assist System (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας), Road Departure Mitigation System (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας), Blind Spot Information (Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου), Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας),Intelligent Speed Limiter – αναγνωρίζει πινακίδες ταχύτητας και θέτει το όριο ταχύτητας και Auto High-Beam (Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας).
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης