Μόλις ξεπέρασε το αρχικό σοκ, η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα έδωσε τις πρώτες απαντήσεις στα αμείλικτα ερωτήματα για τα αίτια που προκάλεσαν την πτώση του στρατιωτικού ελικοπτέρου στο Σαραντάπορο.

Μόλις ξεπέρασε το πρώτο σοκ, η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα έδωσε τις πρώτες απαντήσεις στα αμείλικτα ερωτήματα για τα αίτια που προκάλεσαν την πτώση του στρατιωτικού ελικοπτέρου στο ΣαραντάποροΗ αρχιλοχίας, η μόνη επιζήσασα από τη συντριβή, ξεκαθαρίζει σε πρώτη φάση τις συνθήκες κάτω από τις οποίες προσέκρουσε το Χιούι στα καλώδια της ΔΕΗ στη θέση Μελαντίνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Βασιλική Πλεξίδα φέρεται να δήλωσε πως το ελικόπτερο πετούσε σε χαμηλό ύψος ακολουθώντας το ανάγλυφο του εδάφους σε αυτήν την ορεινή περιοχή, αλλά σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. «Κάποια στιγμή δεν βλέπαμε τίποτα» είπε η αρχιλοχίας επιβεβαιώνοντας μαρτυρίες περιοίκων, αλλά και τα δεδομένα των μετεωρολογικών προβλέψεων για την περιοχή την ημέρα του δυστυχήματος.

«Όλα έγιναν σε κλάσματα δευτερολέπτου» συνέχισε η υπαξιωματικός, εξηγώντας πως το σκάφος κατέπεσε στα σύρματα της ΔΕΗ, απώλεσε την ισορροπία του και συνετρίβη στο έδαφος. Σύμφωνα με όλα τα δεδομένα, αυτή η στιγμιαία περιδίνηση του σκάφους ξεκόλλησε στην κυριολεξία το κάθισμα της υπαξιωματικού, η οποία λίγα δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή εκτινάχθηκε από το αεροσκάφος δεμένη με το κάθισμά της και γι’ αυτό διεσώθη.

Σύμφωνα με τους ιατροδικαστές, για τους υπόλοιπους επιβαίνοντες αξιωματικούς ο θάνατος ήταν ακαριαίος, όταν το ελικόπτερο συνετρίβη στο έδαφος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά την πρώτη κατάθεση της Βασιλικής Πλεξίδα, εξακολουθούν να υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα, στα οποία προφανώς θα απαντήσουν οι ειδικοί μετά τον συνυπολογισμό των παραμέτρων της πτήσης και την εξέταση της κατάστασης των συντριμμιών.

Ωστόσο, προκαλεί προβληματισμό το γεγονός ότι ο έμπειρος πιλότος, με περισσότερες από 1.600 ώρες πτήσεις με τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου, προτίμησε υπό τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες να ακολουθήσει χαμηλή πτήση, παρά να πάρει ύψος ασφαλείας για τη διέλευση του ελικοπτέρου πάνω από τον ορεινό όγκο με προορισμό την Κοζάνη. Ενδεχομένως, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, η πυκνή ομίχλη ανάγκασε τον πιλότο να κατέβει χαμηλότερα για να αποκτήσει καλύτερη ορατότητα. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι τον ορεινό αυτόν όγκο διασχίζουν γραμμές υψηλής τάσης της ΔΕΗ με πυλώνες που έχουν κατασκευαστεί επί των διάσελων του ορεινού όγκου. Αυτοί οι πυλώνες και τα σύρματα υψηλής τάσης συνιστούν και τον εφιαλτικό κίνδυνο για κάθε πιλότο που εκτελεί πτήση υπό αυτές τις συνθήκες.

Προφανώς, η αρχιλοχίας, μόλις αισθανθεί καλύτερα, θα προβεί σε περαιτέρω περιγραφή των συνθηκών του δυστυχήματος, απαντώντας στα ερωτήματα που έχουν τεθεί.

Η κατάσταση της υγείας της δεν εμπνέει κανέναν κίνδυνο. Δεν νοσηλεύεται σε θάλαμο εντατικής θεραπείας, φέρει δε τραύματα σε όλο της το σώμα, μώλωπες και εκδορές, που δεν προκαλούν ωστόσο ανησυχία στους θεράποντες γιατρούς της.

Ήδη η ιατροδικαστική εξέταση των σορών των τεσσάρων αξιωματικών κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα τραύματα που φέρουν συνάδουν με τις συνθήκες του δυστυχήματος και τις επιπτώσεις από μία συντριβή ελικοπτέρου στο έδαφος.

Το χρονικό της τραγωδίας

Το ελικόπτερο με πέντε επιβαίνοντες χάθηκε στις 07.50 το πρωί της Τετάρτης, ενώ εκτελούσε προγραμματισμένη πτήση από τη Λάρισα στην Κοζάνη.

Έπειτα από επιχείρηση έρευνας και διάσωσης εντοπίστηκαν οι επιβαίνοντες, εκ των οποίων τέσσερις νεκροί και μία τραυματίας, η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα.

Νεκροί βρέθηκαν ο υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης, ο συνταγματάρχης (ΤΘ) Θωμάς Αδάμος, ο ταγματάρχης (ΑΣ) Δημοσθένης Γούλας και ο υπολοχαγός (ΑΣ) Κωνσταντίνος Χατζής.

Δύο πτώματα εντοπίστηκαν ανάμεσα στα συντρίμμια, άλλα δύο περίπου 20 μέτρα μακριά, ενώ η κοπέλα που βρέθηκε ζωντανή εντοπίστηκε επίσης αρκετά μέτρα μακριά, πάνω σε σύρματα της ΔΕΗ.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης