Τέσσερις εικόνες του 16ου και 17ου αιώνα εκλάπησαν από την εκκλησία και το παρεκκλήσι του Αγίου Κωνσταντίνου, στο Κάστρο της Παροικιάς Πάρου. Οι δράστες έσπασαν το λουκέτο της πόρτας μπήκαν στον ναό, αφαίρεσαν τις πολύτιμες εικόνες, προξένησαν κι άλλες φθορές ενώ πήραν και τα χρήματα που υπήρχαν στο παγκάρι.
Η κλοπή έγινε αντιληπτή προχθές, όταν η κυρία Άννα, που ανοίγει τον ναό, διαπίστωσε παραβιασμένο το λουκέτο και τις εικόνες να λείπουν. Αμέσως ειδοποίησε την αστυνομία. Δύο άνδρες του Α.Τ. Παροικιάς κατέγραψαν το συμβάν παρουσία και του εφημέριου του Ι. Ν. του Ταξιάρχη π. Σπύρου Φωκιανού. Μάλιστα, λίγη ώρα αργότερα άνδρες της σήμανσης πήραν και δακτυλικά αποτυπώματα.
Ο ιερέας δήλωσε στα τοπικά μέσα: «Ο δράστης ή οι δράστες γνώριζαν τι έκαναν και την αξία των εικόνων που πήραν. Προσεύχομαι να βρεθούν και να επιστραφούν οι εικόνες. Αυτή τη χρονική στιγμή έχουμε επιστρατευτεί για να προχωρήσει η αναστήλωση του μνημείου. Με την ευκαιρία αυτή θέλω να ευχαριστήσω και τα Μ.Μ.Ε. του νησιού που μας έχουν σταθεί σε αυτή μας την προσπάθεια. Ήρθε όμως τώρα αυτό το γεγονός, της κλοπής των εικόνων, που μας πονάει πάρα πολύ. Οι εικόνες αυτές ήταν ό,τι πολυτιμότερο για αυτό το μνημείο της ιεροσύνης, τον Άγιο Κωνσταντίνο. Ήδη κάναμε μια δέηση στον Ταξιάρχη για να βρεθούν και να επιστραφούν οι εικόνες. Ανησυχώ, πονάω και περιμένω…».
Οι δυο εικόνες που εκλάπησαν από την εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου είναι:
α) Χριστός (διαστ. 0,68Χ0,85) με την προσωνυμία: Ο Βασιλεύς των Βασιλέων και Μέγας Αρχιερεύς. Είναι κρητικής τεχνοτροπίας. Στο κάτω μέρος της εικόνας αναγράφεται το όνομα του ζωγράφου: Χείρ Βίκτωρος. Είναι έργο πιθανότατα, του αγιογράφου Βίκτωρα από την Κρήτη, του 17ου αιώνα.
β) Παναγία η Αμόλυντη (0,67Χ0,87). Κρητικής τεχνοτροπίας με κάποια ιταλική επίδραση. Ανήκει, πιθανώς, στο δεύτερο μισό του 17ου αιώνα.
Οι δυο εικόνες που εκλάπησαν από το παρεκκλήσι είναι:
α) Χριστός (0,64Χ0,75). Στο επάνω μέρος της εικονίζονται σε προτομή, μέσα σε κύκλους οι δυο αρχάγγελοι: αριστερά ο Μιχαήλ και δεξιά ο Γαβριήλ. Η τεχνοτροπία της εικόνας μιμείται την κρητική. Στο κάτω μέρος έχει την επιγραφή: Πήιμα Δαμασκηνού ιερομονάχου – ΑΧΘΜ (=1649).
β) Ευαγγελισμός της Θεοτόκου (0,60Χ0,68). Εικόνα του τέλους του 17ου ή των αρχών του 18ου αιώνα.
Τα στοιχεία για τις τέσσερις εικόνες που εκλάπησαν αναφέρονται στο βιβλίο του Παναγιώτη Ι. Πατέλλη «Παρεκκλήσια και Εξωκλήσια της Πάρου», έκδοση του Ιερού Προσκυνήματος Παναγίας Εκατονταπυλιανής Πάρου.

