Δύο τραγωδίες σε έναν χρόνο

Δύο τραγωδίες σε έναν χρόνο

Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές αποφάσισαν να κρατήσουν στο έδαφος τα Boeing Co 737 MAX 8 του στόλου τους, μία ημέρα μετά τη συντριβή αεροσκάφους της εταιρείας με 157 επιβαίνοντες.

«Μολονότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια της συντριβής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε στο έδαφος τον συγκεκριμένο στόλο αεροσκαφών μας ως μέτρο επιπλέον προφυλάξεων» ανακοίνωσε η αεροπορική εταιρεία με ανάρτησή της στον λογαριασμό της στο Twitter.

Ο αιθιοπικός αερομεταφορέας διαθέτει άλλα τέσσερα 737 MAX 8, εκτός από το αεροσκάφος που συνετρίβη χθες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης τροχιάς αεροπλάνων FlightRadar 24.

Σήμερα και η Κίνα διέταξε τη διακοπή πτήσεων των αεροσκαφών τύπου 737 MAX 8 που διαθέτουν οι αερογραμμές της, έπειτα από τη δεύτερη πτώση αεροσκάφους αυτού του τύπου μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο παρόμοιο τραγικό περιστατικό σημειώθηκε με αεροπλάνο της ινδονησιακής Lion Air.

Συμπτώσεις και ομοιότητες

Μέσα σε λίγους μήνες δύο Boeing του ίδιου μοντέλου έχουν καταπέσει λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους, γεγονός που εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του εν λόγω αεροσκάφους τύπου Boeing 737 MAX 8.

Στα τέλη του περασμένου Οκτώβρη, αεροσκάφος της ινδονησιακής εταιρείας χαμηλού κόστους Lion, μεσαίων αποστάσεων, κατέπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, με αποτέλεσμα να χαθούν 189 ανθρώπινες ζωές.

«Είναι πολύ ύποπτο. Έχουμε ένα ολοκαίνουργιο αεροσκάφος που έχει πέσει δύο φορές μέσα σε έναν χρόνο. Χτυπά καμπανάκι συναγερμού στον κλάδο της αεροπλοΐας, γιατί απλώς αυτό δεν συμβαίνει. Οι ομοιότητες με τη Lion Air είναι πολύ μεγάλες για να μην προκαλούν ανησυχία» δήλωσε στο CNN η Mary Schiavo, πρώην γενική επιθεωρήτρια του τμήματος μεταφορών των ΗΠΑ.

Εικόνα από τα συντρίμμια του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines

Το «ύποπτο» σύστημα MCAS

Στο «μικροσκόπιο» των Αρχών έχει τεθεί το σύστημα MCAS  (σ.σ.: Maneuvering Characteristics Augmentation System), το οποίο ρίχνει αυτομάτως τη «μύτη» του αεροπλάνου προς τα κάτω, εάν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί μέχρι σήμερα, το εν λόγω σύστημα φέρεται να ανταποκρίθηκε σε λανθασμένα δεδομένα, τα οποία έδειχναν ότι η κλίση της μύτης ήταν μεγαλύτερη από ό,τι συνέβαινε στην πραγματικότητα και κατά συνέπεια ότι το αεροσκάφος κινδύνευε.

Ως φαίνεται, ενεργοποιήθηκαν τα αυτοματοποιημένα συστήματα του αεροσκάφους, με τους πιλότους να δίνουν «άνιση» μάχη προκειμένου να επαναφέρουν το αεροπλάνο.

Η Boeing υποστήριξε ότι οι πιλότοι θα έπρεπε να είχαν αντιληφθεί ότι το εν λόγω σύστημα ήταν σε λειτουργία και να το απενεργοποιήσουν.

«Όλοι οι πιλότοι θα έπρεπε να έχουν εκπαιδευτεί σε αυτήν τη λειτουργία μετά τη Lion Air. H Boeing έκανε κάτι πολύ ασυνήθιστο για κάθε κατασκευαστή. Έστειλε μια ανακοίνωση έκτακτης ανάγκης σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, λέγοντάς τους ότι έπρεπε να σιγουρευτούν ότι εκπαίδευσαν τους πιλότους στη διαδικασία απενεργοποίησης του συστήματος» τόνισε η Schiavo.

Ένας ειδικός στην αεροπλοΐα, ο Richard Quest, ανέφερε: «Δεν θα έχουμε τελική απόφαση τα επόμενα 2-3 χρόνια, αλλά θα έχουμε πληροφορίες από τις συσκευές καταγραφής πτήσης μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Αυτήν τη στιγμή φαίνεται σύμπτωση. Αλλά οι Αρχές θα εξετάσουν κατά πόσο πρόκειται για σύμπτωση κι αν υπάρχουν κοινές συνθήκες μεταξύ των δύο περιπτώσεων. Δύο ολοκαίνουργια αεροσκάφη δύο σεβαστών αεροπορικών εταιρειών έχουν συντριβεί. Η Αιθιοπία έχει μια πάρα πολύ καλή αεροπορική εταιρεία. Δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας για την Ethiopian Airlines».

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκθέσεις της Boeing, 350 αεροσκάφη MAX έχουν ήδη παραδοθεί σε αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο, ενώ έχουν παραγγελθεί άλλα 4.661.

Εικόνα από τις έρευνες στα συντρίμμια του μοιραίου αεροπλάνου

Η Boeing δεν θα εκδώσει ακόμη οδηγίες για τα μοντέλα της 737 ΜΑΧ 8

Στο μεταξύ, η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε πως οι έρευνες για τη συντριβή του αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και πως δεν υπάρχει λόγος για να εκδώσει οδηγίες προς τους αερομεταφορείς που διαθέτουν τον τύπο 737 MAX 8, βάσει των πληροφοριών που έχει έως τώρα.

«Η ασφάλεια αποτελεί την πρώτη προτεραιότητά μας και λαμβάνουμε κάθε μέριμνα για να κατανοήσουμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος, συνεργαζόμενοι στενά με τις ενδιαφερόμενες ομάδες και όλες τις αρχές ασφαλείας που εμπλέκονται» πρόσθεσε εκπρόσωπος της Boeing, σε δηλώσεις του που εστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο πρακτορείο Reuters.

 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2019, 10:50