Με τη δικαιολογία ότι γίνεται προσπάθεια να χαλαρώσουν τα κοινά στερεότυπα που αφορούν σε θυσίες και με αίμα, η σατανιστική κοινότητα της Σουηδίας αγκαλιάζει το κοσμικό κράτος, τον φεμινισμό και γίνεται αποδεκτή από την κοινωνική δικαιοσύνη.

Ο ίδιος ο Σκοτεινός Κύριος θεωρείται λογοτεχνική φιγούρα με αποδεκτό πρότυπο ρόλου του αιώνιου επαναστάτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά το γεγονός ότι η Εκκλησία ανέκαθεν θεωρούσε τον Σατανά ως την πηγή του κακού και του πρωταρχικού εχθρού του ανθρώπου, η σουηδική σατανιστική κοινότητα έγινε αποδεκτή με θρησκευτική ονομασία από τον Οργανισμό Νομικών, Χρηματοπιστωτικών και Διοικητικών Υπηρεσιών της χώρας, ανέφερε η εφημερίδα «Dagen».

Για να γίνει αποδεκτή κάποια θρησκευτική κοινότητα στη Σουηδία, πρέπει να εκπληρώνει αρκετές προϋποθέσεις, όπως να έχει οργανωμένες θρησκευτικές υπηρεσίες, προσευχής ή διαλογισμού, και να έχει ένα όνομα που «δεν έρχεται σε αντίθεση με τα καλά έθιμα ή τη γενική έννομο τάξη». Σύμφωνα με τις Αρχές, οι σατανιστές ικανοποιούν όλες τις απαιτήσεις.

Επικεφαλής της ομάδας είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι, ο Erik και η Jenny Hedin από τη Στοκχόλμη. Και οι δύο έχουν γνώση στην ιστορία των ιδεών και της γλωσσολογίας και δεν έχουν άλλη σχέση με τα θρησκευτικά κινήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα δικά τους δεδομένα, έχουν περίπου 100 οπαδούς. Το κίνημα ήταν εμπνευσμένο από τον Ναό του Σατανά (Satanic Temple), ομάδα ακτιβιστών από τη Μασαχουσέτη των Η.Π.Α., οι οποίοι μεταξύ άλλων έχουν ασκήσει πίεση για την παύση των σχολικών προσευχών.

Όσο για τον ίδιο τον Σατανά, θεωρείται μόνο ως «λογοτεχνική φιγούρα», σύμφωνα με τη σουηδική κοινωνία. Παράλληλα, ο Σατανάς είναι χαρακτηρισμένος ως μοντέλο του «αιώνιου επαναστάτη».

«Ο άνθρωπος είναι τέλειος όπως είναι, δεν χρειάζεται να ακούμε άλλους, αλλά να πιστεύουμε στον εαυτό μας. Πρόκειται επίσης για την αμφισβήτηση αυθαίρετων κανόνων και αρχών» υποστήριξε η Jenny Hedin στην «Dagen».

Μέχρι στιγμής οι Σατανιστές δεν απολαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις ή δικαιώματα για τη διεξαγωγή τελετών γάμου.

Ωστόσο, παρόμοια κίνηση – αυτή της αναγνώρισης – θα ήταν αδιανόητη πριν από μερικές δεκαετίες. Όμως, δεδομένου ότι η Εκκλησία της Σουηδίας διαχωρίστηκε από το κράτος το 2000, ξεκίνησε η ώθηση για μια πιο ίση μεταχείριση άλλων θρησκευτικών κοινοτήτων.

Τα τελευταία χρόνια, μια πληθώρα θρησκευτικών κοινωνιών έχει καταγραφεί στη Σουηδία, από την ισλαμική υπηρεσία fatwa μέχρι τους Σαηεντολόγους.

Προς κατάργηση τα θρησκευτικά σχολεία στη Σουηδία

Η Σουηδή υπουργός Παιδείας Anna Ekström προωθεί νομοθεσία η οποία αναφέρει ότι οι θρησκευτικές σχολές «κάνουν κακό στην κοινωνία» και πως η διακοπή τους είναι απαραίτητη για την έννομη τάξη.

Η σουηδική κυβέρνηση σκοπεύει να σταματήσει τη μελλοντική ίδρυση ιδιωτικών θρησκευτικών σχολών, με την αιτιολογία ότι αποτελούν απειλή για το κοσμικό κράτος.

Ως αποτέλεσμα της συναίνεσης μεταξύ του κυβερνώντος κόμματος της πράσινης αριστεράς και των κομμάτων υποστήριξης του Κέντρου και των Φιλελεύθερων, διεξάγεται τώρα έρευνα σχετικά με τα θρησκευτικά στοιχεία στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Το έργο που έχει αναλάβει ο ειδικός ανακριτής Lars Arrhenius είναι να υποβάλει προτάσεις για τη συνολική στάση έναντι ίδρυσης νέων δημοτικών και δευτεροβάθμιων σχολείων που έχουν θρησκευτική υστέρηση.

Στο σουηδικό σχολείο, «κάθε μαθητής πρέπει να είναι ελεύθερος να διαμορφώσει τη δική του αντίληψη για το μέλλον. Ουδέν παιδί θα πρέπει να εξαναγκάζεται να συμμετέχει σε εξομολογήσεις ή να του απαγορευθεί η διδασκαλία, για παράδειγμα, της εξελικτικής θεωρίας ή του φύλου και της συμβίωσης. Είναι θέμα υπεράσπισης της ίδιας της ίδρυσης του σχολείου και η κύρια έμφαση πρέπει να δοθεί στη γνώση και την εκπαίδευση, όχι στη θρησκευτική εκπαίδευση» εξήγησε η Anna Ekström.

Ωστόσο, μπορεί να υπάρξει μια αξιοσημείωτη εξαίρεση: τα εβραϊκά σχολεία πρέπει να απαλλαγούν από την απαγόρευση, διαβεβαίωσε ο σοσιαλδημοκράτης υπουργός Πολιτισμού Ardalan Shekarabi μετά τις επικρίσεις που δέχτηκε από το Εβραϊκό Κεντρικό Συμβούλιο.

Σύνταξη: Κώστας Μπετινάκης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης