Επιμέλεια: Γιάννα Μυράτ
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν αγόρασε μια ολοκαίνουργια ρωσική μοτοσικλέτα για έναν άνδρα της Αλάσκας, που παραπονέθηκε ότι το δικό του μοντέλο, ήταν πλέον αδύνατον να επισκευαστεί εξαιτίας των κυρώσεων των ΗΠΑ.
Ο Μαρκ Γουόρεν παρέλαβε τα κλειδιά της νέας μοτοσικλέτας URAL στο χώρο στάθμευσης ενός ξενοδοχείου στο Άνκορεϊτζ, όπου η ρωσική αντιπροσωπεία έμεινε κατά τη διάρκεια της συνάντησης της περασμένης εβδομάδας, μεταξύ του Βλαντιμίρ Πούτιν και του Ντόναλντ Τραμπ.
Ένα ρωσικό κρατικό τηλεοπτικό συνεργείο, έκανε βόλτες στους δρόμους του Άνκορεϊτζ, όταν σταμάτησε να θαυμάσει την Σοβιετικής εποχής μοτοσικλέτα του κ. Γουόρεν.
Ο κ. Γουόρεν τότε παραπονέθηκε στους δημοσιογράφους από τη Ρωσία, ότι οι επισκευές στη μοτοσικλέτα του είχαν γίνει όλο και πιο δαπανηρές, και ήταν σχεδόν αδύνατον να βρει νέα εξαρτήματα λόγω κυρώσεων στη Ρωσία.
Η μοτοσικλέτα του είναι κατασκευασμένη από την URAL, της οποίας το αρχικό εργοστάσιο ιδρύθηκε το 1941 σε αυτό που τότε ήταν Σοβιετική Ρωσία.
«Έτσι για σένα, αν επιλύσουν αυτή τη σύγκρουση εδώ στην Αλάσκα, εννοώ ο Πούτιν και ο Τραμπ, θα είναι καλό;» τον ρώτησε ένας από τους δημοσιογράφους.
Λίγες μέρες αργότερα, του δόθηκαν τα κλειδιά για μια ολοκαίνουργια μοτοσικλέτα του URAL Sidecar.
«Πρέπει να πω ότι αυτό είναι ένα προσωπικό δώρο από τον Πρόεδρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας», δήλωσε ο Αντρέι Λεντένεφ, υπάλληλος της ρωσικής πρεσβείας στην Ουάσινγκτον, που του έδωσε το δώρο.
Μπροστά στο φακό των ρωσικών κρατικών τηλεοπτικών καμερών, ο κ. Γουόρεν έδειξε έκπληκτος καθώς έμαθε για τον νέο του ευεργέτη. Κατάφερε να πει μόνο λίγα λόγια, κουνώντας το κεφάλι: «Πολύ καλό».
Σε ένα βίντεο που προβλήθηκε στα ρωσικά κρατικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία πλαισιώνουν το δώρο ως σύμβολο της γενναιοδωρίας και της καλής θέλησης του Πούτιν, ο κ. Γουόρεν πήγε στη συνέχεια βόλτα με τη νέα του μηχανή – με τον κ. Λεντένεφ σκαρφαλωμένο πίσω του – για μια μικρή δοκιμή.
«Εδώ είναι μια πρώτη βόλτα με το νέο URAL, ένα ρωσικό όχημα στη ρωσική Αμερική κάτω από τη σκιά ενός ρωσικού δέντρου σημύδας», σχολίασε ένας ανταποκριτής του Ρωσία-1, αναφερόμενος στην ιστορία της Αλάσκας ως μέρος της Ρωσικής Αυτοκρατορίας.
Ο κ. Γουόρεν δήλωσε: «Ω, είναι η νύχτα με τη μέρα, τρέχει πολύ πιο ομαλά και είναι πολύ πιο ευχάριστη, μου αρέσει και η παλιά μου, αλλά αυτή είναι προφανώς πολύ καλύτερη, είναι νεότερη, είναι πιο ακριβής στον έλεγχο, είμαι άφωνος, είναι εκπληκτική».
Ίσως χωρίς να το γνωρίζει ο ίδιος, η ιστορία του εμφανίστηκε ως απόσπασμα σε εκπομπή ρωσικού καναλιού, σχετικά με το πώς οι δυτικές κυρώσεις μετά τον πόλεμο της Ρωσίας με την Ουκρανία, έχουν επηρεάσει τους απλούς Αμερικανούς.
Αυτές οι μοτοσικλέτες, γνωστές για τα διακριτικά sidecars τους, αρχικά αναπτύχθηκαν για να χρησιμοποιηθούν από τον σοβιετικό στρατό, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου στο ανατολικό μέτωπο, και αργότερα προσαρμόστηκαν για πολιτική χρήση.
Η URAL, η οποία σήμερα εδρεύει στην πολιτεία της Ουάσινγκτον, δήλωσε ότι όλες οι μοτοσικλέτες τους συναρμολογούνται τώρα στο Καζακστάν.
Η εταιρεία, η οποία καταγγέλλει την πλήρη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, τράβηξε όλη την παραγωγή της από τη Ρωσία τον Μάρτιο του 2022, όταν βρέθηκε σε στάση εξαιτίας της αδυναμίας εξαγωγής μοτοσικλετών από τη Ρωσία χάρη στις κυρώσεις.
