Τα τροχαία αποτελούν σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) την όγδοη αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 2010 ο συγκεκριμένος οργανισμός του ΟΗΕ κατέγραψε 1,24 εκατ. θύματα των τροχών και για αυτόν τον λόγο ζητεί από τα κράτη να λάβουν τα αναγκαία μέτρα.

Σύμφωνα με τον WHO, μόνον 28 χώρες διαθέτουν ένα νομοθετικό πλαίσιο για την καταπολέμηση όλων των πηγών κινδύνου στην κυκλοφορία, όπως είναι το αλκοόλ στο τιμόνι και η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας.

Ορισμένες ομάδες πολιτών ανήκουν στις κατηγορίες υψηλού κινδύνου, για παράδειγμα το 59% των θυμάτων σε τροχαία δυστυχήματα σε όλον τον κόσμο ήταν μεταξύ 15 και 44 ετών. Μάλιστα, η μεγάλη πλειονότητά τους ήταν άνδρες. Επικίνδυνες είναι επίσης και οι μετακινήσεις των πεζών και των ποδηλατιστών, αφού σε αυτές τις κατηγορίες αναλογεί το ένα τέταρτο των θυμάτων.

Στην Ελλάδα το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών άγγιξε το 31% στο σύνολο των θυμάτων, 14% ήταν πεζοί και μόνον 1% οι ποδηλάτες, καθώς δεν είναι τόσο μεγάλος ο αριθμός τους στους ελληνικούς δρόμους. Επίσης, το 31% των θυμάτων ήταν οδηγοί Ι.Χ. και ένα 15% ήταν επιβάτες σε επιβατηγό όχημα. Το κόστος των τροχαίων στη χώρα μας το 2009 αντιστοιχούσε στο 0,5% του ΑΕΠ της Ελλάδας, δηλαδή γύρω στα 1,2 δις ευρώ!

Ο διεθνής οργανισμός WHO εκτιμά ότι μόνον το 7% του παγκόσμιου πληθυσμού προστατεύεται επαρκώς με τις απαραίτητες νομοθετικές διατάξεις. Γι’ αυτό εγκαλεί τις χώρες να εφαρμόσουν όσο το δυνατόν συντομότερα τις απαιτούμενες αλλαγές στη νομοθεσία τους.

Τα στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι η μεγαλύτερη πιθανότητα να πέσεις θύμα σε τροχαίο ατύχημα είναι στην Αφρική, αντίθετα στην Ευρώπη μετακινείσαι ασφαλέστερα από οπουδήποτε αλλού στον πλανήτη.

Η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική σε 111 χώρες, ενώ 96 κράτη υποχρεώνουν τους οδηγούς να χρησιμοποιούν ειδικά παιδικά καθισματάκια, όταν μεταφέρουν παιδιά. Οι μοτοσικλετιστές πρέπει να φορούν κράνος σε 90 χώρες, εβώ 89 κράτη έχουν θεσπίσει διατάξεις ενάντια στη μέθη κατά την οδήγηση. Από την άλλη, υπάρχουν μόνον 59 χώρες παγκόσμια στις οποίες προβλέπονται 50 χλμ./ώρα ανώτατο όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης