*** Φίλες και Φίλοι,
τον Ανδρέα Μικρούτσικο τον βρίσκετε όταν θέλετε
ή είστε τίποτα δευτεράντζες
και δεν ξέρετε το σπίτι του στην Κηφισιά
ή έστω το τηλέφωνό του;

* Εδώ και καιρό,
ο παρουσιαστής που έγινε συνώνυμο τής Ιδιωτικής Τηλεόρασης
(με ό,τι αυτό συνεπάγεται),
φερόταν να είναι εξαφανισμένος•
μάλιστα, άνθρωποι με τούς οποίους είχε στενούς δεσμούς στο παρελθόν,
εξεδήλωναν την ανησυχία τους•
μεταξύ τους, και ο σκηνοθέτης Μεγακλής Βιντιάδης,
ο οποίος σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του, είπε..:
«Έχω πάρα πολύν καιρό να μιλήσω μαζί του•
τον έψαχνα ένα διάστημα, δεν τον έβρισκα…».

* Εν’ τέλει,
ο Ανδρέας Μικρούτσικος εδήλωσε σε ρεπόρτερ
ο οποίος επεκοινώνησε μαζί του,
τα εξής..:
«Είμαι καλά στην υγεία μου, δεν έχω εξαφανιστεί.
Αυτά που γράφουν ότι είμαι εξαφανισμένος, είναι βλακείες.
Όποιος θέλει να με βρει, με βρίσκει.
Μένω στην Κηφισιά
και οι φίλοι κι οι γνωστοί μου ξέρουν πού θα με βρούνε…».

* Κατά την προσωπική μου άποψη,
η συγκεκριμένη τοποθέτηση είναι… δήλωση εξαφάνισης•
είναι παραδοχή απόσυρσης.
Για να είμαστε ακριβείς
και για να μη χρησιμοποιούμε τις λέξεις
στον βωμό τού μιντιακού εντυπωσιασμού,
ο Ανδρέας Μικρούτσικος δεν είναι εξαφανισμένος• είναι αποτραβηγμένος.

* Αναμφίβολα θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον
και θα συνιστούσε δημοσιογραφική επιτυχία
αν ένας συνάδελφος καταφέρει να πάρει συνέντευξη
από τον πάλαι ποτέ δημοφιλή και αμφιλεγόμενο παρουσιαστή,
διότι τα ζητήματα που χρήζουν απάντησης είναι πολλά…

* Κατ’ αρχάς, προκαλεί εντύπωση το γεγονός,
ότι η ψυχολόγος Τένια Μακρή,
η οποία υπήρξε επί πολλά χρόνια στενή συνεργάτιδα και οικείο του πρόσωπο,
απεκάλυψε προχθές -εις κόντρα των δικών του ισχυρισμών-
ότι τον έχει αναζητήσει επανειλημμένα,
ότι έχει προσπαθήσει πολλάκις να τον βρει και αυτό δεν κατέστη εφικτό.
Τι ακριβώς συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση;
Ο Ανδρέας Μικρούτσικός δεν συμπεριλαμβάνει την κυρία Τένια Μακρή
στον κύκλο των φίλων και γνωστών του;

* Βεβαίως,
παρ’ ότι το συγκεκριμένο παράδειγμα
είναι χαρακτηριστικό τής «εξαφάνισης»,
δεν θα αναλωθούμε σε περιπτωσιολογία,
διότι θα μπαίναμε σε μία ατελέσφορη και εν’ πολλοίς άσκοπη διαδικασία.
Για εμένα η εξόχως σημαντική παράμετρος και αξιοτόνιστη λεπτομέρεια
είναι αυτή που αμέσως θα αναφέρω…

* Είναι σαφές
ότι ο Ανδρέας Μικρούτσικος εδώ και χρόνια
έχει επιλέξει και έχει υϊοθετήσει μία ιδιότυπη «κοσμοκαλογερική».
Προσωπικώς,
θεωρώ ότι θα όφειλε μία απάντηση προς τούς ανθρώπους που τον αγάπησαν,
τον στήριξαν και τον ακολούθησαν σε κάθε τηλεοπτικό του βήμα•
πιστεύω ότι θα έκανε καλό και στον ίδιο,
καθώς είναι οφθαλμοφανές ότι ταλανίζεται από τις συγκυρίες τής ζωής του.

* Είναι άπρεπο να κάνεις επί χρόνια εκπομπές
που ισορροπούν στα όρια τού σκληρού ριάλιτι,
που συχνά τα υπερβαίνουν αυτά τα όρια,
και για τον εαυτό σου να απαιτείς απόλυτη ιδιωτικότητα•
είναι σα να ομολογείς
ότι το ψυχολογικό ξεκλείδωμα των συνανθρώπων σου
ήταν για εσένα ένα χρυσοφόρο επάγγελμα και έτερον ουδέν.

* Ξέρω ότι η διατύπωσή μου είναι αιρετική, είναι εκκεντρική•
μάλιστα,
θέλω να σάς πω ότι έρχεται σε ευθεία αντίθεση
και με το ίδιο το αξιακό μου σύστημα.
Όμως, έθεσα το ζήτημα στη συγκεκριμένη βάση,
για να καταδείξω σε απόλυτο βαθμό το «εξαφανιζόλ» τού Μικρούτσικου.

* Στις εκπομπές του ο Ανδρέας απεθέωνε τον κόσμο, τον Λαϊκό Άνθρωπο.
Πώς λοιπόν θα βρει τον Ανδρέα ένας λαϊκός άνθρωπος που θέλει να τον εδεί;
Εξ’ όσων γνωρίζω, οι λαϊκοί άνθρωποι δεν μένουν στην Κηφισιά,
ούτε διαθέτουν πρόσβαση σε δημοσιογραφικές ατζέντες
ώστε να έχουν το τηλέφωνό του
(εξ’ ου και το δηκτικό σχόλιό μου στην αρχή τής στήλης).

* Συνελόντι ειπείν,
αγαπάμε τον Κόσμο όσο έχουμε Εξουσία, όσο μάς δίνει Εξουσία,
όσο προσποριζόμαστε αυτό που μάς δίνει.
Όταν η Αίγλη παρέλθει,
όταν τα Μεγαλεία καταλήξουν στο «Χρονοντούλαπο τής Ιστορίας»,
τα μεγέθη αποκαθίστανται.
Αμφιδρόμως.

* Και έτσι,
ο Μικρούτσικος φτάνει να είναι ένας παρουσιαστής
που λείπει από την Τηλεόραση,
αλλά που ποτέ ξανά θα γυρίσει σε αυτήν
(διότι, αν γυρίσει, θα είναι σκιά τής τηλεόρασης που ο ίδιος εδημιούργησε),
και απ’ την άλλη,
ο Κόσμος, αυτός ο Ελύτειος Κόσμος ο Μικρός ο Μέγας,
καταλήγει να προσδιορίζεται με το «πραγματικό» του όνομα: «Κοινό».

*** Εσείς που διαβάζετε τη στήλη, είστε τηλεθεάτριες και τηλεθεατές.
Επίσης, πολλές και πολλοί από εσάς πηγαίνετε στο θέατρο, σε συναυλίες.
Εν’ κατακλείδι,
τιμάτε τα τηλεοπτικά πρόσωπα, τούς ηθοποιούς, τούς τραγουδιστές.

* Έχετε συνειδητοποιήσει πόσο χυδαίο και προσβλητικό είναι το γεγονός
ότι όλοι αυτοί σάς αποκαλούν «κοινό»;
Τέτοια απενοχοποιημένη εκπόρνευση
δεν πρέπει να έχει ξαναϋπάρξει στην ιστορία τής ανθρωπότητας.
Πάνε -επί παραδείγματι- 30.000 άνθρωποι σε μία συναυλία
και βγαίνει στη σκηνή κάποιος που τούς αποκαλεί «κοινό».
Αδιανόητο θράσος, εκκωφαντική ύβρις.

* Θα το πω με τον πλέον απλοϊκό τρόπο..:
Αν ανοίξουμε το λεξικό τής Ελληνικής Γλώσσας,
η ιερόδουλη γυναίκα αναφέρεται και ως «κοινή»•
απολύτως λογικό,
αν σκεφτούμε ότι για τούς επί πληρωμή εραστές της,
η γυναίκα αυτή αποτελεί «κοινό τόπο», κοινό πρόσωπο.

* Στην περίπτωση των «Media» και τής «Show-Biz»,
αλλάζει άρδην η σημασία και η χρήση τής λέξης•
εδώ πλέον δεν είναι η μία «κοινή» για τούς πολλούς,
αλλά οι πολλοί μετατρέπονται σε πόρνες τής Μίας ή τού Ενός.

* Θα ήταν από αφελές έως ανόητο να σκεφτούμε
ότι πρόκειται απλώς για μία άκακη και ακούσια γλωσσική παραδρομή•
το «Κοινό» είναι ένας μειωτικός χαρακτηρισμός
που στοχεύει κατ’ ευθείαν στο Υποσυνείδητο.
Σάς αποκαλούν και σάς προσδιορίζουν με αυτήν τη λέξη,
ώστε να σάς καλλιεργούν την αίσθηση τής μειονεξίας•
δύο είναι οι τρόποι για να δείχνεις πιο ψηλός από τούς άλλους:
είτε να είσαι πραγματικά ψηλός,
είτε να κονταίνεις τούς άλλους.

* Ως εκ’ τούτων,
ο όρος «κοινό» είναι μία ψυχολογική «προκρούστειος κλίνη».
Ένα κρεβάτι τού Προκρούστη
που αυξομειώνει την Ανθρώπινη Αξία κατά το δοκούν τού Μάρκετινγκ.
Πρόκειται για μία χυδαία βρισιά,
που όμως έχει καταφέρει
να αποτελεί κατοχυρωμένο και αποδεκτό προσδιορισμό
μέσω τής συστηματικής χρήσης της.

* Ο Υβριζόμενος έχει αποδεχθεί την Ύβρι,
διότι τού έχει εμφυσηθεί η αίσθηση ότι πρόκειται για Κολακεία.
Έτσι, διά τής επαναλήψεως επιτυγχάνεται η εμπέδωση και η αποδοχή•
ένα φαινόμενο το οποίο έχουν προσεγγίσει έξοχα οι Λατίνοι
και συνιστά πλέον «Γλωσσολογικό Αξίωμα»:
«Usus norma loquendi»• δηλαδή, η Χρήση ορίζει τον Λόγο.

* Και κάπως έτσι,
εξηγείται και το γεγονός ότι ο εθνικός μας προσδιορισμός,
η εθνική μας προσφώνηση,
είναι η λέξη « Μαλάκας».
Αυτά…

* Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…


*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες Δευτέραν τα σπουδαιότερα…

*** Καλό Σαββατοκύριακο. Τα λεμε τη Δευτέρα…


 Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης