Η αμερικανική κυβέρνηση ενέγραψε στην black list τέσσερις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και τους Έλληνες εφοπλιστές που βρίσκονται πίσω από τις συγκεκριμένες ναυτιλιακές, τα πλοία των οποίων παραβίασαν το εμπάργκο κατά της Βενεζουέλας και διακίνησαν αργό πετρέλαιο που εμπορεύεται η κυβέρνηση του Νικολάς Μαδούρο.  

Στην επιβολή κυρώσεων κατά των τεσσάρων ελληνικών ναυτιλιακών προχώρησε το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) του αμερικανικού Υπουργείου Οικονομικών, με την κατηγορία ότι μετέφερε αργό πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα σε μια χρονική συγκυρία που ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στενεύει τον κλοιό των κυρώσεων κατά του Νικολάς Μαδούρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα πλοία που ενεγράφησαν στη «μαύρη λίστα» είναι δύο πολύ μεγάλα πετρελαιοφόρα VLCCs, το Seahero του 2006 και το Voyager I του 2003 (με ικανότητα μεταφοράς 2 εκατ. βαρέλια αργού), ένα Suezmax του 2017, το Chios I, που μεταφέρει 1 εκατ. βαρέλια, και ένα Aframax του 2007, το Athens Voyager, που μεταφέρει 750.000 βαρέλια.
 

Και τα τέσσερα δεξαμενόπλοια τα διαχειρίζονται ελληνικές εταιρείες. Συγκεκριμένα πρόκειται για το Athens Voyager, που, σύμφωνα με το OFAC, ιδιοκτήτης είναι η Afranav Maritime, με έδρα τα νησιά Μάρσαλ, και το διαχειρίζεται εμπορικά η Chemnav Shipmanagement, πίσω από την οποία βρίσκεται ο Π. Κορώνης. Επίσης
το Chios 1: Ιδιοκτήτης είναι η ελληνική Seacomber Ltd., ενώ το διαχειρίζεται εμπορικά η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου.

Το Seahero: Ιδιοκτήτης είναι η εταιρεία με έδρα τα νησιά Μάρσαλ Adamant Maritime και το διαχειρίζεται εμπορικά η Thenamaris, σύμφωνα με την πλατφόρμα Signal Ocean. Ο ιδρυτής της Signal Ocean είναι ο Ιωάννης Μαρτίνος, αδελφός του Νίκου Μαρτίνου, που είναι CEO της Thenamaris.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Voyager 1: Καταγεγραμμένος ιδιοκτήτης του είναι η Sanibel Shiptrade, με έδρα επίσης τα νησιά Μάρσαλ, ενώ το διαχειρίζεται εμπορικά η NGM Energy του Ν. Μουνδρέα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης