Μέχρι την επόμενη εβδομάδα θα πρέπει να έχουν παρουσιάσει τα σχέδιά τους για το μέλλον της Opel οι μεγάλοι διεκδικητές της, και συγκεκριμένα η καναδική Magna, με τη βοήθεια της ρωσικής Sberbank, και η βελγική εταιρεία χαρτοφυλακίου RHJ, η οποία υποστηρίζεται από την αμερικανική Ripplewood. 

Τη Δευτέρα η General Motors ανακοίνωσε ότι υπάρχει και τρίτος υποψήφιος αγοραστής, χωρίς όμως να τον κατονομάσει. Πληροφορίες από το περιβάλλον των διαπραγματεύσεων υποστηρίζουν ότι πρόκεται για την κινεζική Beijing Automotive Industry Corp.

Από την πτώχευση της General Motors το Μάιο, διαχειριστές της Opel,  είναι οι ΗΠΑ και η Γερμανία, οι κυβερνήσεις των οποίων θα έχουν και τον τελευταίο λόγο.

Κεντρικής πολιτικής σημασίας για τη γερμανική κυβέρνηση είναι η διατήρηση σε λειτουργία και των τεσσάρων εργοστασίων της Opel, κάτι που θα θεωρηθεί νίκη ακόμη και με τη δεδομένη περικοπή συνολικά 10.000 θέσεων εργασίας που προβλέπουν οι αρχικές προτάσεις και των δύο υποψήφιων αγοραστών.

Η δέσμευση που έδωσε η Γερμανίδα καγκελάριος, Angela Mercel σε εργάτες της Opel για τη συνέχιση της λειτουργίας των εργοστασίων έχει ισχύ μέχρι το 2013.

Η καναδική Magna, με τη βοήθεια της ρωσικής Sberbank, θεωρείτο αρχικά ο πιθανότερος αγοραστής της Οpel, με απώτερο στόχο την «επιθετική είσοδο» και στη ρωσική αγορά. Την προηγούμενη εβδομάδα όμως, εκπρόσωποι της RHJ δήλωσαν ότι οι διαπραγματεύσεις της με την GM και τη γερμανική κυβέρνηση βρίσκονται «σε προχωρημένο στάδιο».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης