Όταν η Δημοσιογραφία καταντά «Σικέ Αγιογραφία». 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ώρα Ελλάδος σημαδεύει τις 08:44,

όταν ξάφνου στο στούντιο τής πρωϊνής δημοσιογραφικής εκπομπής τού «ΑΝΤ1»

κάνει την εμφάνισή της μία ακατάσχετη λασπώδης σιελόρροια

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

που διαπερνά τούς τηλεοπτικούς δέκτες και πλημμυρίζει τα σπίτια των πολιτών.

 

Το δίδυμο Ρογκάκος-Γρηγοριάδης είναι αποφασισμένο να αφήσει το στίγμα του

λίγο πριν την επιστροφή τού Γιώργου Παπαδάκη

και έτσι οι κατά συνθήκην παρουσιαστές δεν ορρωδούν μπροστά σε οποιοδήποτε κόστος

προκειμένου να πουλήσουν εκδούλευση στους μιντιακούς και πολιτικούς εντολοδότες τους.

 

Ο διάλογος -μέσω τού οποίου προλογίζουν το επερχόμενο θέμα- είναι χαρακτηριστικός:

(Ρογκάκος): Πού πάμε; Στον Τουρισμόοο.

(Γρηγοριάδης): Πήγε καλά.

(Ρογκάκος): Πήγε.

(Γρηγοριάδης): Είναι η ατμομηχανή τής χώρας.

(Ρογκάκος): Και πάει. Παίρνει μία παράταση…

Παίρνει παράταση ο Τουρισμός. Έρχεται κόσμος, μού φαίνεται…

(Γρηγοριάδης): Η πιο μακρά τουριστική περίοδος των τελευταίων ετών, φαίνεται ότι θα είναι η φετινή.

Τα έσοδα, λένε, ότι πάνε πολύ καλύτερα ακόμα κι από το 2019 που ήτανε μία χρονιά-ορόσημο.

Αλλά τι τα λέμε τώρα εμείς αυτά;

(Ρογκάκος): Ειδικότερος ημών, ποιος άλλος; Ο Υπουργός τού Τουρισμού, ο Κύριος Κικίλιας.

Καλημέρα, Κύριε Υπουργέ…

 

Τα γλοιώδη γελάκια και οι μεγαλοστομίες των δύο… αντικειμενικών δημοσιογράφων, 

έρχονται να επενδυθούν τώρα με την… Ιερή Εικόνα τού Υπουργού Τουρισμού.

Ο ήδη αποθεωθείς Βασίλης Κικίλιας αποδεικνύει ότι είναι «Υπουργός τής Πλάκας»,

καθώς βρίσκεται -με τη συνοδεία νεαράς ρεπόρτερ τής εκπομπής-

στην επονομαζόμενη ως «Συνοικία των Θεών».

 

Ξεκινάει, λοιπόν,

με το σεσημασμένο πομπώδες ύφος του και με το δελαπατρίδικα στομφώδες ηχόχρωμά του,

να επιδίδεται σε αυτο-αναφορικά πανηγύρια

και εν κατακλείδι να βαυκαλίζεται για την αθρόα έλευση των τουριστών στη χώρα μας

(ως γνωστόν,

οι ξένοι τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα

έχοντας ως όνειρο να πατήσουν τα ίδια χώματα που πατάει ο Βασίλης Κικίλιας

και να αναπνεύσουν τον ίδιο αέρα μαζί του).

 

Βεβαίως, εύλογα ίσως θεωρήσετε ότι αυτές είναι προσωπικές ερμηνείες μου,

επειδή επιθυμώ να αποδομήσω το κυβερνητικό έργο,

αλλά η συγκεκριμένη τηλεοπτική εμφάνιση τού εν λόγω υπουργού

έμελλε να μάς κάνει μάρτυρες σε μία απροκαλύπτως σικέ πολιτική αγιογραφία.

Σάς καταθέτω ευθύς αμέσως τις αποδείξεις…

 

Έχουν περάσει τρία λεπτά από τη ζωντανή σύνδεση,

όταν ο μονολογών-περιαυτολογών Κικίλιας και η ρεπόρτερ

-όντες όρθιοι μέχρι τότε στο πλακιώτικο σοκάκι- αρχίζουν να βηματίζουν.

«Ίσως να τούς χτύπαγε ο ήλιος εκεί που στέκονταν…», σκεφτόμαστε αφελώς,

αλλά μετά από μερικά δευτερόλεπτα θα παίρναμε την ηχηρή απάντηση.

 

Ο «αυθόρμητος» Κικίλιας και η «αυθόρμητη» ρεπόρτερ

έχουν πλέον εισέλθει στον χώρο ενός καφεστιατορίου,

το οποίο είναι σχεδόν άδειο από πελάτες (και συνεπαγωγικώς, κι από τουρίστες)

και σταματούν μπροστά σε έναν καθήμενο κύριο.

Όλα μοιάζουν τυχαία, αλλά εν τέλει αποδεικνύονται… άτυχα, «στημένα», θλιβερά.

 

Ο «αυθόρμητος» Ρογκάκος κάνει δρομολογημένη ερώτηση

και η σικέ αγιογραφία μπαίνει στην τελική ευθεία:

«Κύριε Υπουργέ, τι λέν’ οι καταστηματάρχες; Τι λέει ο κόσμος εκεί; Πώς είναι τα έσοδά τους;».

 

«Τι λένε οι καταστηματάρχες; Ας τούς ρωτήσουμε…», λέει χαμογελώντας ο Κικίλιας,

και με μία χειρονομία του δείχνει προς τη ρεπόρτερ τι πρέπει να γίνει.

  

Έχει φτάσει η στιγμή που ο… αυθορμήτως τοποθετημένος «καθήμενος κύριος»

πρέπει να σηκωθεί και να αναλάβει δράση.

Η ρεπόρτερ τείνει το μικρόφωνο προς το μέρος του και μάς τον συστήνει,

ενώ τα επιφωνήματα κίβδηλης έκπληξης και τα δουλικά γελάκια από το στούντιο

έρχονται να ολοκληρώσουν την αποκρουστική διαδικασία..:

«Συναντήσαμε και πριν από λίγο εδώ τον κύριο Μιχαλόπουλο, 

που είναι και επιχειρηματίας στην περιοχή.

Σηκωθείτε, κύριε Μιχαλόπουλε

-είναι και εκπρόσωπος Τουρισμού τού Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών-

και πείτε μας…

Τελειώνει σιγά-σιγά η σεζόν…».

 

Ο ανορθωμένος «καθήμενος κύριος» τη διακόπτει με αδιαπραγμάτευτη αποφασιστικότητα:

«Δεν τελειώνει… Δεν τελειώνει…

Εγώ επιχειρώ στην περιοχή πάνω από σαράντα χρόνια,  

είναι πρωτόγνωρο το φαινόμενο,

έχει ονοματεπώνυμο στον υπουργό μας τον Κύριο Κικίλια,

ο οποίος έχει κάνει μία ιστορική συμφωνία φέρνοντας εξήντα τρεις πτήσεις την εβδομάδα.

Αυτό σημαίνει αναβάθμιση ποιοτικού τουρισμού από την Αμερική.

Από ’κεί και πέρα, ευελπιστούμε ότι η σεζόν θα είναι “all over the year”, 365 μέρες τον χρόνο.

Αυτός είναι ο στόχος,

και αυτό το οποίο θα ήθελα να πιστώσω στον Υπουργό μας

είναι ότι στα σαράντα χρόνια που είμαι στην περιοχή,

πρώτη φορά πριν ξεκινήσει η σεζόν, μεσούσης (τής σεζόν) και στο τέλος,

υπουργός κατέβηκε στο πεζοδρόμιο, πόρτα-πόρτα, τον συνοδεύαμε εμείς.

Αφουγκράζεται τις ανησυχίες μας, είναι δίπλα μας και είναι και συνοδοιπόρος μας.

Θεωρώ ότι έχει ονοματεπώνυμο “(Βασίλης) Κικίλιας”

όλη αυτή η επιτυχία που έχουμε αυτήν τη σεζόν.».

 

Η σικέ αγιογραφία από τον προσωρινώς ανορθωθέντα καθήμενο κύριο

συνεχίστηκε για λίγο ακόμη με την ίδια φανατισμένη επαινολογία,

αλλά το σχέδιο βρισκόταν ακόμη στα μισά του·

ο Κικίλιας -με τη μόνιμη συνοδεία τής πιστής νεαράς ρεπόρτερ- αρχίζει πάλι να προχωρά,

και τσουπ, να κι άλλο ένα συμπτωματικό αντάμωμα,

καθώς λίγα βήματα πιο πέρα καιροφυλακτεί ήδη όρθια η διευθύντρια τού καταστήματος

που περιμένει υπομονετικά να ολοκληρωθεί το νέο αυτο-αναφορικό λογύδριο τού Κικίλια

για να κάνει τη δική της ανιδιοτελή και αυθόρμητη παρέμβαση,

όπου τονίζεται ξανά η σύγκριση με το 2019 και η φετινή τουριστική κορύφωση.

Tragic.

 

Επιμύθιο:

Ναι, γνωρίζουμε τι συμβαίνει…

Ναι, γνωρίζουμε ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί (και εν γένει τα «Μ.Μ.Ε.»)  

είναι -στην πλειονότητά τους- πηγές διαπλοκής.

Όμως, όσο κι αν γνωρίζουμε την Πραγματικότητα,

δεν παύουμε να αηδιάζουμε μπροστά στο Απροκάλυπτον.

 

Μέσα στα μούτρα μας,

το κάθε μιντιακό «όργανο» και οι εντολοδότες του,

προβαίνουν σε απολύτως μεροληπτικές και ιδιοτελείς ενέργειες

που καταβαραθρώνουν έτι περαιτέρω το ήδη τραυματισμένο Δημοσιογραφικό Λειτούργημα. 

 

Με θλιβερά «ρεπορτάζ» σαν και τούτο που μόλις σάς παρέθεσα,

είναι σα να ακούμε τις συζητήσεις πίσω από τις κλειστές πόρτες..:

«Αύριο θα βγάλουμε τον Κικίλια στην εκπομπή.

Είναι συνεννοημένο να βρίσκεται σε συγκεκριμένο μαγαζί στην Πλάκα,

όπου θα μιλήσουν και δυο δικοί του για το έργο που παράγει στο υπουργείο.  

Θα τον προωθήσουμε όσο γίνεται περισσότερο,

ΚΑΙ σε προσωπικό επίπεδο, ΚΑΙ για να εκθειάσουμε την Κυβέρνηση.».

 

Άπαντες αντιλαμβανόμαστε ποια ήταν η αντίδραση των Ρογκάκου-Γρηγοριάδη

μπροστά σε αυτήν την άνωθεν εντολή·

η σιελόρροια, τα γελάκια, οι αβανταδόρικες ερωτήσεις

και οι -υπό μορφήν κικίλειου αντίλαλου- ευνοϊκές διαπιστώσεις τους,

μαρτυρούν ποια «δημοσιογραφία» υπηρετήθηκε με τη σικέ αγιογραφία.

 

Οποία τραγική ειρωνεία,

η -ελέω Κικίλια- γεμάτη από ξένους τουρίστες Ελλάδα,

διατυμπανιζόταν μπροστά στο καταθλιπτικά άδειο καφεστιατόριο,  

όπου εκτός από τούς δύο ακροβολισμένους διαφημιστές

υπήρχε μόνο ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που διέκοπτε τη διάχυτη αίσθηση τής ερημιάς.

 

Ευτυχώς, τουλάχιστον,

που οι δύο ακροβολισμένοι διαφημιστές τού Κικίλια

-και ιδίως ο προσωρινώς ανορθωμένος «καθήμενος κύριος»-

δεν έπεσαν θύματα τής εξυμνητικής πρεμούρας τους

και δεν επιστώσανε στον νάρκισσο υπουργό Τουρισμού

την περιβόητη καμπάνια με την ονομασία «Turkaegean».

Ευτυχώς.

 

Συμπληρωματική Σημείωση:

Ευτυχώς, εκτός από το προαναφερθέν ειρωνικό «Ευτυχώς»,

υπάρχει και ένα κυριολεκτικό «Ευτυχώς»,

καθώς ο παριστάμενος δημοσιογράφος Φοίβος Κλαυδιανός

περιέσωσε το βάρβαρα τρωθέν κύρος τής Δημοσιογραφίας, λέγοντας 

«[Εγώ δεν θέλω να σχολιάσω τον φανατισμό τού κυρίου για τον κύριο Κικίλια.]

[…Καλό είναι ο κύριος υπουργός

-δεδομένου ότι δεν είναι αυτός που τούς φέρνει από το χέρι τούς τουρίστες-

να είναι λίγο πιο συνεσταλμένος στον τρόπο που παρουσιάζει την εικόνα.]». 

 

Φρούδες ελπίδες, βεβαίως,

καθώς ο Ναρκισσισμός και η Συστολή είναι ευθείες παράλληλες και ουδέποτε τεμνόμενες. 

Βασίλη Κικίλια, ραντεβού στην επόμενη σικέ αγιογράφησή σου. 

 

(δείτε και ακούστε το αναίσχυντο promotion·

η απροκάλυπτη σικέ αγιογραφία τού Βασίλη Κικίλια ξεκινάει στο 04:48)

μ.Γ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης