Μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί κώδικα αλλά και την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), στην οποία κάποιος, εισάγοντας μια φωτογραφία του, το ύψος του και τα κιλά του, μπορεί να επιλέξει ρούχα από διάφορες εταιρείες, που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα και να δει στην οθόνη πώς αυτά τα ρούχα εφαρμόζουν στο σώμα του, σχεδίασαν μαθητές των Εκπαιδευτηρίων «Ο Απόστολος Παύλος», στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα-διαγωνισμό Μαθητική Εικονική Επιχείρηση του «Junior Achievement Greece».

Η εφαρμογή ονομάζεται «Fashion Lab» και «η αρχική ιδέα ήταν να βοηθήσουμε άτομα, τα οποία έχουν κινητικά προβλήματα και δεν μπορούν να επισκεφθούν κάποιο κατάστημα για να δοκιμάσουν ρούχα», όπως εξήγησε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ματθαίος Δαμουλάκης, ο οποίος μαζί με τη Μακρίνα Κουμενίδου είναι οι υπεύθυνοι καθηγητές του πρότζεκτ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκτός από τη βοήθεια σε άτομα με ειδικές ανάγκες, η εφαρμογή προσφέρει άνεση χρόνου σε όλους τους χρήστες, αφού δεν θα χρειάζεται πλέον να πάνε στην αγορά και να μπουν στην διαδικασία να δοκιμάσουν τα ρούχα. Μια τέτοια εφαρμογή θα ενίσχυε ακόμα περισσότερο και τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς πολλοί είναι αυτοί που αποφεύγουν τις ηλεκτρονικές αγορές γιατί δεν ξέρουν πώς θα τους εφαρμόζουν τα ρούχα.

«Ξεκινήσαμε και είπαμε πως θέλουμε να φτιάξουμε μια εφαρμογή στην οποία θα μπαίνει ο χρήστης, θα διαλέγει ένα ρούχο, θα το δοκιμάζει καθώς η εφαρμογή θα φτιάχνει το Avatar του και θα φαίνεται πώς ταιριάζει το ρούχο πάνω σε αυτό», σημείωσε ο κ. Δαμουλάκης.

Έπειτα από ενδελεχή έρευνα στο διαδίκτυο, η ομάδα εμπνεύστηκε από κάποιες εταιρείες ένδυσης στο εξωτερικό που έχουν αρχίσει και «λανσάρουν» παρόμοιες εφαρμογές, οι οποίες χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη. Έτσι, λοιπόν, κατέληξαν στην τελική εκδοχή του “Fashion Lab”, που δημιουργώντας το Avatar του πελάτη, τού επιτρέπει ν’ αγοράσει το ρούχο. Μάλιστα, εκτός από το ρούχο στην κανονική του μορφή, αγοράζει και το εικονικό! (σ.σ. τα εικονικά ρούχα είναι ψηφιακά τρισδιάστατα ρούχα που δημιουργούνται σε προγράμματα υπολογιστή, χωρίς τη χρήση υφασμάτων αλλά μόνο με τη χρήση pixel και προορίζονται για χρήση σε φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και για να αναδείξουν λεπτομερέστερα τα χαρακτηριστικά ενός ρούχου).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Τα εικονικά ρούχα, που είναι -μεταξύ άλλων- ωφέλιμα για το περιβάλλον και για τον περιορισμό των αποβλήτων, μπορεί να μην έχουν έρθει στην Ελλάδα, αλλά εμείς με αυτό τον τρόπο δουλεύουμε στο παρόν και περιμένουμε να έρθει το μέλλον στην χώρα μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δαμουλάκης.

Εξήγησε δε, ότι «συνεργαστήκαμε με μια διδάκτορα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που μας έδωσε έναν κώδικα, τον οποίο επεξεργάστηκαν τα παιδιά και με αυτόν, αφού αγοράσει κάποιος το ρούχο και του έρθει, βγάζει μια “selfie”, που ανεβαίνει σε μια πλατφόρμα, η οποία αναγνωρίζει το συναίσθημα που έχει αυτός που φοράει το ρούχο», σημείωσε ο υπεύθυνος καθηγητής του “Fashion Lab”. Επιπλέον, όπως εξήγησε, τα παιδιά κατάφεραν μόνα τους και δημιούργησαν ένα πρότυπο Avatar, που αλλάζει ρούχα, το οποίο και παρουσίασαν μαζί με το σύνολο της εφαρμογής στη σχετικά πρόσφατη Μαθητική Εμπορική Έκθεση Θεσσαλονίκης 2023.

Φέτος ήταν η πρώτη χρονιά, έπειτα από καιρό, που το σχολείου συμμετείχε στο πρόγραμμα, με την ομάδα ν’ απαρτίζεται από 20 παιδιά της Γ’ Γυμνασίου μέχρι και παιδιά που πηγαίνουν στη Β’ Λυκείου, που απόλαυσαν την εμπειρία και γι’ αυτό ζήτησαν από τους υπεύθυνους να συμμετέχουν και την επόμενη χρονιά.

Οι μαθητές/τριες ζητούν την ψήφο του κοινού για το «Fashion Lab», μέσα από την πλατφόρμα jagreece.org/promovoting/, που θα είναι ανοιχτή μέχρι τις 30 Απριλίου για το βραβείο «Public Choice Award».

Το Junior Achievement Greece δίνει από το 2005 την ευκαιρία σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου να εξερευνήσουν τα ενδιαφέροντά τους, να μάθουν πώς κινείται η αγορά εργασίας και πόσες πτυχές έχει η δημιουργία μιας επιχείρησης, αλλά και να μάθουν να συνεργάζονται. Όλα αυτά τα προσόντα και πολλά περισσότερα που αποκομίζουν από προγράμματα όπως και αυτό της «Εικονικής Επιχείρισης» είναι αυτά που θα τους βοηθήσουν στη μελλοντική επαγγελματική τους πορεία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης