Ο όμιλος Meta λάνσαρε σήμερα, Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, στην Ευρώπη την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Threads, άμεση ανταγωνίστρια του Χ (Twitter), η οποία μέχρι σήμερα δεν ήταν διαθέσιμη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η πλατφόρμα λειτουργεί από τον Ιούλιο στο υπόλοιπο κόσμο, αλλά ο όμιλος Meta προτίμησε να καθυστερήσει την άφιξή της στην ΕΕ ώστε να υπάρξει ο χρόνος για τη μελέτη των επιπτώσεων των ευρωπαϊκών κανόνων.
«Σήμερα ανοίγουμε το Threads σε περισσότερες χώρες στην Ευρώπη. Καλώς ήρθατε όλοι», έγραψε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Μαρκ Ζάκερμπεργκ στον λογαριασμό του στο Threads.
Με την πλατφόρμα «microblogging» που συνδέεται με το Instagram και μοιάζει με το Χ (Twitter), η Meta έχει ξεκάθαρα στόχο να ανταγωνιστεί την πλατφόρμα που εξαγοράστηκε από τον Ίλον Μασκ.
Το Threads κατέγραψε γρήγορα δεκάδες εκατομμύρια εγγραφές σε ολόκληρο τον κόσμο το καλοκαίρι, αλλά η Meta προτίμησε να καθυστερήσει το άνοιγμα στην Ευρώπη για να επεξεργαστεί τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τις ψηφιακές αγορές που αυστηροποιεί τις αντιανταγωνιστικές ρυθμίσεις.
«Με στόχο τη συμμόρφωση στις ευρωπαϊκές ρυθμίσεις», ο όμιλος πρότεινε μία επιπλέον επιλογή που απευθύνεται στους χρήστες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, επιτρέποντάς τους να συμμετέχουν στο Threads χωρίς να έχουν λογαριασμό Instagram, αλλά με περιορισμένες λειτουργίες. Στον υπόλοιπο κόσμο, μόνο οι χρήστες του Instagram (2 δισεκατομμύρια συνολικά) μπορούν να δημιουργήσουν λογαριασμό Threads και οι δύο λογαριασμοί είναι συνδεδεμένοι.
«Οι πολίτες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (οι 27, η Ελβετία, η Ισλανδία και το Λιχτενστάιν) μπορούν να επιλέξουν να δημιουργήσουν προφίλ Threads συνδεδεμένο με τον λογαριασμό τους στο Instagram, πράγμα που θα τους επιτρέψει να απολαμβάνουν τις ίδιες υπηρεσίες με τους πολίτες στον υπόλοιπο κόσμο, ή να χρησιμοποιήσουν το Threads χωρίς προφίλ, στην περίπτωση αυτή όμως, χωρίς να μπορούν να αναπτύξουν διάδραση με το περιεχόμενο», διευκρίνισε η Meta.
Οι χρήστες χωρίς προφίλ θα μπορούν «να βλέπουν το περιεχόμενο της εφαρμογής Threads, να αναζητούν λογαριασμούς, να μοιράζονται περιεχόμενο μέσω αντιγραφής των links ή να κάνουν διαμοιρασμό περιεχομένου μέσω πλατφορμών (platform sharing) και να κάνουν αναφορά περιεχομένου του Threads».