Από την Πέμπτη 16 Ιουνίου του 2011, είναι πλέον διαθέσιμη η δοκιμαστική (beta) και δωρεάν έκδοση του λογισμικού, που ενώνει το περιφερειακό «Kinect» της κονσόλας Xbox360, με το γνωστό Λειτουργικό Σύστημα για υπολογιστές PC της εταιρείας Microsoft, «Windows 7», για την ανάπτυξη μη εμπορικών εφαρμογών.

Προγραμματιστές, ερευνητές και λάτρεις της τεχνολογίας, μέσω του ειδικού λογισμικού (SDK – Software Developers Kit), μπορούν να δημιουργήσουν νέες εμπειρίες που σχετίζονται με την αίσθηση βάθους, τον εντοπισμό της ανθρώπινης κίνησης. Το Kinect για Windows SDK είναι διαθέσιμο δωρεάν στην ακόλουθη
ηλεκτρονική διεύθυνση για την ανάπτυξη μη εμπορικών εφαρμογών: http://research.microsoft.com/kinectsdk.

Για να γιορτάσει την εν λόγω διάθεση, η Microsoft προσκάλεσε μια επιλεγμένη ομάδα από ειδικούς προγραμματιστές στις εγκαταστάσεις της στο Ρέντμοντ των Η.Π.Α., προκαλώντας καθέναν από αυτούς να δοκιμάσει τα όρια της φαντασίας του χρησιμοποιώντας το SDK, σε ένα μαραθώνιο προγραμματισμού
στο Channel 9 (Code Camp) που διήρκεσε 24 ώρες. Αξιοποιώντας το νέο πακέτο εργαλείων και έχοντας στη διάθεσή τους μια μεγάλη γκάμα hardware προϊόντων, οι προγραμματιστές καλούνται να δημιουργήσουν εφαρμογές για ένα ευρύ φάσμα σεναρίων, που αφορούν, μεταξύ άλλων, στα πεδία της ιατρικής περίθαλψης, της επιστήμης και της εκπαίδευσης. Τις κορυφαίες στιγμές της εκδήλωσης αυτής μπορείτε να παρακολουθήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://channel9.msdn.com/live.

«Το Kinect για Windows SDK ανοίγει έναν καινούργιο κόσμο στους προγραμματιστές που θέλουν να διοχετεύσουν τη δύναμη της τεχνολογίας Kinect στα Windows» επισημαίνει ο διακεκριμένος επιστήμονας Anoop Gupta, Microsoft Research, συμπληρώνοντας «ανυπομονούμε να δούμε τι θα δημιουργήσει αυτή η κοινότητα, καθώς εργαζόμαστε από κοινού με στόχο τη δημιουργία υπολογιστικών εμπειριών που είναι πιο κοντά στην ανθρώπινη φύση».

Το λογισμικό δοκιμαστικής έκδοσης για το Kinect που λειτουργεί με Windows 7 περιλαμβάνει drivers, πλούσια APIs για ακατέργαστες ροές δεδομένων, natural user interface, αρχεία εγκατάστασης και ενημερωτικό υλικό. Επίσης, παρέχονται στους προγραμματιστές δυνατότητες για να αναπτύξουν εφαρμογές με C++, C# ή Visual Basic χρησιμοποιώντας Microsoft Visual Studio 2010.

Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του SDK περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

• Ακατέργαστες ροές δεδομένων.
Οι προγραμματιστές έχουν πρόσβαση σε ακατέργαστες ροές δεδομένων από τον αισθητήρα βάθους, τον αισθητήρα έγχρωμης κάμερας και το μικρόφωνο φάσματος τεσσάρων στοιχείων. Αυτά θα τους επιτρέπουν να αναπτύξουν εφαρμογές πάνω στις ακατέργαστες ροές δεδομένων που παράγονται από τον αισθητήρα Kinect.

• Ανίχνευση σκελετού. Το SDK έχει τη δυνατότητα ανίχνευσης της σκελετικής εικόνας ενός ή δύο ατόμων που κινούνται εντός του πεδίου που είναι ανιχνεύσιμο από το Kinect, καθιστώντας εφικτή τη δημιουργία εφαρμογών που καθοδηγούνται βάσει κινήσεων.

• Προηγμένες ακουστικές δυνατότητες. Στις δυνατότητες επεξεργασίας ακουστικών μηνυμάτων περιλαμβάνονται η εξελιγμένη καταστολή του θορύβου ή ακύρωση της ηχούς και ο σχηματισμός δέσμης για την αναγνώριση της τρέχουσας πηγής.

• Ευκολία εγκατάστασης.
Η εγκατάσταση πραγματοποιείται με τον συνήθη τρόπο για τα Windows 7, χωρίς περίπλοκη ρύθμιση και με έναν ολοκληρωμένο installer (εγκαταστάτη), μεγέθους κάτω από 100 MB. Οι προγραμματιστές μπορούν να ξεκινήσουν τον προγραμματισμό σε μόλις λίγα λεπτά, με έναν τυπικό αυτόνομο αισθητήρα Kinect που είναι ευρέως διαθέσιμος στην αγορά.

• Εκτενής τεκμηρίωση. Περιλαμβάνονται παραπάνω από 100 σελίδες τεχνική τεκμηρίωσης υψηλής ποιότητας. Πέρα από τα ενσωματωμένα αρχεία βοήθειας, η τεκμηρίωση περιλαμβάνει λεπτομερή βήματα για τα περισσότερα δείγματα που παρέχονται με το ειδικό λογισμικό.

Η Microsoft σκοπεύει αργότερα να διαθέσει μια εμπορική έκδοση του SDK, ενώ λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν μόλις είναι διαθέσιμες. Η συζήτηση στο Twitter είναι διαθέσιμη υπό το tag #Kinect_SDK.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης