Το είδος των τροφίμων που τρώτε μπορεί να επηρεάσει τις πιθανότητες ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2

Το είδος των τροφίμων που τρώτε μπορεί να επηρεάσει τις πιθανότητες ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2

Θάνος Ξυδόπουλος

Η μετάβαση σε μια διατροφή που βασίζεται κυρίως σε φυτά (αλλά μπορεί να περιλαμβάνει κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα) θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 έως και 60%.

Επίσης, η κατανάλωση μεγαλύτερων ποσοτήτων βιταμινών Β2 και Β6 συνδέθηκε με χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, ενώ η αύξηση της ποσότητας Β12 στη διατροφή φάνηκε να συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο.

Προτεραιότητα στα φυτά

Η μελέτη περιελάμβανε περισσότερους από 2.700 ανθρώπους που είχαν αρχικά μέση ηλικία 25 ετών. Η υγεία και η δίαιτά τους ακολουθήθηκαν για 30 χρόνια. Τα άτομα που έκαναν τη μεγαλύτερη βελτίωση στη διατροφική ποιότητα από την πρώιμη έως τη μέση ενηλικίωση, μείωσαν τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη κατά δύο τρίτα σε σύγκριση με εκείνους των οποίων η ποιότητα της διατροφής μειώθηκε ελαφρώς.

Τι συνιστά  ποιοτική διατροφή; Οι ερευνητές δήλωσαν ότι είναι αυτή που περιέχει περισσότερες φυτικές τροφές. Τα λαχανικά, τα φρούτα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως παίρνουν "μπράβο", αλλά το λευκό ψωμί και το άσπρο ρύζι θεωρούνται χαμηλής ποιότητας.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα διάφορα θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στις φυτικές τροφές συμβάλλουν στην πρόληψη του διαβήτη.

Οι βιταμίνες Β

Μια δεύτερη μελέτη εξέτασε τα διαιτητικά δεδομένα από περίπου 200.000 Αμερικανούς ενήλικες άνω των 15 ετών. Τα άτομα που κατανάλωναν περισσότερη βιταμίνη Β2 και Β6 είχαν περίπου 10% μείωση του κινδύνου για διαβήτη τύπου 2. Η βιταμίνη Β2 απαντάται στα αυγά, στο άπαχο κρέας, στα πράσινα λαχανικά και στα προϊόντα ενισχυμένων δημητριακών. Η βιταμίνη Β6 βρίσκεται σε ψάρια, άπαχο κρέας, φρούτα (εκτός από τα εσπεριδοειδή), πατάτες και άλλα μη αμυλούχα λαχανικά.

Αν και η συνολική πρόσληψη της βιταμίνης Β12 δεν συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, οι πιθανότητες αυξήθηκαν κατά 11% όταν οι ερευνητές εξέτασαν αποκλειστικά τη Β12 που προερχόταν από πηγές τροφίμων. Δεν διαπίστωσαν παρόμοια αύξηση κινδύνου από την Β12 σε συμπληρώματα διατροφής. Είπαν ότι αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η Β12 στα τρόφιμα προέρχεται από τα ζωικά προϊόντα - άρα στην πραγματικότητα δεν φταίει η βιταμίνη Β12 αλλά άλλα συστατικά που βρίσκονται στις ζωικές τροφές.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 11 Ιουνίου 2019, 17:03