H HIIT μπορεί να αλλάξει το σώμα σας σε κυτταρικό επίπεδο

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 9 Ιουλίου 2019, 02:07
H HIIT μπορεί να αλλάξει το σώμα σας σε κυτταρικό επίπεδο

Ζήσης Ψάλλας

Αυστραλοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι μόλις λίγα λεπτά υψηλής έντασης διαλειμματική άσκηση, γνωστή ως HIIT, μπορεί να είναι τόσο καλή για τα κύτταρα του σώματος όσο 30 λεπτά μέτριας άσκησης. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται πλέον να χαράξετε μια ώρα της ημέρας σας για να αποκομίσετε τα οφέλη της κίνησης.

Πάντως η μελέτη είναι μικρή και χρειάζεται περισσότερη έρευνα πριν οι γιατροί εγκρίνουν μια διάρκειας δύο λεπτών έντονη καθημερινή άσκηση ως έναν τρόπο να παραμένουμε υγιείς.

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο American Journal of Physiology—Regulatory, Integrative and Comparative Physiology, εξέτασε οκτώ νεαρούς ενήλικες και την κυτταρική τους απάντηση στην άσκηση.

Τα κύτταρα του σώματος λένε στους επιστήμονες πόσο πραγματικά ωφέλιμη είναι η άσκηση. Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν τα οφέλη της άσκησης στη ζυγαριά τους ή στον καθρέφτη, οι επιστήμονες κοιτάζουν τι γίνεται μέσα στο σώμα. Συγκεκριμένα, εξετάζουν τα μιτοχόνδρια που είναι υπεύθυνα για την παραγωγή ενέργειας.

Η μελέτη εξέτασε τις μιτοχονδριακές αλλαγές αφού οι συμμετέχοντες πραγματοποίησαν τρεις τύπους άσκησης.

  • Ο πρώτος τύπος απαιτούσε από τους συμμετέχοντες να ασκούνται για 30 λεπτά σε μέτριο επίπεδο.
  • Ο δεύτερος τύπος άσκησης απαιτούσε από τους συμμετέχοντες να εκτελούν πέντε κύκλους τεσσάρων λεπτών σε μέγιστη προσπάθεια. Κάθε συνεδρία διακοπτόταν από ένα λεπτό ανάπαυσης.
  • Ο τρίτος τύπος άσκησης σχεδιάστηκε ως σπριντ: τέσσερις κύκλοι ποδηλασίας 30 δευτερολέπτων με μέγιστη προσπάθεια. Κάθε συνεδρία χωριζόταν από 4,5 λεπτά χρόνου αποκατάστασης.

Μετά από κάθε άσκηση, οι ερευνητές εξέτασαν την ποσότητα ενέργειας που αφιέρωσαν οι συμμετέχοντες στην προπόνηση. Στη συνέχεια ανέλυσαν τις μιτοχονδριακές αλλαγές στα μυικά κύτταρα των μηρών.

Αυτό που διαπίστωσαν ήταν ότι η HIIT παρήγαγε μια παρόμοια απόκριση στη λειτουργία των μιτοχονδρίων, όπως και οι πιο μετριοπαθείς προπονήσεις. Ένα σύνολο μόνο 2 λεπτών σπριντ ήταν αρκετό για να προκαλέσει παρόμοιες απαντήσεις με 30 λεπτά συνεχούς μέτριας έντασης αερόβιας άσκησης, ανέφεραν οι ερευνητές.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 9 Ιουλίου 2019, 02:07