Ανησυχείτε για τον κορωνοϊό; Δώστε προσοχή στο έντερο σας

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 7 Μαΐου 2020, 18:05
Ανησυχείτε για τον κορωνοϊό; Δώστε προσοχή στο έντερο σας

Ζήσης Ψάλλας

Μια ανάλυση δειγμάτων που ελήφθησαν από το γαστρεντερικό σωλήνα 95 ασθενών με COVID-19 εντόπισε τον ιό στον οισοφάγο, το στομάχι, το δωδεκαδάκτυλο και το ορθό. Ο ιός εμφανίστηκε επίσης σε περίπου μισά από τα δείγματα κοπράνων που συλλέχθηκαν.

Η πρόταση είναι ότι τα γαστρεντερικά συμπτώματα προκαλούνται από τον ιό που εισβάλλει στα κύτταρα που έχουν ACE2 και βρίσκονται σε όλο το έντερο. Αυτό μαζί με την παρουσία του ιού στα κόπρανα υποδηλώνει ότι η γαστρεντερική οδός είναι ένας άλλος πιθανός τρόπος μόλυνσης και μετάδοσης.

Φαίνεται ότι ο κορωνοϊός SARS-CoV-2 ανιχνεύεται στα κόπρανα για αρκετές ημέρες μετά την απομάκρυνσή του από την αναπνευστική οδό. Έτσι, οι ασθενείς που έχουν αναρρώσει από τη νόσο COVID-19 ή είναι ασυμπτωματικοί θα μπορούσαν να αποβάλλουν τον ιό στα κόπρανα χωρίς να το γνωρίζουν, αυξάνοντας ενδεχομένως τον κίνδυνο μετάδοσης σε άλλους.

Γιατί τα συμπτώματα στο έντερο σημαίνουν ότι μπορεί να έχετε μια χειρότερη νόσο COVID-19; Είναι πιθανό η σύνθεση του μικροβιώματος -τα εκατομμύρια βακτηρίων και άλλων οργανισμών που συνήθως ζουν στη γαστρεντερική οδό- είναι ένα κρίσιμο μέρος του τρόπου με τον οποίο ένα άτομο ανταποκρίνεται στη νόσο COVID-19 (αλλά και άλλες ασθένειες).

Μια ομάδα ερευνητών δημιούργησε ένα δείκτη κινδύνου με βάση τους βιοδείκτες στο αίμα ανάλογα με τη σύνθεση του μικροβιώματος. Διαπίστωσε ότι όσο υψηλότερο είναι το σκορ, τόσο χειρότερο είναι το αποτέλεσμα από τη νόσο COVID-19. Αυτή η σχέση ήταν ισχυρότερη για ηλικιωμένα άτομα. Ίσως η υγεία των βακτηρίων του εντέρου μας να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στον τρόπο με τον οποίο το ανοσοποιητικό μας σύστημα αντιδρά στην ασθένεια. Επομένως, είναι σημαντικό να διατηρήσετε ένα υγιές μικροβίωμα για την καταπολέμηση του κορωνοϊού.

Πώς να το κάνετε αυτό; Το κλειδί είναι να τρώτε για να ταΐζετε τα μικρόβιά σας. Τρώτε τρόφιμα με βάση τα φυτά και περιορίζετε τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα ενώ καλό είναι να περιλαμβάνεται στη διατροφή σας προβιοτικά όπως π.χ. το φυσικό γιαούρτι. Αυτό θα βελτιστοποιήσει το μικροβίωμά σας, όχι μόνο για τη νόσο COVID-19 αλλά και για τη μακροπρόθεσμη υγεία σας.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 7 Μαΐου 2020, 18:05