Αγωνιώδεις προσπάθειες για να ανακτηθούν τα χαμένα μερίδια από τη γερμανική τουριστική αγορά, η οποία εμφανίζει 25% πτώση στις κρατήσεις σε σχέση με πέρυσι, κάνουν οι Έλληνες ξενοδόχοι και οι τουριστικοί φορείς λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Στο πλαίσιο αυτό, στην τελική ευθεία βρίσκεται πρόγραμμα συνδιαφήμισης της χώρας ως τουριστικού προορισμού και των tour operators της Γερμανίας, όπως επισημαίνει στην ΕΞΠΡΕΣ ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Γιώργος Κολέτσος. Το κόστος αυτής της ενέργειας προβολής δεν θα ξεπεράσει τις 500.000 ευρώ, ποσό που αναμένεται να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά για την προσέλκυση Γερμανών επισκεπτών.
Παράλληλα, οι ξενοδόχοι, μετά τις ασφυκτικές πιέσεις που έχουν δεχθεί από τους Γερμανούς tour operators, έχουν προχωρήσει σε γενναίες εκπτώσεις, με αποτέλεσμα τα προσδοκώμενα έσοδα να υπολείπονται σημαντικά σε σχέση με τα αντίστοιχα της περυσινής χρονιάς. Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Die Welt αναφέρει ότι «για να προσελκύσουν τουρίστες πολλές τουριστικές περιοχές προχώρησαν σε μειώσεις έως και κατά 30 %» (…), ενώ σε θέμα στο Spiegel με τον τίτλο: «Χώρα της κρίσης με πληγωμένο κύρος – Με εκπτώσεις η Ελλάδα προσπαθεί να προσελκύσει τουρίστες», αναφέρεται: «Συναγερμός στον ελληνικό τουριστικό κλάδο: την άνοιξη τα έσοδα από τον τουρισμό μειώθηκαν κατά 50%. Κυρίως οι Γερμανοί τηρούν ιδιαίτερα επιφυλακτική στάση – αυτούς προσπαθούν να προσελκύσουν τώρα (οι Έλληνες) με ιδιαίτερα χαμηλές τιμές».
Αντίστοιχα, από την πλευρά τους οι Γερμανοί tour operators έχουν προχωρήσει σε μπαράζ προσφορών σε μια προσπάθεια να γεμίσουν τις πτήσεις τσάρτερ που έχουν ήδη προγραμματίσει για φέτος στην Ελλάδα. Σε αυτή τη χρονική συγκυρία, η διοργάνωση του ετήσιου workshop του κορυφαίου τουριστικού ειδησεογραφικού οργανισμού της Ευρώπης FVW, στη χώρα μας, αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον του γερμανικού τουριστικού Τύπου. Η πρωτοβουλία ανήκει στο ΞΕΕ, ενώ σημειώνεται ότι στην εκδήλωση θα συμμετέχουν οι επικεφαλής των Γερμανών tour operators. Η ενέργεια εντάσσεται στο σχέδιο άμεσης λήψης μέτρων επικεντρωμένων στις αγορές που παρουσιάζουν σημαντική υστέρησης στις κρατήσεις. Για τον λόγο αυτό, οι tour operators ακολούθως θα επισκεφθούν τον Αστέρα Βουλιαγμένης και στη συνέχεια το Costa Navarino.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Μαρτίου 6 μεγάλοι tour operators της Γερμανίας, οι οποίοι διακινούν περίπου τα 2/3 του εισερχόμενου τουρισμού, πραγματοποίησαν έντυπη καμπάνια για την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού. Συγκεκριμένα, οι TUI, 1-2 Fly, Thomas Cook, Neckermann Reisen, ITS και Jahn Reisen με το σλόγκαν «Για τους πραγματικούς φίλους μετράει μόνο η εμπιστοσύνη», δήλωσαν τη συμπαράστασή τους στους Έλληνες. Ταυτόχρονα, ο ΣΕΤΕ, με την υποστήριξη του ΕΟΤ, προωθεί δράσεις βελτίωσης του κλίματος μεταξύ των δύο χωρών μαζί με την Bundesverein der deutschen Tourismus Wirtschaft (www.btw.de – Ομοσπονδιακή Ένωση Τουρισμού της Γερμανίας).
Πηγή: Express

