Μπορεί η ελληνική οικονομία να κλυδωνίζεται, ωστόσο ορισμένοι, λιγοστοί, κλάδοι αυτής έχουν μείνει σχετικά αλώβητοι. Αυτό συμβαίνει με τον ναυτιλιακό κλάδο που παρά τις συνθήκες που επικρατούν στην οικονομία, συνεχίζεται να εμφανίζει βελτιωμένες επιδόσεις. Έτσι, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research, ελληνόκτητος εμπορικός στόλος αυξήθηκε σε 4.909 πλοία, δηλαδή 200 πλοία περισσότερα συγκριτικά με το 2014.
Ταυτόχρονα, αύξηση 7,52% (24.675.319 dwt) σημειώθηκε και στο tonnage, το οποίο ανήλθε στους 328.254.495 dwt.
Ο ελληνόκτητος στόλος εκτός από μεγαλύτερος έγινε και νεώτερος καθώς η μέση ηλικία του, μειώθηκε στα 12,73 χρόνια από 13,26 χρόνια το 2014 και 14,05 χρόνια το 2013 και 14,7 χρόνια το 2012.
Ειδικά στα πλοία 20.000 dwt και πάνω, η μέση ηλικία μειώθηκε στα 8,71 χρόνια από 9,14 χρόνια πέρυσι και 9,83 το 2013.
Τα bulker άνω των 20.000 dwt αυξήθηκαν κατά 163 πλοία στα 1.929 πλοία από 1.766 πλοία το 2014, ενώ στο ίδιο μέγεθος στα δεξαμενόπλοια ο αριθμός τους αυξήθηκε μόλις κατά τρία, στα 808 από 805 και στα containerships ο στόλος πλοίων 20.000 dwt και πάνω αυξήθηκε κατά 30 πλοία στα 274 από 244 containerships.
Σημαντική είναι η αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) από 50 το 2014 σε 74 το 2015 ενώ αύξηση σημείωσε και ο στόλος των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (από 10.000 dwt και άνω) στα 48 πλοία από 31 το 2014.
Συνολικά οι έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά, όχι μόνο στην διατήρηση του στόλου αλλά και στην αύξηση του, όπως επισημαίνει η Petrofin.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχει μία αβεβαιότητα για το μέλλον της ναυτιλίας στην Ελλάδα λόγω της αναμενόμενης αύξηση της φορολογίας, η αύξηση του στόλου είναι θετική έκπληξη.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες φημίζονται για την ικανότητα τους να επενδύσουν και να αποεπενδύουν στον σωστό χρόνο, με το timing να αναμένεται ότι θα δείξει εάν θα έχουν και πάλι δίκαιο, σημειώνει η Petrofin.

