Προχωρά σταθερά στη δεύτερη φάση ο διαγωνισμός της ΟΛΘ Α.Ε. για την κατασκευή και λειτουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στο χώρο της πρώτης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με στόχο τόσο την περαιτέρω αύξηση των εσόδων και κερδών της ΟΛΘ Α.Ε. όσο και την προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού, την ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της πόλης και την τόνωση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης.

Δύο σχήματα επικρατούν

Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, τα δύο επιχειρηματικά σχήματα που έχουν προκριθεί, από τα τρία συνολικά σχήματα που είχαν καταθέσει προσφορές στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, ήτοι η εταιρεία Lamda Development S.A. και η κοινοπραξία Ακτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH, καλούνται να καταθέσουν δεσμευτική οικονομική προσφορά μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, ώστε η σχετική απόφαση να έχει ληφθεί εντός του 2012.

«Η λειτουργία μαρίνας στην καρδιά του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης, αφενός, θα ανανεώσει τη σχέση της πόλης με το υγρό στοιχείο, αφετέρου, θα συμβάλει στην αισθητική αναβάθμιση του κέντρου της πόλης», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Στέλιος Αγγελούδης, σύμφωνα με τον οποίο, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, ο επενδυτικός σχεδιασμός και ο επιχειρηματικός προγραμματισμός της ΟΛΘ Α.Ε. υλοποιούνται απαρέγκλιτα, με στόχο τη βελτίωση των μεγεθών της εταιρείας και την ενδυνάμωση της συμβολής της στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας.

Παραχώρηση για 30 χρόνια

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΛΘ και τη σχετική προκήρυξη, που αναρτήθηκε χθες στη «Διαύγεια», προβλέπεται η παραχώρηση για περίοδο τουλάχιστον 30 ετών της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα νο. 1 του λιμανιού, για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών, και της χερσαίας ζώνης στην πρώτη προβλήτα (7.195 στρέμματα) για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας -εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών-, καθώς και η παραχώρηση υπαίθριου χώρου στη δεύτερη προβλήτα (9.370 στρέμματα) για τη διαχείμαση και την επισκευή των σκαφών αναψυχής.

Η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ο χρόνος κατασκευής της υπολογίζεται σε τρία χρόνια και ο συνολικός προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω μαρίνα του ΟΛΘ -σημειωτέον- δεν έχει καμία σχέση με την προσφάτως ανακοινωθείσα ακύρωση και απένταξη από τα χρηματοδοτικά προγράμματα (ΣΔΙΤ) του σχεδίου του δήμου Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία τριών μαρίνων στο Θερμαϊκό.

Αύξηση κίνησης

Εν τω μεταξύ, ανοδική είναι -σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία εξαμήνου του 2012, που ανήρτησε η ΟΛΘ Α.Ε. στην ιστοσελίδα της- η πορεία της διακίνησης εμπορευμάτων μέσω του ΟΛΘ. Συγκεκριμένα, στο εν λόγω διάστημα καταγράφηκε αύξηση των διακινούμενων εμπορευμάτων κατά 26,60% (7.363.730 τόνοι, έναντι 5.816.743 στο εξάμηνο του 2011), ενώ κατά 3,21% και 1,09% αυξήθηκε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε TEU και σε τεμάχια αντίστοιχα και κατά 12,95% η επιβατική κίνηση.

Σημειωτέον ότι το Σεπτέμβριο αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο της επέκτασης του κρηπιδώματος 24, ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να μπορεί να εξυπηρετεί και φορτηγά πλοία χωρητικότητας μέχρι 75.000 DWT.

 

Naftemporiki.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης