Την προηγούμενη εβδομάδα η απόφαση για το που θα οδηγηθεί ένα πλοίο προς διάλυση ήταν καθαρά η γεωγραφική θέση του πλοίου και όχι οι τιμές καθώς η μειωμένη διαφορά τους μεταξύ των ανταγωνιστριών χωρών δεν αποτέλεσε βασικό κριτήριο απόφασης.
Πλοία τα οποία γεωγραφικά ήταν στο Far East δεν είχαν κίνητρο να εξετάσουν την εναλλακτική των άλλων χωρών καθώς οι τιμές της Κίνας «δυνάμωσαν», όπως επίσης τα πλοία που πηγαίνανε προς την Ινδία και το Πακιστάν είχαν το δίλλημα του να πάνε στο Μπαγκλαντές όπου επίσης οι τιμές είχαν ανοδική πορεία.
Η Κίνα και το Μπαγκλαντές προετοιμάζονται να κλείσουν μεγαλύτερα πλοία, όπως Capes, όπου αναμένεται να βγουν αρκετά στην αγορά τις επόμενες εβδομάδες, ενώ το Πακιστάν δεν δείχνει την πρόθεση να δραστηριοποιηθεί σε μεγαλύτερο τονάζ καθώς το έκανε στο παρελθόν και η Ινδία η οποία έχει σαν στρατηγική την διαφοροποίηση του τονάζ που αγοράζει .
Το Μπαγκλαντές δείχνει να επαναδραστηριοποιείται με τους τελικούς αγοραστές να εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τονάζ ισχυριζόμενοι ότι έχουν την κατάλληλη χρηματοδότηση. Το θέμα της γραφειοκρατίας και οι ενδεχόμενες καθυστερήσεις έχουν σχετικά διευθετηθεί από τους Cash Buyers οπότε δεν αποτελεί πια ιδιαίτερο ρίσκο.
Η Ινδία, λόγω του κλεισίματος του λογιστικού έτους, την μεγάλη πτώση της τιμής του σιδήρου και την πορεία του νομίσματος της, δεν ήταν ιδιαίτερη ανταγωνιστική με τις προσφερόμενες τιμές να είναι πτωτικές.
Το Πακιστάν, συνέχισε να προσφέρει ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και για άλλη μία φορά κατάφερε να κλείσει αρκετά δεξαμενόπλοια εκμεταλλευόμενο το γεγονός ότι τα πλοία μπορούν να παραδοθούν με πιστοποιητικό «ελεύθερο αερίων (gas free certificate)» μόνο για ανθρώπινη είσοδο και όχι για χρήση οποιασδήποτε φλόγας όπου η αντίστοιχη έκδοση πιστοποιητικού απαιτεί μεγαλύτερα έξοδα.
Η Κίνα, συνεχίζει να μειώνει την διαφορά των τιμών με τους ανταγωνιστές της στοχεύοντας ιδιαίτερα στα μεγαλύτερα πλοία. Τις πρώτες 3 ημέρες της εβδομάδας είναι αργία στην Κίνα γεγονός που θα δώσει την ευκαιρία στις άλλες χώρες να εκμεταλλευτούν την περίοδο αυτή και να προσπαθήσουν να κλείσουν πλοία που ενδεχομένως να διαπραγματευόταν η Κίνα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,230,067 DWT εκ των οποίων περίπου το 50% (612,957 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 40% (488,464 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 10% (128,646 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 420 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
marinews.gr

