Πτώση 3,3% παρουσίασε η Δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το Μάιο του 2012 σε σύγκριση με το Μάιο του 2011, έναντι μείωσης 3,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.
Η Ολική Χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, αυξήθηκε τον ίδιο μήνα κατά 2,5%, έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.
Η διαρκής αριθμητική μείωση του ελληνικού στόλου είχε αποδοθεί σε μεγάλο βαθμό στην κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά σαφώς έχει επιδράσει και η κρίση της ναυτιλίας.
Άλλωστε, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής η μεγαλύτερη μείωση (5,1%) έχει καταγραφεί στα φορτηγά πλοία, τα οποία ανέρχονται σε 541 ενώ τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ήταν 570.
Αναλυτικά, από τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής φαίνεται ότι:
Τον περασμένο Μάιο ο ελληνικός στόλος αριθμούσε 1.989 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 44.052.891 τόνων ενώ τον αντίστοιχο περυσινό μήνα τα υπό ελληνική σημαία πλοία ανέρχονταν σε 2.056 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 42.978.528 κόρων.
Αυτό σημαίνει ότι σε επίπεδο δύναμης στόλου, που είναι και το πιο σημαντικό διότι αυτό σχετίζεται με τις θέσεις εργασίας, καταγράφτηκε μείωση κατά 3,3% ενώ αντίθετα υπήρξε μια αύξηση της χωρητικότητας κατά 2,5%
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες πλοίων εκτός από τα φορτηγά τα δεξαμενόπλοια ανέρχονταν τον Μάιο σε 538 (τον Μάιο του 2011 ήταν 543), τα επιβατηγά, που επίσης είχαν σημαντική μείωση ανέρχονταν σε 679 (ήταν 711) και τα «λοιπά» ναυπηγήματα, ρυμουλκά κ.α ήταν 231.
Στον Πρόεδρο ο Υπουργός Ναυτιλίας.
Τομέα εθνικής υπεροχής χαρακτήρισε τη ναυτιλία ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Μουσουρούλης κατά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια.
Τομέα εθνικής υπεροχής χαρακτήρισε τη ναυτιλία ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Μουσουρούλης κατά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια.
Κ. Μουσουρούλης: Έχουν γίνει όλες οι κινήσεις για την ομαλή διασύνδεση των νησιών.
«Είμαι βέβαιος ότι θα κατορθώσουμε να δώσουμε στην ναυτιλία, και στην εθνική ναυτοσύνη γενικότερα, τα εργαλεία που χρειάζονται, τεχνικά, οικονομικά έτσι ώστε να μπορέσει να ενεργοποιηθεί και να μας οδηγήσει πολύ πιο γρήγορα στην έξοδο από την κρίση» σημείωσε μεταξύ άλλων.

