Αναστάτωση προκάλεσε το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας ΕΒΔΟΜΗ (10-6-2014), το οποίο αναφερόταν σε πληροφορίες σχετικά με την αναμενόμενη άφιξη κλιμακίου στελεχών της κινεζικής εταιρείας COSCO στην Καβάλα με σκοπό να δουν από κοντά την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος ΙΙ».
Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται λόγος για ενδιαφέρον Κινέζων επενδυτών για το λιμάνι της Καβάλας, καθώς και στο παρελθόν στελέχη της COSCO είχαν επισκεφτεί την πόλη μας προκειμένου να διαπιστώσουν από πρώτο χέρι αν και κατά πόσο το εμπορικό λιμάνι της πόλης παρουσίαζε επενδυτικό ενδιαφέρον.
Το δημοσίευμα, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «οι τεχνοκράτες της COSCO θα έχουν συνάντηση με την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας και θα ξεναγηθούν στο εμπορικό λιμάνι “Φίλιππος Β” για να δουν αν, από την πρώτη φορά που είχαν έρθει, έχουν προχωρήσει τα προγραμματισμένα έργα ή χρειάζονται και άλλα για να ξεκινήσουν να το χρησιμοποιούν.
Το ερώτημα είναι γιατί θέλουν να ξαναδούν το λιμάνι οι Κινέζοι εκπρόσωποι της COSCO; Ποια επιχειρηματική ευκαιρία βλέπουν τώρα, γιατί κάτι βλέπουν, που τους φέρνει να δουν από κοντά το εμπορικό λιμάνι;
Προφανώς η COSCO να θέλει το εμπορικό μας λιμάνι για να το χρησιμοποιήσει ώστε να μπει στην Βαλκανική και κατ’ επέκταση στην Ρωσία την οποία η Ευρώπη προσπαθεί να αποκλείσει μετά τα γεγονότα στην Ουκρανία και θα έχει ανάγκη να εισάγει προϊόντα τα οποία μέχρι σήμερα έβρισκε στην ευρωπαϊκή αγορά. Αν έχουν τέτοια επιχειρηματική ματιά και παράλληλα αν βλέπουν ότι μπορεί να δημιουργηθεί και Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου τότε θα αξιώσουν να πάρουν το λιμάνι της Καβάλας. Επίσης θα εξετάσουν την περίπτωση να το κάνουν ανταγωνιστικό με αυτό της Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει πολλούς μνηστήρες να περιμένουν στην σειρά και να το διεκδικούν, ενώ της Καβάλας μέχρι σήμερα είναι στα αζήτητα άρα η τιμή του θα είναι πολύ χαμηλή.
Το θέμα, βέβαια, είναι αν οι Κινέζοι της COSCO θέλουν να τρέξουν ένα τέτοιο πρόγραμμα αξιοποίησης του λιμανιού μας γρήγορα ή για δεύτερη φορά θα δούνε σε τι σημείο βρίσκονται τα έργα και θα επιστρέψουν στην έδρα τους. Πέραν, όμως, από οποιαδήποτε εξέλιξη το εμπορικό μας λιμάνι πρέπει να τελειώνει, αλλά παράλληλα θα πρέπει να σοβαρευτούν στον δήμο που έχει λόγο στο χερσαίο κομμάτι ώστε να δουν πώς θα έχουν λόγο στην ανάπτυξή του.
Αν έρθει η COSCO τότε είναι βέβαιο ότι η χερσαία έκταση, αλλά και οι εκτάσεις στην ευρύτερη περιοχή, θα αποκτήσει μεγάλη αξία αφού θα πρέπει να γίνουν αποθήκες, χώροι μεταποίησης και ότι άλλο χρειάζεται ένα σύγχρονο εμπορικό λιμάνι. Ο δήμος αυτό δεν έκανε τόσα χρόνια ας το κάνει τώρα. Να χαρτογραφήσει την περιοχή, να βρει τι έχει στα χέρια του και σε συνδυασμό με την πιθανότητα να έρθουν οι Κινέζοι να δει συνδυαστικά πώς θα παίξει το παιχνίδι της εκμετάλλευσης των χερσαίων χώρων.»
Απάντηση από την Τ.Ε. Καβάλας του ΚΚΕ
Όπως ήταν φυσικό, και μόνο το άκουσμα της είδησης ότι η COSCO ενδιαφέρεται εκ νέου για το λιμάνι της Καβάλας προκάλεσε την άμεση αντίδραση στελεχών του ΚΚΕ Καβάλας, με την Τοπική Επιτροπή να εκδίδει την παρακάτω ανακοίνωση:
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου η κινέζικη πολυεθνική « COSCO» επανέρχεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, με το βλέμμα στραμμένο στις αγορές των Βαλκανίων αλλά και της Ρωσίας.
Μάλιστα δύο παράγοντες συνεπικουρούν τις κινήσεις της:
-τα τεχνικά έργα και η ολοκλήρωσή τους στο λιμάνι, ώστε να το «παραλάβουν» έτοιμο και
-η δημιουργία «Ελεύθερης Ζώνης Εμπορίου».
Με απλά ελληνικά καλοβλέπουν το εμπορικό λιμάνι ως λάφυρο που θα τους παραδοθεί για να διευρύνουν τις δραστηριότητες τους και μάλιστα μετά την ολοκλήρωση έργων που έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός.
Η «Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου» αποτελεί το επιπλέον κερασάκι ώστε να αρθούν και οι τελευταίοι περιορισμοί.
Οι εργαζόμενοι, ο λαός της Καβάλας να απορρίψουν τα ψέματα που του λένε ότι δήθεν με την «COSCO» στο λιμάνι « θα έρθει η ανάπτυξη» και ότι «η χερσαία έκταση και οι εγκαταστάσεις στην ευρύτερη περιοχή θα αποκτήσουν μεγάλη αξία».
Δυστυχώς για την κυβέρνηση αλλά και για όσες πολιτικές δυνάμεις πίνουν νερό στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» και τη ΕΕ υπάρχει και ο Πειραιάς, όπου η COSCO και το «νέο επενδυτικό κλίμα» αν έφερε, έκλεισε εκατοντάδες μικροεπιχειρήσεις που απασχολούσαν χιλιάδες εργαζόμενους, ενώ παράλληλα δημιούργησε εργασιακά Νταχάου, με κακοπληρωμένη εργασία, με συμβάσεις της μίας μέρας(!), με απαγόρευση της συνδικαλιστικής δράσης.
Αυτή είναι η «ανάπτυξη» της ΕΕ, των μονοπωλίων και του κράτους τους. Προνόμια, φοροαπαλλαγές, εισφοροαπαλλαγές, κατάργηση όλων των περιορισμών για το μεγάλο κεφάλαιο και μεσαίωνας για τους εργαζόμενους.
Χρήστος Ηλιάδης: Δεν υπάρχει νέο ενδιαφέρον από την COSCO ούτε από κανέναν άλλον
Σε επικοινωνία, πάντως, που είχε το KavalaPress με τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Χρήστο Ηλιάδη, ο τελευταίος εμφανίστηκε έκπληκτος από τα δημοσιεύματα, δηλώνοντας ότι «μέχρι να δω τα δημοσιεύματα δεν γνώριζα τίποτα. Μόλις τα πληροφορήθηκα επικοινώνησα με το ΤΑΙΠΕΔ, από όπου και με ενημέρωσαν ότι δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον από κανέναν για το λιμάνι της Καβάλας. Από την στιγμή που η άποψή μου είναι υπέρ των ιδιωτών επενδυτών αλλά μόνο με τον όρο της παραχώρησης χρήσης θεωρώ ότι το γεγονός πως δεν υπάρχει ενδιαφέρον για την εξαγορά του λιμανιού “Φίλιππος ΙΙ” είναι καλό για εμάς. Από εκεί και πέρα, φιλολογικό ενδιαφέρον υπάρχει εντονότατο και από πολύ κόσμο. Αλλά από το φιλολογικό ενδιαφέρον ως την πράξη απέχουμε πάρα πολύ».
ΠΗΓΗ: kavalapress.gr

