Ρεπορτάζ: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

Τη λίστα που αποκαλύπτει το μένος με το οποίο οι κυβερνώντες αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο εν έτει 2012 αποκαλύπτει σήμερα η zougla.gr. Σύμφωνα με αυτή, φαίνεται και πλέον ξεκάθαρα πως ο καθένας που καταλαμβάνει την… ηλεκτρική καρέκλα του Υπουργείου Οικονομικών βρίσκει πάντοτε λύση για να καλύψει διάφορες «τρύπες», στο αυτοκίνητο, το οποίο φορολογεί με κάθε τρόπο και όπως μπορεί, αρκεί να έρθουν χρήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είδος… υπερπολυτελείας

Εδώ να σημειώσουμε κάτι πολύ απλό, που ίσως να μην έχουν σκεφτεί αυτοί που χρησιμοποιούν κρατικά αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους, καύσιμα και διόδια που πληρώνει ο ελληνικός λαός κ.ο.κ.. Πως πολύ απλά, το αυτοκίνητο στις πολιτισμένες χώρες θεωρείται είδος πρώτης ανάγκης, ενώ δυστυχώς στην Ελλάδα κάποιοι έχουν ακόμα την αίσθηση ότι είναι είδος υπερπολυτελείας. Όπως θα δείτε στη σχετική λίστα με τις 24 (είκοσι τέσσερις!!!) φορολογικές αλλαγές που αφορούν στην αγορά, κατοχή και χρήση του Ι.Χ., οι αποφάσεις παίρνονται στο… πόδι, με τον έναν μήνα να ισχύει κάτι συγκεκριμένο και τον άλλον κάτι διαφορετικό.

Μπάχαλο…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χωρίς πλαίσιο και χωρίς να δίνεται η δυνατότητα στον υποψήφιο ιδιοκτήτη αυτοκινήτου να προγραμματίσει τη ζωή του και τα έξοδα για τα επόμενα χρόνια, έχει γεννηθεί η λογική της ανασφάλειας. Έτσι όσοι σκέφτονταν να αποκτήσουν νέο αυτοκίνητο το αναβάλλουν, αυτοί που αγοράζουν επιλέγουν το μικρότερο που υπάρχει, αρκεί να μην πληρώνουν υψηλά τέλη κυκλοφορίας, και τελικά λίγοι είναι αυτοί που κοιτάζουν εάν το αυτοκίνητο που θα επιλέξουν τους προσφέρει μέγιστη ασφάλεια και γενικά αν ικανοποιεί τις ανάγκες τους.

Καταστράφηκαν περιουσίες

Επιπλέον, με όλο αυτό το σκηνικό που έχει δημιουργηθεί γύρω από το αυτοκίνητο, άνθρωποι που δούλεψαν μία ζωή για να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους πλέον δεν μπορούν να το δικαιολογήσουν (με τα παράλογα τεκμήρια), ενώ χιλιάδες είναι αυτοί που έχουν χάσει μία ολόκληρη περιουσία, μια και το όχημά τους αξίζει ελάχιστα χρήματα ή ακόμα δεν μπορούν να το μεταπωλήσουν.

Παρακάτω μπορείτε να… θαυμάσετε την παγκόσμια πρωτοτυπία της Ελλάδας που έχει να κάνει με τη σταθερότητα που υπάρχει στον κλάδο του αυτοκινήτου από πλευράς κυβερνητικών αποφάσεων και φόρων.

ΕΤΟΣ: 2009
Απρίλιος
– Μείωση τέλους ταξινόμησης κατά 50%
Ιούλιος – Επιβολή ειδικού ετήσιου φόρου στα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα πλέον των 1.929 κ.εκ.
Αύγουστος – Επαναφορά τέλους ταξινόμησης
Σεπτέμβριος – Αλλαγή τρόπου υπολογισμού τελών
Σεπτέμβριος – Έναρξη απόσυρσης για επιβατικά και φορτηγά
Νοέμβριος – Τροποποιήσεις (αυξήσεις – μειώσεις) στα ποσά των ως άνω νέων τελών κυκλοφορίας
Νοέμβριος – Διακοπή απόσυρσης

ΕΤΟΣ: 2010
Φεβρουάριος – 1η αύξηση ΕΦΚ καυσίμων
Μάρτιος – 1η αύξηση ΦΠΑ σε 21%
Μάρτιος – 2η αύξηση ΕΦΚ καυσίμων
Μάρτιος – Επιβολή φόρου πολυτελείας στην αγορά καινούργιων αυτοκινήτων
Απρίλιος – Επιβολή τεκμηρίων από τη χρήση των αυτοκινήτων, αρκετά υψηλότερων από το κόστος
χρήσης
Απρίλιος – Επιβολή φορολογητέου εισοδήματος από τη χρήση εταιρικού αυτοκινήτου
Απρίλιος – Κατάργηση πλήρους έκπτωσης (κατά 100%) στα μισθώματα ενοικίασης αυτοκινήτων
Μάιος – 2η αύξηση ΦΠΑ σε 23%
Μάιος – 3η αύξηση ΕΦΚ καυσίμων
Μάιος – 2η αύξηση φόρου πολυτελείας
Σεπτέμβριος – Νέα, υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας, παράλληλα με την ενσωμάτωση του ειδικού ετήσιου φόρου
Δεκέμβριος – Νέα απόσυρση για τα επιβατικά αυτοκίνητα (με δίμηνη καθυστέρηση εφαρμογής)
Δεκέμβριος – Τροποποίηση κλιμακίων φόρου πολυτελείας


ΕΤΟΣ: 2011

Μάρτιος – Συμπερίληψη στην απόσυρση των ελαφρών φορτηγών κάθε τύπου
Ιούλιος – Αύξηση / διπλασιασμός των ήδη υψηλών τεκμηρίων
Ιούλιος – Αύξηση των τελών κυκλοφορίας
Ιούλιος – Επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα πλέον των 1.929 κ.εκ..

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης