του Νίκου Βιτσιλάκη

Οι φήμες έπαψαν να είναι φήμες και να που το εδώ και δύο χρόνια φημολογούμενο retro roadster της Kawasaki γίνεται πραγματικότητα!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πράσινη εταιρεία τελικά επέλεξε το σαλόνι του Τόκυο, που μόλις ξεκίνησε, για να παρουσιάσει το νέο Z900RS, ανασύροντας δυνατές μνήμες από το παρελθόν και αναβιώνοντας το στυλ και το χαρακτήρα του εμβληματικού Z1-900 του 1972, μιας μοτοσυκλέτας που -όπως πολύ καλά ξέρετε- αποτελεί σημαντικό σταθμό στην ιστορία της. Τα αρχικά RS σημαίνουν Retro Sport και με μια πρώτη ματιά αναδεικνύουν ένα μοντέλο που έχει κατασκευαστεί με πάσα επιμέλεια από το σχεδιαστικό και το μηχανολογικό τμήμα της Kawasaki. Το νέο RS πατάει στη βάση του σημερινού supernaked Z900 όσον αφορά σε κινητήρα και ανάρτηση, πλην όμως διαθέτει ένα νέο και ελαφρύτερο πλαίσιο τύπου trellis, τελείως νέα σχεδίαση, διπλά αναλογικά όργανα, καθώς και ακτινικές δαγκάνες μπροστά.

Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 948cc έχει σεταριστεί με τρόπο που να αποδίδει καλύτερα στις χαμηλο-μεσαίες στροφές και το στάνταρ -επιτέλους- και ρυθμιζόμενο KRTC (traction control) καλείται να τιθασεύσει 112 συνολικά ίππους, δηλαδή 13 λιγότερους από το Ζ900 του 2017. Η εξάτμιση είναι μια κλασική 4 σε 1 και όχι 4 σε 4 όπως στο μοντέλο που αναβιώνεται, προφανώς για λόγους κόστους, αλλά δοχείο καυσίμου, σέλα, ουρά και φωτιστικά σώματα (που είναι τεχνολογίας LED) δείχνουν -σχεδιαστικά- σαν να προέρχονται από τη δεκαετία του ’70! Aκτίνες στους τροχούς δεν υπάρχουν, αλλά τα ιδιαίτερα λεπτά μπράτσα των χυτών αλουμινένιων ζαντών θέλουν -και πετυχαίνουν- να τις θυμίζουν. Σε σχέση με το υπάρχον Z900, το τιμόνι είναι φαρδύτερο, ψηλότερο και πιο κοντά στον αναβάτη, επιφέροντας έτσι μια πιο όρθια θέση οδήγησης. Η πανέμορφη σέλα βρίσκεται στα 835mm από το έδαφος, ενώ υπάρχει διαθέσιμη και μια after market που τη χαμηλώνει στα 800mm. Σε συνδυασμό με τα χαμηλότερα και πιο μπροστά τοποθετημένα μαρσπιέ οδηγού, εγγυάται μια πιο χαλαρή στάση σώματος. Ανάμεσα στα αναλογικά στροφόμετρο/ταχύμετρο υπάρχει μια μικρή οθόνη LCD με πλήθος πληροφοριών, που όμως μπορεί και να ..κρυφτεί από ένα εξτρά αξεσουάρ, προκειμένου να δίνεται στον αναβάτη μια πλέον ρετρό εικόνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συνολικά, το νέο RS συνδυάζει έτσι όπως αρμόζει παρελθόν με παρόν και μέλλον, ενσωματώνοντας εμπνευσμένους από το Ζ1 χρωματισμούς και λογότυπα, όπως επίσης και τα βουρτσισμένα καπάκια των εκκεντροφόρων αλλά και τις υπερτονισμένες ψύκτρες του πρωτότυπου μοντέλου. Στην πρώτη του χρονιά, το RS θα είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματισμούς, που είναι μαύρο/καφέ, μαύρο με χρυσές και ασημί λωρίδες και μεταλλικό ματ πράσινο με μεγάλα νούμερα 900 στα πλαϊνά καπάκια. Στο Μιλάνο σε λίγες μέρες, αναμένεται να εμφανιστεί και η café racer εκδοχή του μοντέλου, με κλιπ ον, φέρινγκ προβολέα και κοκοβιό. 

Μέχρι τότε δείτε στο video που ακολουθεί ένα καλογυρισμένο και συναισθηματικά φορτισμένο κλιπάκι για το νέο RS:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης