Η Porsche παρουσίασε επίσημα τη νέα γενιά της Panamera σε ειδική εκδήλωση στο Βερολίνο, ένα από τα πιο εντυπωσιακά, κομψά, γρήγορα και τεχνολογικά προηγμένα τετράθυρα αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αισθητική ακολουθεί τη φιλοσοφία του απερχόμενου μοντέλου, ωστόσο η νέα γενιά είναι πιο αεροδυναμική, μεγαλύτερη σε μήκος κατά 5 χλστ. (5.049 μέτρα), σε πλάτος κατά 5 χλστ. (1.937μ.) και σε ύψος κατά 5 χλστ. (1.423μ.). Παρά την αύξηση των διαστάσεων, η Panamera δείχνει μικρότερη χάρη στην κεκλιμένη γραμμή της οροφής και τις έντονες καμπύλες του αμαξώματος.

Το πίσω τμήμα θυμίζει έντονα την 911, με τα τρισδιάστατα φώτα LED, την αναδιπλούμενη πτέρυγα και τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης να αναδεικνύουν το σπορτίφ προφίλ του αυτοκινήτου. Πατάει πάνω στη νέα πλατφόρμα MSB, κάνοντας χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής και αλουμινίου, με το βάρος να κυμαίνεται μεταξύ 1.800 και 1.900 κιλών. Εντυπωσιακές είναι και οι ζάντες 19, 20 και 21 ιντσών ανάλογα με την έκδοση και τα τρισδιάστατα πίσω φώτα LED.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιασμένο για να ικανοποιήσει κάθε απαίτηση του ιδιοκτήτη και των επιβατών είναι το εσωτερικό. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από την κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Porsche Communication Management (PCM), ενώ στον πίνακα οργάνων, ο οποίος έχει ονομαστεί Advanced Cockpit, έχουν τοποθετηθεί ακόμη δύο ψηφιακές οθόνες 7 ιντσών, με το αναλογικό στροφόμετρο να βρίσκεται στο κέντρο.

Οι δύο πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους υψηλής ποιότητας καθίσματα και μία επιπλέον οθόνη για να ελέγχουν ανεξάρτητα διάφορες λειτουργίες. Όποιος θέλει να ρυθμίσει τους αεραγωγούς δεν έχει παρά να ακουμπήσει τα δάχτυλά του πάνω στην επιφάνεια αφής. Φυσικά, τα καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρονικά, με τους διαθέσιμους χώρους να έχουν αυξηθεί σημαντικά και το πορτμπαγκάζ να φθάνει τα 495 λίτρα χωρητικότητας.

Η νέα Panamera είναι ένα «οπλοστάσιο» από πλευράς τεχνολογιών, καθώς περιλαμβάνει όλα τα συστήματα της φίρμας, από την προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με Active Suspension Management έως το ενισχυμένο σύστημα Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) με Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ακόμα και το σύστημα τετραδιεύθυνσης που συναντάμε στις GT3 και GT3 RS, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία οδήγησης. 

Κάτω από το καπό υπάρχουν τρεις biturbo κινητήρες βενζίνης και diesel, οι οποίοι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων PDK. Στη βάση είναι ο V6 2.9 λίτρων της έκδοσης Panamera 4S απόδοσης 440 ίππων και 550 Nm ροπής. Με αυτό το μοτέρ επιταχύνει στα 0-100 σε 4,4 δευτερόλεπτα και εμφανίζει μέση κατανάλωση καυσίμου στα 8,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Ακολουθεί η Panamera 4S Diesel με τον V8 4.0 λίτρων κινητήρα των 422 ίππων και της απίστευτης ροπής των 850 Nm ροπής, με τα 0-100 να έρχονται σε 4,5 δευτερόλεπτα και τη μέση κατανάλωση να είναι μόλις 6,8 λίτρα. Στην κορυφή βρίσκεται η Panamera Turbo με τον V8 4.0 λτ. κινητήρα και το σπορ DNA. Αποδίδει 550 ίππους και 770 Nm ροπής, τα 0-100 έρχονται σε χρόνο αντίστοιχο των supercar και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα.

Τα βιβλία παραγγελιών της Porsche για τη νέα Panamera ανοίγουν άμεσα, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν στις 5 Νοεμβρίου. Οι τιμές στη Γερμανία ορίστηκαν στα €113.027  για την Panamera 4S, στα €116.954 για την Panamera 4S Diesel και στα €153.011 για την Panamera Turbo.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης