Του Λουκά Παπαλάμπρου

Έπειτα από τρεις γενιές και περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις, η Seat παρουσίασε το καινούριο Leon, ένα μικρομεσαίο hatchback με τολμηρή σχεδίαση, high tech εσωτερικό, προηγμένα επίπεδα συνδεσιμότητας και αποδοτικούς κινητήρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στοίχισε 1,1 δισ. ευρώ

Για την ανάπτυξη και κατασκευή του Leon, η ισπανική φίρμα επένδυσε το ποσό του 1,1 δισ. ευρώ. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από την αρχή, βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB Evo και είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο όχημα της μάρκας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε σχέση με τον προκάτοχό του έχει αυξημένες διαστάσεις, με το μήκος να φθάνει τα 4,368 χλστ., το πλάτος τα 1.800 χλστ., το ύψος τα 1.456 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.686 χλστ.

Οι κομψές γραμμές του αμαξώματος στο πλάι, το δυναμικό εμπρός τμήμα με τους προβολείς LED, οι έντονες ακμές και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα πίσω, που ενώνονται με μία λωρίδα LED, αναδεικνύουν τον δυναμισμό και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του.

Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι αυξημένος κατά 8% σε σύγκριση με το προηγούμενο, γεγονός που ωφελεί τόσο την οδική συμπεριφορά όσο και την κατανάλωση καυσίμου.

Ψηφιακός κόσμος

Στο εσωτερικό, τα πάντα έχουν σχεδιαστεί με βάση την εργονομία, την ακρίβεια και τη λειτουργικότητα. Το ταμπλό δίνει την αίσθηση πως αιωρείται, οι επιφάνειες καλύπτονται από ανώτερης ποιότητας υλικά και η εργονομία βρίσκεται στα καλύτερά της.

Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με 3D συνδεδεμένη πλοήγηση, φυσικό έλεγχο φωνής, καθώς και αναγνώριση χειρονομίας για απλούστευση της αλληλεπίδρασης των χρηστών.

Το Digital Cockpit διαθέτει έναν υψηλής ευκρίνειας ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,25 ιντσών, το Online Connecitvity Unit με ενσωματωμένη κάρτα SIM επιτρέπει τη σύνδεση με τον ψηφιακό κόσμο, το Full Link αποτελεί την πύλη συνδεσιμότητας χάρη στο Android Auto και το Apple CarPlay, ενώ το προαιρετικό Connenctivity Box με επαγωγική φόρτιση πληροί τα πρωτόκολλα Qi.

Ο εσωτερικός φωτισμός full LED με τα νέα χρώματα προσφέρει μια ζωντάνια στην καμπίνα και παράλληλα εξυπηρετεί βασικές λειτουργίες όπως την ανίχνευση τυφλών σημείων ή την υποβοήθηση εξόδου.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι σημαντικά αυξημένοι, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 380 λίτρων στο 5θύρο αμάξωμα και 617 λτ. στο Sportstourer. 

Βενζίνη, diesel και υβριδικό

Η νέα γενιά του compact hatch θα είναι διαθέσιμη με μια σειρά από κινητήρες βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), mild-hybrid (eTSI) και plug-in hybrid (eHybrid), καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών.

Στους βενζίνης συναντάμε τον 1.0 TSI με τους 90 και 110 ίππους, τον 1.5 TSI απόδοσης 130 και 150 ίππων, καθώς και τον 2.0 TSI των 190 ίππων. Στους diesel η μόνη επιλογή είναι ο 2.0 TDI με τους 115 και 150 ίππους, ενώ στην έκδοση φυσικού αερίου ο 1.5 TGI αποδίδει 130 ίππους.

Οι εκδόσεις mild hybrid με το 48V ηλεκτρικό σύστημα αφορούν τους 1.0 και 1.5 TSI και συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG.

Στην plug-in hybrid εκδοχή, ο 1.4 TSI συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 13kWh, αποδίδει 204 ίππους και εμφανίζει αυτονομία αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 60 χιλιόμετρα.

Ο χρόνος λανσαρίσματος του αυτοκινήτου θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα. Το Leon θα προσφέρεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Reference, Style, Xcellence και FR, με το Kessy Go, τα φώτα LED, την ψηφιακή οθόνη, το σύστημα Seat Connect και τα βασικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού να είναι στάνταρ.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης