Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για απιστία και άμεση συνέργεια σ’ αυτή, με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 «περί καταχραστών του Δημοσίου» άσκησε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Πόπη Παπανδρέου σε βάρος 13 στελεχών του ΟΣΕ που διατέλεσαν στον οργανισμό το χρονικό διάστημα 2004-2007.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι κατηγορίες αφορούν αποφάσεις τους για διαδικασίες προμηθειών και τήρησης συμβάσεων που κρίθηκαν επιζήμιες, σύμφωνα με την εισαγγελέα, για τον Οργανισμό.

Σκέλος της δικογραφίας αυτής διαβιβάστηκε πριν μερικούς μήνες στη Βουλή για να αναζητηθούν ενδεχόμενες ευθύνες του τότε υπουργού Μεταφορών κ. Μιχ. Λιάπη, οι οποίες ωστόσο έχουν πλέον παραγραφεί.

Η εισαγγελική έρευνα ξεκίνησε με αφορμή καταγγελίες για πράξεις και παραλείψεις των στελεχών του ΟΣΕ οι οποίες θα έπρεπε να αξιολογηθούν ποινικά αφού συνδέονταν με την πορεία υλοποίησης προγραμμάτων και προμηθειών του Οργανισμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντικείμενο της έρευνας συγκεκριμένα ήταν:

α) Η ενοικίαση οκτώ συρμών τύπου Desirο τους οποίους αν και θα μπορούσε να έχει δωρεάν ο Οργανισμός….. προτίμησε να τους προμηθευτεί, καταβάλλοντας μηνιαίως το ποσό του 1 εκατομμυρίου ευρώ για δεκαέξι ολόκληρους μήνες. Η δωρεάν παραχώρησή τους στον ΟΣΕ προβλεπόταν ως τήρηση ρήτρας, από τον Ιανουάριο του 2004 μέχρι και τον Απρίλιο του 2007 για τη μη έγκαιρη παράδοση του καινούργιου τροχαίου υλικού από την κοινοπραξία Siemens- Ελληνικά Ναυπηγεία. Η κοινοπραξία εξακολουθούσε να χρωστά ποσό 8,3 εκατ. ευρώ, όταν έγινε η ενοικίαση ενώ, σύμφωνα με την εισαγγελέα, τα χρήματα που δόθηκαν για την ενοικίαση των οκτώ συρμών, αντιστοιχούσε ουσιαστικά στο ποσό αγοράς τους, με την τιμή αγοράς τους.

β) Η αλλαγή των προδιαγραφών για την προμήθεια τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Η υπόθεση αφορά πρόγραμμα αγοράς ηλεκτραμαξών, πορείας κανονικής γραμμής, συνολικού κόστους 3,2 δις ευρώ που μολονότι εγκρίθηκε ομόφωνα τον Ιούλιο του 2006 από την αρμόδια διακομματική επιτροπή της Βουλής, οι διαγωνιστικές διαδικασίες καθυστερούσαν επειδή επιχειρήθηκε αλλαγή των προδιαγραφών του υλικού με μείωση της μέγιστης ταχύτητάς τους. Η διακομματική επιτροπή της Βουλής ωστόσο δεν ενέκρινε τις νέες προδιαγραφές και τότε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ αποφάσισε να προμηθευτεί 50 ντιζελοκίνητες μηχανές , για έλξη εμπορικών αμαξοστοιχιών, μέγιστης ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα. Και όλα αυτά, μάλιστα παρά τις ομόφωνες αποφάσεις που αναφέρονταν σε μηχανές μικτής χρήσης (για εμπορικές και επιβατικές μεταφορές) μέγιστης ταχύτητας 180 χιλιομέτρων την ώρα. Οι ενέργειες αυτές των μελών του Δ.Σ. επικρίθηκαν έντονα αφού, δεν ήταν λίγες οι καταγγελίες που έφθασαν ακόμη και στην εισαγγελέα που «έδειχναν» συγκεκριμένα συμφέροντα πίσω από τις ντιζελοκίνητες μηχανές μικρής ταχύτητας. Παρότι ωστόσο έχουν περάσει έξι ολόκληρα χρόνια, μέχρι σήμερα ο Οργανισμός δεν έχει τελικά προμηθευτεί το τροχιακό υλικό, καθώς σταμάτησαν οι σχετικές διαδικασίες, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να χάνει τεράστια ποσά από τα κέρδη που ενδεχομένως θα είχε.

γ) Η αδικαιολόγητη ανοχή που, σύμφωνα με τη δικογραφίας, έδειξε η Διοίκηση του ΟΣΕ στην καθυστέρηση παράδοσης από τον ανάδοχο του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης επιβατικών μεταφορών του ΟΣΕ.

Η δικογραφία για την υπόθεση έχει ήδη ανατεθεί σε ανακριτή ενώπιον του οποίου θα κληθούν σε απολογία οι δεκατρείς κατηγορούμενοι.

Διαβάστε επίσης Στη Βουλή ο φάκελος Λιάπη για τον ΟΣΕ, Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012, 13:56

Εισαγγελείς ερευνούν το «φαγοπότι» στον ΟΣΕ, Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου 2012, 20:41

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης