Με τον καθιερωμένο αγιασμό και τη διανομή των βιβλίων στους περίπου 1.300.000 μαθητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χτυπά σήμερα το πρώτο κουδούνι στα σχολεία. Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, στα σχολεία βρίσκονται όλα τα σχολικά εγχειρίδια. Στις θέσεις τους είναι επίσης 11.844 νηπιαγωγοί, 44.432 δάσκαλοι και 70.757 καθηγητές, δηλαδή συνολικά 127.033 μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιπλέον, έως σήμερα, πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, έχουν τοποθετηθεί 4.900 αναπληρωτές, ενώ μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου θα τοποθετηθούν 10.000 αναπληρωτές ακόμη, με βάση τα πραγματικά κενά που θα προκύπτουν και τα τμήματα που θα δημιουργηθούν στις κατευθύνσεις, τα επαγγελματικά λύκεια και τα ειδικά σχολεία.

 Παράλληλα, 1.100 αναπληρωτές θα είναι έτοιμοι για να καλύψουν κενά που θα δημιουργηθούν λόγω εκτάκτων περιστάσεων (λόγοι υγείας, κύησης, συνταξιοδότησης κ.ο.κ.). Η εκτίμηση του υπουργείου είναι ότι τα κενά δεν θα υπερβούν τελικά το 1% του συνόλου του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Κενές θέσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος έχει επισημάνει σχετικά ότι τα κενά θα είναι περίπου 500. Από τη μεριά τους, πάντως, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών κάνουν λόγο για 9.000 κενά στα δημοτικά σχολεία και 3.000 στα γυμνάσια και τα λύκεια. Σημειώνεται ότι ο κ. Λοβέρδος παρίσταται σε αγιασμό στα Δωδεκάνησα, ενώ ο υφυπουργός Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος στην Αλεξανδρούπολη. O δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης βρέθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών για τον αγιασμό που τέλεσε ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Χθες, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος πραγματοποίησε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για «τα εκπαιδευτικά κενά, την αδιοριστία, την αξιολόγηση – χειραγώγηση και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου». Παράλληλα, η ΟΛΜΕ κατέθεσε υπόμνημα προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για «τα άμεσα και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ο εκπαιδευτικός».

Τα μέτρα της Τροχαίας

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, με στόχο την ασφαλή μετακίνηση και την προστασία των μαθητών από τροχαία ατυχήματα, έχει προγραμματίσει σειρά μέτρων, στο πλαίσιο του γενικότερου σχεδιασμού για την οδική ασφάλεια.

Ειδικότερα, τα μέτρα αφορούν μεταξύ άλλων:

– στη διάθεση τροχονόμων για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας σε οδικούς κόμβους κοντά σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα
– στην εντατικοποίηση των τροχονομικών ελέγχων των λεωφορείων που μεταφέρουν μαθητές
– στην πραγματοποίηση διαλέξεων κυκλοφοριακού περιεχομένου στα σχολεία
– στην ενημέρωση των αρμόδιων φορέων σε περιπτώσεις εντοπισμού προβλημάτων που σχετίζονται με το οδικό περιβάλλον των σχολείων (οριζόντια και κάθετη σήμανση, προστατευτικά κιγκλιδώματα κ.λπ.), για την αποκατάστασή τους.

Η βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας των μαθητών αποτελεί βασική προτεραιότητα που απαιτεί τη συνεργασία όλων και ιδιαίτερα των εμπλεκόμενων φορέων.

Στο πλαίσιο αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση θεωρείται η συμβολή τόσο των γονέων όσο και του προσωπικού των σχολείων.

Οι γονείς ενδεικτικά μπορούν:

– να εφαρμόζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς είναι εκείνοι που δίνουν τα πρώτα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στο παιδί
– να εκπαιδεύουν το παιδί τους σε θέματα οδικής ασφάλειας από πολύ νωρίς (π.χ. να μάθουν στο παιδί τους να αντιλαμβάνεται σωστά πότε ένα όχημα είναι μακριά ή κοντά του, να ελέγχει τον δρόμο και από τις δύο κατευθύνσεις και να μην κατεβαίνει στο οδόστρωμα όταν πλησιάζει αυτοκίνητο, να διασχίζει το οδόστρωμα από τις διαβάσεις πεζών, να το τοποθετεί στο πίσω κάθισμα πάντα με ζώνη ασφαλείας κ.ά.)
– να αναζητήσουν, να ελέγξουν και να επιλέξουν την πιο ασφαλή διαδρομή που πρέπει να ακολουθεί το παιδί τους για να φθάνει και να επιστρέφει από το σχολείο του
– να διανύσουν τη συγκεκριμένη διαδρομή πολλές φορές μαζί του, έτσι ώστε να του αποτυπωθεί σωστά
– να ενημερώνουν άμεσα τους αρμόδιους φορείς αν στο σχολείο ή στη διαδρομή υπάρχει έλλειψη ή φθορές σε σηματοδότες ή πινακίδες (οδικά σήματα).

Οι διευθυντές και το λοιπό προσωπικό των σχολείων μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας των μαθητών εξασφαλίζοντας:

– τη συνεχή ενημέρωσή τους σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής
-την επιλογή με αυστηρά κριτήρια των οχημάτων που χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις των μαθητών, τον εξοπλισμό τους με τα απαραίτητα βοηθήματα που προβλέπει η νομοθεσία, (π.χ. ζώνες ασφαλείας κ.λπ.) και τη μέριμνα για τη σωστή συντήρησή τους (π.χ. μηχανικά μέρη, ελαστικά κ.λπ.)
– την ενίσχυση του θεσμού του σχολικού τροχονόμου που συμβάλλει θετικά στο θέμα της οδικής ασφάλειας και της πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων
– την ενημέρωση της κατά τόπο Υπηρεσίας Τροχαίας πριν από την πραγματοποίηση εκδρομής, ώστε να γίνεται έλεγχος του λεωφορείου και του οδηγού του, αλλά και ενημέρωση όλων των Υπηρεσιών Τροχαίας κατά μήκος του δρομολογίου της εκδρομής.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης