Πόσο τρομακτικό είναι το γεγονός ότι το 82% των πληθυσμών ψαριών στη Μεσόγειο υπεραλιεύεται, τη στιγμή που στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περίπου 24.000 ψαράδες και η αλιεία αποτελεί βασικό πυλώνα του παραγωγικού μας ιστού; Όπως αναφέρει το WWF Ελλάς, θα τρομοκρατηθούμε αν συνειδητοποιήσουμε ότι τα αλιεύματα που χάνονται παγκοσμίως λόγω της υπεραλίευσης θα μπορούσαν να θρέψουν έως και 20 εκατομμύρια ανθρώπους ετησίως, ενώ τα τελευταία 40 χρόνια έχει εξαφανιστεί το 50% της θαλάσσιας ζωής του πλανήτη; Τι συμβαίνει στα βάθη της θάλασσας και τα βιώσιμα ψαρικά δεν φτάνουν στο ράφι; 

Το WWF ρίχνει φως στις τρομακτικές επιπτώσεις της υπεραλίευσης, καλώντας σε δράση καταναλωτές, επιχειρήσεις και φορείς, στηρίζοντας τη βιώσιμη αλιεία και την υπεύθυνη κατανάλωση ψαρικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η υπεραλίευση αποτελεί τη μάστιγα της εποχής μας», δηλώνει ο γνωστός Σεφ κ. Λευτέρης Λαζάρου, πρεσβευτής της νέας εκστρατείας Fish Forward / Ψάρι για πάντα του WWF για βιώσιμη αλιεία και κατανάλωση, στέλνοντας στους καταναλωτές το μήνυμα ότι μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Η περιβαλλοντική οργάνωση, ενόψει και της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής (16 Οκτωβρίου), με κεντρικό μήνυμα «Μάθε για το ψάρι σου» και μέσω της νέας ενημερωτικής ιστοσελίδας wwf.gr/fish, κινητοποιεί καταναλωτές, επιχειρήσεις και φορείς και προτείνει βιώσιμες λύσεις για την κοινωνία και τη θάλασσα, κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου για την αντιμετώπιση της υπεραλίευσης.

Ορισμένα «τρομακτικά» μυστικά του βυθού…

Στόχος της καμπάνιας Fish Forward / Ψάρι για πάντα του WWF είναι να ρίξει φως στις επιπτώσεις της υπεραλίευσης στη χώρα μας και τον αναπτυσσόμενο κόσμο και να κινητοποιήσει τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν τη δυναμική τους, αυξάνοντας τη ζήτηση για βιώσιμα ψαρικά και επηρεάζοντας τις πρακτικές των επιχειρήσεων προς την παραγωγή και την προσφορά τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι καταναλωτές στην Ελλάδα άλλωστε φαίνονται έτοιμοι να κάνουν τη διαφορά. Σύμφωνα με νέα έρευνα σε 11 ευρωπαϊκές χώρες που βλέπει σήμερα το φως της δημοσιότητας, το 87% των Ελλήνων θεωρεί σημαντικό να είναι διαθέσιμα τα βιώσιμα ψαρικά, ενώ το 62% δηλώνει πως δεν γνωρίζει που μπορεί να τα προμηθευτεί. Έτσι, ο ρόλος των επιχειρήσεων γίνεται κομβικός, καθώς καλούνται να ανταποκριθούν και να βελτιώσουν τις πρακτικές τους, ενώ η Πολιτεία οφείλει να παράσχει το απαραίτητο πλαίσιο και τα κίνητρα. Σε ποιο βαθμό όμως το ελληνικό κράτος υποστηρίζει αυτή τη βιωσιμότητα και πόσα γνωρίζουμε στην Ελλάδα;

«Η βιώσιμη αλιεία και κατανάλωση είναι μονόδρομος τόσο για την Ελλάδα όσο και για ολόκληρο τον πλανήτη. Η δύναμή μας ως καταναλωτές είναι μεγάλη αλλά και η Πολιτεία οφείλει να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων. Η αλιεία για να είναι βιώσιμη απαιτεί όραμα και πολιτική βούληση, ορθούς κανόνες διαχείρισης στη βάση επαρκών στοιχείων και βεβαίως εφαρμογή της νομοθεσίας», δήλωσε ο Δημήτρης Καραβέλλας, διευθυντής του WWF Ελλάς για να συμπληρώσει: «Πόσο ακόμα θα αφήνουμε αναξιοποίητο το πολύτιμο αυτό κεφάλαιο, που θα μπορούσε να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και στην ευημερία χιλιάδων ανθρώπων που εργάζονται στην αλιεία και σε σχετικές υπηρεσίες; Οι πολίτες μπορούμε να στείλουμε το μήνυμα τόσο με τις καταναλωτικές μας επιλογές όσο και με την πίεσή μας προς την Πολιτεία».

Ο Σεφ κ. Λευτέρης Λαζάρου, πρεσβευτής της εκστρατείας, προτείνει: «Να φύγουμε από τη σκέψη ότι το μικρό ψάρι είναι λιχουδιά. Είναι ένας μύθος. Το ψάρι για να μαγειρευτεί και για να το απολαύσεις, πρέπει να έχει τους χυμούς του, να έχει βάρος και μέγεθος σωστό. Δεν γίνεται να απολαύσουμε ένα μπαρμπουνάκι 6 – 7 εκατοστά. Δεν είναι λιχουδιά. Είναι δολοφονία. Σταματάμε να αγοράζουμε γόνο και προσέχουμε το μέγεθος! Μαθαίνουμε για το ψάρι μας στο wwf.gr/fish και προστατεύουμε την τροφή μας, προστατεύουμε τη θάλασσά μας, την ιστορία μας. Ας αφήσουμε τα ψάρια να μεγαλώσουν για να τα έχουμε και αύριο».

Επιμέλεια: Σωτήρης Σκουλούδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης