Έξι προτάσεις για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού με αφορμή την επικείμενη κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου προς ψήφιση κατέθεσε με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου ο Μιχάλης Λάμπρος, Γενικός Διευθυντής MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC και αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας, σύμφωνα με το newmoney.gr.
«Παραθέτω κατωτέρω μερικά πιο συγκεκριμένα στοιχεία /παρατηρήσεις που έλαβα πρόσφατα από Πλοιοκτήτες και μεσίτες σκαφών αναψυχής που θεωρούν ως τα βασικότερα για να μεταμορφώσουν την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία σε μια σωστή, χωρίς γραφειοκρατίες και άσκοπες καθυστερήσεις, εντελώς νέα κατάσταση, που σαφώς θα προσελκύσει σκάφη αναψυχής στην Ελληνική σημαία και γενικότερα στην Ελληνική επικράτεια» επισημαίνει στο εισαγωγικό σημείωμα ο κ.Μιχάλης Λάμπρος και αναλύει τα έξι σημεία:

1) Απλοποίηση και διευκόλυνση των διαδικασιών των σκαφών αναψυχής στις αφίξεις και αναχωρήσεις σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Καθορισμένες εκ των προτέρων διαδικασίες σε όλα τα λιμάνια, βασισμένες στις διαδικασίες αναφοράς με την χρήση internet. Απλουστευμένα και standard ναυλοσύμφωνα για τον έλεγχο από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία που θα συμπεριλαμβάνουν επίσης και τις διαδικασίες υπολογισμού του ΦΠΑ. Γιατί το ΦΠΑ να μην υπολογίζεται και να εισπράττεται από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία; Το ίδιο ποσοστό ΦΠΑ πρέπει να υπολογίζεται για όλες τις ναυλώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

2) Άμεση άρση του καμποτάζ για όλα τα υπό ξένες σημαίες σκάφη ή τουλάχιστον για τα σκάφη που φέρουν σημαία κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα πρέπει να ισχύουν τα ίδια προνόμια και να τηρούνται οι ίδιες διαδικασίες που ισχύουν για τα υπό Ελληνική σημαία σκάφη αναψυχής.

3) Προμήθεια καυσίμων σε τράνζιτ τιμές να ισχύει για όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών σκαφών, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα Ελληνική νομοθεσία. Αυτή η διάταξη θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα από την πώληση καυσίμων στα σκάφη, τα οποία δυστυχώς σήμερα αναγκάζονται να προσεγγίζουν Τουρκικά λιμάνια ή λιμάνια του Μαυροβουνίου, όπου ισχύει η ελεύθερη άνευ όρων προμήθεια.

4) Εάν τα επαγγελματικά σκάφη χρησιμοποιούνται για μικρό διάστημα και για αναψυχή από τους πραγματικούς ιδιοκτήτες τους να μην ισχύουν επαχθέστεροι όροι και περισσότεροι φόροι από εκείνους που ισχύουν για οποιονδήποτε ναυλωτή σκάφους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

5) Για τα σκάφη που παραμένουν σε Ελληνικά λιμάνια ή μαρίνες για μεγάλα χρονικά διαστήματα, να μην επιβάλλονται οι συνήθεις φόροι που ισχύουν για εκείνα που είναι διερχόμενα ή που μένουν για μικρό χρονικό διάστημα. Θα πρέπει επίσης να ισχύσει το ίδιο καθεστώς για όλα τα σκάφη αναψυχής, δηλαδή τα ετήσια τέλη να επιβάλλονται με βάση το μήκος του κάθε σκάφους.

6) Όσον αφορά τον κλάδο της τουριστικής ναυτιλίας, κρίνομε ότι είναι σκόπιμο να δημιουργηθεί ιδιαίτερη Διεύθυνση στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με αποκλειστική ευθύνη την παρακολούθηση και την άμεση επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στους κλάδους της Κρουαζιέρας και του yachting. Ως γνωστόν αυτοί οι δύο φορείς εκπροσωπούν το σύνολο της τουριστικής ναυτιλίας της πατρίδας μας και αποτελούν πυλώνες ενίσχυσης της εθνικής μας οικονομίας».

Ο κος Μιχάλης Λάμπρος επισημαίνει ότι η «η νομοθεσία που ισχύει σήμερα στην Ελλάδα δημιουργεί σύγχυση και αδυναμία σωστής αντίδρασης και αποδοχής από τους ιδιοκτήτες, ναυλωτές, μεσίτες, πράκτορες, managers και Πλοιάρχους των σκαφών αναψυχής κάθε κατηγορίας» καιπροσθέτει:

«Ως μια γενική παρατήρηση θα ήθελα να τονίσω ότι το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό αποτελεί κατά την γνώμη μου μια μοναδική ευκαιρία να αποδυναμώσομε ό,τι ελαφρυντικά ισχύουν για τα σκάφη αναψυχής στις γειτονικές μας χώρες, κυρίως την Τουρκία, την Κροατία και το Μαυροβούνιο, ούτως ώστε οι πολυπληθείς ιδιοκτήτες και οι ναυλωτές που κατά κανόνα επιλέγουν κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά να χρησιμοποιούν πλέον τις Ελληνικές Μαρίνες για έναρξη και τέλος των ταξιδίων τους και να ελλιμενίζουν τα σκάφη στον Ελλαδικό χώρο. Για να γίνουν όμως όλα αυτά θα πρέπει απαραίτητα να απολαμβάνουν τουλάχιστον τα ίδια προνόμια που σήμερα τους παρέχουν οι γειτονικές μας χώρες καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο την Ελλάδα ως ένα ανταγωνιστικό προορισμό».

Η επιστολή έχει κοινοποιηθεί στον υπουργό Οικονομίας Γιαννη Στουρνάρα στην υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη στον πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, κ. Αντ. Στελλιάτο και στην Ένωση Εφοπλιστών κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας .

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης