Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Πριν από χρόνια, όταν στην αγορά είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν οι πρώτοι κινητήρες της λογικής downsizing (μικροί σε χωρητικότητα, μεγάλη ιπποδύναμη και οικονομικοί σε κατανάλωση) όλοι οι άνθρωποι που ασχολούμαστε με το χώρο του αυτοκινήτου και ιδίως οι δημοσιογράφοι αναρωτιόμασταν γιατί ο κολοσσός Ford μένει πίσω. Ξεκάθαρη απάντηση δεν παίρναμε παρά το γεγονός ότι κάναμε την ερώτηση αυτή σε στελέχη της εταιρείας…
    
Τα δεδομένα άλλαξαν…

Θυμάμαι χαρακτηριστικά την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων Χρύσα Αγρογιάννη (φωτό δεξιά) να αποφεύγει με το δικό της τρόπο την απάντηση λέγοντας απλά πως όλα έρχονται στην ώρα τους. Λογικό ήταν, τα τότε δημοσιεύματα με δοκιμές αυτοκινήτων της μάρκας Ford να αναφέρονται στους κινητήρες που υστερούσαν σε σχέση με άλλους. Ήταν κάτι που ο απλός οδηγός δεν μπορούσε να το καταλάβει αλλά για εμάς που βρισκόμαστε καθημερινά πίσω από το τιμόνι καινούργιων μοντέλων ήταν πολύ εύκολο να το συμπεράνουμε.  Τα χρόνια όμως πέρασαν, οι ερωτήσεις γινόντουσαν κάθε φορά που γινόταν και παρουσίαση – συνέντευξη Τύπου, και τελικά, να που ήρθε ο καιρός για… απαντήσεις. Στην πράξη αυτή τη φορά και όχι στα λόγια.

Κινητήρας με πολύ δυνατά στοιχεία…
Αρχικά είδαμε το νέο πετρελαιοκίνητο 1.600άρη με την ονομασία Econetic. Οδηγώντας αυτό το μηχανικό σύνολο συνειδητοποιείς κάθε φορά την κορυφαία δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της μάρκας. Κινητήρας με ομαλή λειτουργία, χωρίς να κουράζει, να ακούγεται… περίεργα και καλές επιδόσεις (3.7 κατανάλωση, 105 άλογα, 99 γρ.CO2). Όλα τα παραπάνω τα έχει ο λεγόμενος Econetic και είναι αυτά που θέλει ο σύγχρονος πελάτης. Δεν σας το κρύβω ότι το συγκεκριμένο μοτέρ με έχει εντυπωσιάσει από την πρώτη φορά που το οδήγησα, σε μία παρουσίαση στη Γαλλία. Θεώρησα λογικό να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου. Άλλωστε έχοντας γράψει στο παρελθόν για τους κινητήρες της Ford που υστερούσαν έναντι το ανταγωνισμού, θεωρώ και υποχρέωση να γράψω πως πλέον υπερτερούν σε πολλά σημεία.

Η κατανάλωση αυτή πραγματική και χρονολογείται τέλη του 2009. Ήταν τότε που είχαμε την πρώτη οδηγική εμπειρία στη Γαλλία με την έκδοση diesel econetic και φυσικά μας εντυπωσίασε…


O κινητήρας diesel των 1.600 κ.εκ. Αν δεν τον δοκιμάσεις δεν μπορείς να καταλάβεις πόσο καλός είναι…

Βραβεία και… αξιοπιστία!
Φυσικά από την αναφορά που κάνω δεν μπορώ να παραλείψω τον πολυσυζητημένο βενζινοκίνητο 1.000αρη Ecoboost (999 κ.εκ. για την ακρίβεια). Με λίγα λόγια είναι ένα μοναδικό μηχανικό σύνολο που στα περίπου τρία χρόνια που κυκλοφορεί έχει να επιδείξει όχι μόνοι… βραβεία, επιδόσεις και οικονομία αλλά πάνω από όλα αξιοπιστία. Σημαντικό θα έλεγα…

Ο Ecoboost των 999 κ.εκ. (φωτό: Γιώργος Καραγιωργάκης)


Το συμπέρασμα…
Παρακολουθώντας την πορεία και την εξέλιξη των κινητήρων της Ford το συμπέρασμα που βγαίνει είναι τελικά ένα: Πως το καλό πράμα αργεί να γίνει. Υπομονή χρειάζεται και όλα θα έρθουν στην ώρα τους… Και για να μην νομίζετε ότι αυτά που γράφω είναι λόγια για να ικανοποιήσω μερικούς ανθρώπους, απλά σας προτρέπω να κάνετε μία βόλτα από κάποιον αντιπρόσωπο της Ford.

Όλοι διαθέτουν αυτοκίνητα test drive οπότε θα καταλάβετε και εσείς πως η δουλειά που έχει γίνει είναι πάρα πολύ καλή….

Φιλάκι… στον Ecoboost από τον πρόεδρο της Ford Motor Company Alan Mulally…

Μπορεί ένας κινητήρας 999 κυβικών εκατοστών να φαντάζει μικρός για ένα αμάξωμα όπως το Focus αλλά στην πράξη είναι ιδανικός. Δεν συζητάμε καν για τον 1.600άρη diesel (φωτό: Γιώργος Καραγιωργάκης)

Δείτε πως λειτουργεί ο Ecoboost βενζίνης των 999 κ.εκ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης