Τον πιο «πιστό τους φίλο» -το αυτοκίνητο- φαίνεται να έχουν αρχίσει να αποστρέφονται οι Έλληνες.
Η θεαματική όσο και ανησυχητική βουτιά στις πωλήσεις κάθε είδους αυτοκινήτων το Δεκέμβριο, επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές και προοιωνίζει τα χειρότερα για τη χρονιά, που μόλις άρχισε.
Η μεγάλη μείωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων ειδικά το Δεκέμβριο, που καταγράφεται στα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας δείχνει καθαρά ότι το 2009 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά για τις εκθέσεις, όχι μόνο καινούργιων οχημάτων, αλλά και μεταχειρισμένων.
Το Δεκέμβριο του 2008 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2007, τα επιβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 25,2%. Το παράδοξο είναι ότι ακόμη μεγαλύτερη πτώση κατά 36,9% σημείωσε ο αριθμός των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Προφανώς, οι Έλληνες δεν πήγαν σε φθηνότερες λύσεις, αλλά ξανακοίταξαν με νέο βλέμμα το «κατσαριδάκι», που όσο παλιό και εάν είναι, φαίνεται να κάνει ακόμη τη δουλειά του. Βέβαια, ο Δεκέμβριος εμφανίζει πάντα μειωμένες ταξινομήσεις, λόγω του γεγονότος ότι τα τέλη κυκλοφορίας αφορούν ημερολογιακό έτος και όχι δωδεκάμηνο, με αποτέλεσμα πολλοί υποψήφιοι αγοραστές, ενώ παραγγέλνουν το αυτοκίνητο το Δεκέμβριο, ζητούν η ταξινόμηση να γίνει τον Ιανουάριο, για να «γλιτώσουν» τα τέλη κυκλοφορίας του χρόνου που φεύγει.
Αρνητική ήταν η εικόνα και για το σύνολο της χρονιάς που πέρασε, κατά την οποία σημειώθηκε μείωση των επιβατικών αυτοκινήτων κατά 6,9% σε σχέση με το 2007, έναντι αύξησης 4,3% το 2007 σε σχέση με το 2006.
Το 2008 τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εμφάνισαν μεγάλη πτώση κατά 24,1% σε σχέση με το 2007.
Συνολικά, ο αριθμός των αυτοκινήτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά) μειώθηκε κατά 23,3% το Δεκέμβριο και κατά 6,8% το 2008.
Η μείωση των πωλήσεων των αυτοκινήτων το 2008 αποτελεί «δείκτη» που επιβεβαιώνει τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος και σηματοδοτεί αρνητικές εξελίξεις για το 2009, δεδομένων των χρονικών υστερήσεων με τις οποίες η διεθνής οικονομική κρίση επιδρά στη ζήτηση και την οικονομική δραστηριότητα.
Πάντως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι τρεις πρώτοι μήνες του 2009 θα σκιαγραφήσουν και το μέγεθος της μείωσης που θα καταγραφεί φέτος, η οποία για κάποιους μπορεί να φθάσει και κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 200.000 μονάδων.

