Του Θανάση Λαμπρόπουλου.
 
Πανηγύρισαν και έκαναν μάλιστα και φιέστες όταν η τότε εθνική συγκυβέρνηση κατήργησε διά νόμου το Καμποτάζ, ελπίζοντας ότι έτσι θα πείσουν τις μεγάλες ευρωπαικές και αμερικανικές εταιρίες κρουαζερόπλοιων να φέρουν τα σύγχρονα πλοία τους και στην Ελλάδα όπου μάλιστα τώρα θα έχουν και το νόμιμο δικαίωμα να αποεπιβιβάζουν  επιβάτες και στα δικά μας λιμάνια, τα οποία όμως πλην ελαχίστων περιπτώσεων είναι ακατάλληλα ως και επικίνδυνα για τα μεγάλα κρουαζερόπλοια και τους χιλιάδες επιβάτες που μεταφέρουν.

Και φυσικά μετά τους πανηγυρισμούς τόσο των κυβερνόντων όσο και της διοίκησης του ΟΛΠ αλλά και του αρμόδιου φορέα κρουαζιέρας άρχισαν τα μεγάλα λόγια και τα μαγειρέματα περί αναμενόμενων αφίξεων και του home porting από τα….τριτοκοσμικά ελληνικά λιμάνια, στα οποία πρώτο και καλλύτερο φιγουράρει το πρώτο λιμάνι της χώρας, αυτό του Πειραιά.

Και τα ψέμματα άρχισαν να πέφτουν βροχή προς πάσα κατεύθυνση από τους…ειδικούς του Οργανισμού Λιμένα ότι τάχα μου από φέτος τα ελληνικά νησιά θα πλημμυρίσουν από ξένους που ως τρόπο διακοπών έχουν επιλέξει τα μεγάλα και υπερσύγχρονα ξένα κρουαζερόπλοια.
Και έκαναν μάλιστα οι αθεόθοβοι και λογαριασμούς  για πόσες χιλιάδες ευρώ θα μπουν στα ταμεία της ελληνικής οικονομίας, από τους χιλιάδες επιβάτες των ξένων κρουαζερόπλοιων, τα οποία αν και μπαίνουμε πλέον στην καρδιά του καλοκαιριού δεν λένε να καταπλεύσουν στα ελληνικά λιμάνια , αλλά ούτε και όσα πιάνουν σε κάποια από αυτά να αποεπιβιβάζουν επιβάτες.

Μοναδική βέβαια εξαίρεση και αυτό προς τιμή του ελληνοκύπριου επιχειρηματία και εφοπλιστή Κωστάκη Λοΐζου  δύο από τα κρουαζερόπλοιά του, που εκτελούν home porting.
Και ας έχουν υψωμένη ξένη σημαία (άραγε ποιος ή ποιοι ευθύνονται για την υποστολή της γαλανόλευκης) και ας μην υποχρεώνονται να έχουν ακόμα Έλληνες ναυτικούς αφού η οργανική σύνθεση του κράτους σημαία είναι μικρότερη από τη ελληνική.

Και βέβαια τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα περί εισροής εκατομυρίων ευρώ από τα ξένα κρουαζερόπλοια ξεσκεπάστηκαν και απο τους ξένους εκπροσώπους των μεγάλων εταιριών οι οποίοι πριν λίγες μέες βρέηκαν και μίησαν στα……Εθνικά Ποσειδώνια.

Τα φύκια για μεταξωτές κορδέλες αλλά και τις όποιες φρούδες ελπίδες για…..φράγκα αποκάλυψε τόσο το Ευρωπαικό Συμβούλιο Κρουαζιέρας , όσο και ο διευθυντής ανάπτυξης της ΡΟΥΑΓΙΑΛ ΚΑΡΙΜΠΙΑΝ Τέσεν Τζων, ο οποίος μάλιστα μιλώντας στα Ποσειδώνια έκανε σαφές ότι πλέον τα κρουαζιερόπλοια της μεγαλύτερης αμερικανικής εταιρίας αφήνουν τη Μεσόγειο και βάζουν  πλώρη για την Καραιβική, την Αλάσκα αλλά και τη μεγάλη αγορά, αυτή της Κίνας.

Και όπως είπε το ανώτατο στέλεχος της ξένης εταιρίας αυτό που κυριαρχεί στην Ελλάδα είναι η πολιτική και κοινωνική αστάθεια, η αξιοπιστία των ελληνικών λιμανιών και το ακριβό αεροδρόμιο της Αθήνας, κάτι που όπως τόνισε ανάγκασε και την Costa Cruises να στέλνει τα πλοία της για αποεπιβίβαση στο Ηράκλειο και όχι στο πολυδιαφημιζόμενο λιμάνι του Πειραιά.

Και εδώ οι…δικοί μας ειδικοί πανηγυρίζουν ακόμα.

Και ας είμαστε σύμφωνα με Ευρωπαικό Συμβούλιο τρίτοι, μετά την Ιταλία και την Ισπανία. Χώρες οι οποίες διά μέσω των λιμανιών τους διακινήθηκαν πάνω από 10.000.000 επιβάτες κρουαζερόπλοιων , ενώ η μεν πρώτη εισέπραξε 4.500.000.000 ευρώ, η δεύτερη 1.200.000.000 ευρω και η…..Ελλαδάρα μας αν και μέσω των ακατάλληλων λιμανιών της (εξαίρεση μόνο του Ηρακλείου) πέρασαν 4.473.000 επιβάτες το ποσό που κατέληξε στα ταμεία μας ήταν μόνο 580.000.000 ευρώ, δηλ,….τελευταίοι και καταϊδρωμένοι.

Και αυτοί εκεί στον ΟΛΠ και στη νέα κυβέρνηση ακόμα πιστεύουν ότι τα ξένα κρουαζερόπλοια θα κάνουν τράφικ στα ελληνικά λιμάνια και τα ευρώ που θα εισρεύσουν στα ταμεία μας θα…..σώσουν τη χώρα.

Και δεν μας λένε αυτοί οι κύριοι ότι τόσο στην Ιταλία όσο και στην Ισπανία που αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς υπάρχουν και σοβαρές εταιρίες που διαχειρίζονται τα ξένα κρουαζερόπλοια και ως εκ τούτου φροντίζουν για να μην λείψει τίποτα ούτε στα πλοία αλλά ούτε και στους επιβάτες τους.
Και δεν μας λένε ότι δεν έφταιγε το Καμποτάζ αλλά ότι ποτέ μα ποτέ οι κυβερνώντες δεν έχουν ψάξει το θέμα της κρουαζιέρας.

Και δεν μας λένε ποτέ ότι τα ξένα κρουαζερόπλοια δεν πιάνουν Ελλάδα εξαιτίας της τεράστιας γραφειοκρατίας, των ακριβών….λιμανιάτικων αλλά και των ακατάλληλων λιμανιών μας, κάτι που όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των ξένων εταιριών καταστούν την κρουαζιέρα ακριβή, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και σήμερα όσα ξένα πλοία περνούν από κάποια ελληνικά λιμάνια δεν προμηθεύονται τίποτα από την χώρα μας, αφού τα ίδια προϊόντα τα βρίσκουν φτηνότερα σε άλλες χώρες (λέγε Τουρκία).

“Εσείς στηρίζεστε ακόμα στα τσολιαδάκια και τα νεράκια” είπε χαρακτηριστικά ξένο ανώτερο στέλεχος στην ομιλία του στα…εθνικά ποσειδώνια, ενώ επεσήμανε ότι μεταξύ των κακών που διώχνουν τα ξένα κρουαζερόπλοια από τα ελληνικά λιμάνια είναι και η έλλειψη μάρκετιγκ του ελληνικού τουρισμού.
“Πρέπει να μας πείτε κάτι παραπάνω από τον Παρθενώνα, τη Σαντορίνη ή και τη Μύκονο”, τόνισε στην ομιλία το ίδιο στέλεχος το οποίο μάλιστα επεσήμανε ότι ένα ακόμα πρόβλημα που διώχνει τα ξένα κρουαζερόπλοια από την Ελλάδα είναι και η γραφεικρατία για την χορήγηση Visas που χρειάζονται οι επιβάτες που προέρχονται από τις νέες αγορές κρουαζιέρας, που είναι τόσο η Ρωσία όσο και η Τουρκία.

Επίσης και ο Αμερικανός εκπρόσωπος της Ρουαγιάλ Καριμπίαν τόνισε ότι οι υποδομές των λιμανιών μας χρειάζονται άμεση ανανέωση, ενώ το όλο σύστημα μπλοκάρει και από τη μη ιδιωτικοποίηση μέρους  των λιμανιών στα οποία θα προσεγγίζουν τα μεγάλα ξένα κρουαζερόπλοια, ενώ έκανε σαφές ότι τα ξένα κρουαζερόπλοια ψάχνουν ήδη άλλες τουριστικές αγορές.

Και εδώ που φυσικά γελάμε είναι το τι είπε στην ομιλία του ο Έλληνας εκπρόσωπος κάποιας εφοπλιστικής ένωσης ο οποίος αντί να καυτηριάσει την παντελή έλλειψη ανθρώπων της Κυβέρνησης και του ΟΛΠ στην εκδήλωση της 6-6-2012 για την κρουαζιέρα αρκέστηκε να ανταπαντήσει στον Αμερικανό εκπρόσωπο ότι “ΜΗ ΜΑΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΕ,ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΣΑΣ ΑΓΑΠΑΜΕ”
Φτάσαμε δηλ.στο σημείο να εκλειπαρούμε για μερικά ψίχουλα, να τους κατεβάσουμε και τα…..Σώβρακα.

Και ενώ τα ξένα κρουαζερόπλοια αλλάζουν ρότες για άλλες αγορές αυτοί ακόμα μας λένε για μερικές χιλιάδες αφίξεις και για τον πακτωλό εκατομμυρίων ευρώ που θα αφήσουν στην Ελλάδα οι   επιβάτες των ξένων κρουαζερόπλοιων.
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης