Πτώση σημείωσε η κατανάλωση στις περισσότερες κατηγορίες της εγχώριας αγοράς μη αλκοολούχων ποτών και εμφιαλωμένου νερού το 2011, με το κυριότερο κριτήριο επιλογής να αποτελεί πλέον η τιμή, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη της Hellastat.
Ιδιαίτερη επιβάρυνση προκάλεσε η αύξηση του συντελεστή Φ.Π.Α. κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (σε 23%) για τα εμφιαλωμένα νερά, τα αναψυκτικά, τους χυμούς φρούτων, τον καφέ και το τσάι.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η αγορά των χυμών υπέστη τις μεγαλύτερες απώλειες, καθώς τα εν λόγω προϊόντα είναι ακριβότερα. Επιπλέον, η αγορά αναψυκτικών υποχώρησε κατά 6%, ενώ πτώση κατέγραψε και η αγορά του εμφιαλωμένου νερού, η οποία προκλήθηκε κυρίως από την κρύα αγορά (εστιατόρια, καφετέριες κ.λπ.).

