Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Bentley ετοιμάζεται να παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα το 2026 και κάνει μια προεπισκόπηση της στιλιστικής γλώσσας του με το νέο πρωτότυπο EXP 15. Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή για τη μάρκα, η οποία το χαρακτηρίζει ως ένα «υπερυψωμένο σπορ sedan».

Το EXP 15 αποτελεί μια παραδοξότητα λόγω της τρίθυρης διάταξής του, η οποία έχει μια μόνο πόρτα στην πλευρά του οδηγού καθώς και δύο πόρτες στην πλευρά του συνοδηγού. Ακόμα πιο περίεργο είναι ότι υπάρχουν δύο μπροστινές πόρτες παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει μόνο ένα μπροστινό κάθισμα.

Οι σχεδιαστές της Bentley εμπνεύστηκαν από ένα τριθέσιο Speed Six του 1930 που ονομάστηκε «Blue Train», από έναν διάσημο αγώνα που έτρεξε ο ιδιοκτήτης Woolf Barnato ενάντια σε ένα γαλλικό τρένο. Η Bentley αποκαλεί την EXP 15 «sedan», αν και έχει προφίλ coupe που μοιάζει περισσότερο με την Continental GT, και μάλιστα με την Speed Six του 1930. Υπάρχει ένα κάθισμα πίσω από το (δεξί) κάθισμα του οδηγού και ένα στο αριστερό πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Στις απεικονίσεις, η Bentley δείχνει ακόμη και ένα κατά παραγγελία κρεβάτι για σκύλους που βρίσκεται μπροστά από το αριστερό κάθισμα του συνοδηγού.

Καθώς τα EV δεν χρειάζονται μια μεγάλη μάσκα για την ψύξη του κινητήρα, η Bentley επέλεξε αντ’ αυτού ένα διακοσμητικό στοιχείο φωτισμού που ο επικεφαλής σχεδιαστής της, Robin Page, αποκαλεί «ψηφιακή τέχνη». Όπως και στις προηγούμενες Bentley με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπάρχει ένα εξαιρετικά μακρύ καπό, αλλά χωρίς κινητήρα, η Bentley είχε χώρο για να δημιουργήσει δύο αποθηκευτικά πάνελ, στα οποία η πρόσβαση γίνεται από πόρτες που ανοιγοκλείνουν στο κέντρο.

Στο εσωτερικό, υπάρχουν οι απαραίτητες οθόνες σε όλο το ταμπλό, αλλά η Bentley σπεύδει να επισημάνει πολλά πιο παλιομοδίτικα στοιχεία. Υπάρχουν φυσικά χειριστήρια για το clima και υφάσματα από μια αγγλική εταιρεία 250 ετών.

Η Bentley μέσω του Page λέει: “Η ομορφιά ενός concept car δεν είναι μόνο να τοποθετεί τη νέα μας σχεδιαστική γλώσσα, αλλά και να δοκιμάζει πού πηγαίνει η αγορά. Είναι σαφές ότι τα SUV είναι ένα αναπτυσσόμενο τμήμα και κατανοούμε την αγορά GT -μέσα από τέσσερις γενιές του Continental GT- αλλά το πιο δύσκολο τμήμα είναι το σεντάν επειδή αλλάζει. Κάποιοι πελάτες θέλουν ένα κλασικό σχήμα σεντάν, άλλοι ένα πιο υπερυψωμένο. Έτσι, αυτό ήταν μια ευκαιρία για εμάς να μιλήσουμε με τον κόσμο και να πάρουμε feeedback”.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης