Η πρώτη μου επαφή, πέρα από τις φωτογραφίες φυσικά, με την BMW X6 έγινε σε μια έκθεση αυτοκινήτου. Αν μάλιστα δε με γελά η μνήμη μου, θα πρέπει να ήταν executive cars. Είχα μείνει άφωνος, αποσβολωμένος από την όψη της. Προκαλούσε, αφενός δέος το σχήμα της, αφετέρου όμως μου μπέρδευε το μυαλό, όσον αφορά στο… σε ποια κατηγορία υπάγεται, το νέο αυτό δημιούργημα της BMW. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι είναι SUV, διότι τότε τι είναι η X5;

Η απορία μου αυτή βρήκε την απάντησή της, όταν ήρθε η ώρα της δοκιμής. Ανήκει στη δική της κατηγορία. Δημιούργησαν κάτι εντελώς νέο και συνάμα εντυπωσιακό οι Βαυαροί. Ένα όχημα μοναδικό. Γραμμές κουπέ, εμπλουτισμένες με χαρακτηριστικά αυτοκινήτου εκτός δρόμου. Στη «μαρμίτα» έπεσαν και οι κλασικές αξίες BMW, με απαράμιλλη ποιότητα υλικών και συναρμογής, τεχνολογία αιχμής, εργονομία και παροχή ασφάλειας ανάλογης με αυτή του… Φορντ Νοξ. Το σίγουρο είναι πως δεν ταιριάζει σε όλους όσους θέλουν να περνούν απαρατήρητοι. Με την X6 κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, καθώς τραβά τα βλέμματα, όπως ο μαγνήτης το μέταλλο. Ταυτόχρονα, θεωρώ πως δεν κάνει «ζημιά» στην «αδελφή» της X5, αφού είναι αμιγώς τετραθέσια, γεγονός που άλλωστε της τονίζει ακόμα περισσότερο αυτή τη σπορ εμφάνιση που τη διακατέχει σχεδιαστικά.

Οι 20αρες ζάντες, το φουσκωμένο κορμί, η αγριάδα στο… βλέμμα και τα σφριγηλά οπίσθια είναι ικανά να κολάσουν και Άγιο. Επί του πρακτέου, το πραγματοποιούν εν ριπή οφθαλμού. Μαγικό όχημα η Χ6 και δεν το κρύβει. Δεν είναι φρου-φρου και αρώματα. Είναι αυτό που οι Αμερικανοί λένε: What you see is what you get, δηλαδή ό,τι βλέπεις παίρνεις. Δεν είναι δήθεν. Το αυτοκίνητο σφύζει από ζωή. Εξαιρετικός ήχος, η οριζόντια αίσθηση χωρίς καμία κλίση ενθουσιάζει. Είναι και αυτή η μάχη που γίνεται διαρκώς μεταξύ του βάρους της (κοντά δύο τόνοι, 2.070 κιλά για την ακρίβεια) και της πρόσφυσης. Η φυσική, οι νόμοι της φύσης καλύτερα, προσπαθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Νιώθεις το βάρος να θέλει να ακολουθήσει τη φυγόκεντρο, αλλά να μην καταφέρνει να υπερκεράσει τη μηχανολογική αρτιότητα της κατασκευής.

Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης «xDrive», φυσικά, ελέγχεται ηλεκτρονικά. Ένας πολύδισκος συμπλέκτης αναλαμβάνει να μοιράσει τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Υπό κανονικές συνθήκες, αυτή μεταφέρεται σε ποσοστό 40 εμπρός 60 πίσω. Στο βασικό εξοπλισμό της Χ6 υπάρχει το σύστημα «Dynamic Performance Control», το οποίο συμβάλλει στην ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά σε περίπτωση απότομης αλλαγής της τροχιάς του οχήματος.

Το σύστημα «συνεργάζεται» με το αντίστοιχο της μόνιμης τετρακίνησης «xDrive», ώστε να εξαλείφονται οι τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής του οχήματος. Η ιδιαιτερότητα του «DΡC», σε σχέση με άλλα αντίστοιχα συστήματα είναι πως δε χρησιμοποιεί το σύστημα πέδησης για να μειώσει την ταχύτητα του τροχού που έχει χάσει τη πρόσφυσή του σε μια στροφή, ούτε περιορίζει την ισχύ του κινητήρα για να επαναφέρει το όχημα στην τροχιά του. Αντιθέτως, παρέχει ροπή στον τροχό (ή τους τροχούς) με την καλύτερη πρόσφυση, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη κι όταν ο οδηγός δεν πατά καθόλου το πεντάλ του γκαζιού, δηλαδή αφήνει το αυτοκίνητο να «ρολάρει», όπως λέμε.

Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό, όταν ο οδηγός κινείται σε ρυθμό βόλτας, δύναται όμως να αλλάξει… προς το καλύτερο, αν επέλθει αλλαγή της διάθεσης του χειριστή της. Αιτία γι αυτό είναι ο εξαιρετικός (ή όποιο άλλο επίθετο κολακείας στον υπερθετικό βαθμό προτιμά ο καθένας) εξακύλινδρος σε σειρά διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, ο οποίος, αν χρειαστεί, κινεί ταχύτατα το βαρύ αυτοκίνητο. Αποτέλεσμα, η αίσθηση που εισπράττεις είναι πως βρίσκεσαι σε ένα γρήγορο «επιβατικό» παρά σε ένα SUV. Πώς να μη συνέβαινε αυτό άλλωστε, όταν έχεις 306 ίππους, με τη ροπή να βρίσκεται στα 40,77 χιλιόγραμμα ροπής από τις 1.300 στροφές! Η δύναμη αυτή μεταφέρεται στο δρόμο από ένα απίστευτο εξατάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μάλιστα, πέρα από το «διαστημικό» λεβιέ «joystick» υπάρχουν και paddles αλλαγών στο τιμόνι, για να μη χρονοτριβεί κανείς, τραβώντας το ένα του χέρι.

Ο βασικός εξοπλισμός: Αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, οροφής, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης «xDrive», συστήματα «DΡC», «DSC» με «DΤC», σύστημα «iDrive», συστήματα «DCC», «ΗDC», «Αuto Ηold», αυτόματο σειριακό κιβώτιο «Steptronic», ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο, ράδιο-CD «ΒΜW Ρrofessional» με δυνατότητα αναπαραγωγής mp3, δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, έγχρωμη οθόνη 6,5, διακόπτης εκκίνησης-«σβησίματος» κινητήρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός, αισθητήρες παρκαρίσματος.

Ειδική μνεία στα καθίσματα. Το έχω γράψει ξανά για τα φουλ ρυθμιζόμενα καθίσματα της BMW, δεν υπάρχει περίπτωση να μη βρει κανείς την ιδεατή θέση οδήγησης, ανεξάρτητα από τον σωματότυπό του. Έχουν τόσες ρυθμίσεις που για να αποτυπωθούν στο χαρτί, θα χρειαστεί και άλλη… σελίδα. Στα χάιλαϊτς το κλείσιμο της πίσω πόρτας με… κουμπί και όχι το χέρι.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Το γεγονός ότι η BMW με την Χ6 δημιούργησε μια εντελώς νέα κατηγορία που συνδυάζει αγαστά τις αρετές μιας 3άρας με αυτές της Χ5. Πολυτέλεια, ασφάλεια, εργονομία, συναρμογή και συντελεστής… κεφαλογυρίσματος στο μέγιστο βαθμό. Στα σχεδόν 80 χιλιάρικα δεν έχει αντίπαλο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ BMW Χ6 35i

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2.979cc

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ 6-24

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 306/5.800

ΡΟΠΗ 40,8Kgm/1.300

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 240km

0-100 km/h 6,7sec

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Διπλοί εγκάρσιοι σύνδεσμοι

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους 4 τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ  Ημιαυτόματο 6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – πίσω

ΒΑΡΟΣ 2.070

ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ   4.880mm / 1.980mm / 1.690mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.930

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 570Lit.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10,9 Lit/100km  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης