Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

Το 2022 η Yamaha Motor ανακοίνωσε το Jin-Ki Kanno x Jin-Ki Anzen Safety Vision, το οποίο στοχεύει να δημιουργήσει έναν κόσμο χωρίς ατυχήματα μέχρι το 2050.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι τρεις πυλώνες του προγράμματος είναι: Τεχνολογία που βοηθά τον αναβάτη στην αναγνώριση, την κρίση, τη λειτουργία και τον μετριασμό των λαθών. Δεξιότητες, ενίσχυσης των οδηγικών δυνατοτήτων των αναβατών. Συνδεσιμότητα, όπου χρησιμοποιείται το Cloud για την παροχή σχολίων για πρωτοβουλίες ασφάλειας.

Οι προγραμματιστες που εξελίσουν τους πυλώνες της τεχνολογίας Advanced Motorcycle Stabilization Assist System (AMSAS) αναφέρουν σχετικά. Τα ατυχήματα που αφορούν μοτοσυκλέτες έχουν αποδοθεί κυρίως σε σφάλματα αναγνώρισης (10%), σε λάθος απόφασης (17%) και σε λειτουργικά σφάλματα (5%) από την πλευρά του αναβάτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι περίπου το 70% των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα συμβαίνουν μέσα σε δύο δευτερόλεπτα από το ξεκίνημα της κατάστασης που οδηγεί στο ατύχημα. Με βάση αυτές τις αναλύσεις των αιτιών ατυχημάτων, η ανάπτυξη των βοηθημάτων αναβάτη της Yamaha Motor επικεντρώνεται σε τέσσερις τομείς: Υποβοηθούμενη πρόβλεψη κινδύνου Πρόληψη λαθών και υποβοηθούμενη αμυντική οδήγηση Υποβοηθούμενοι ελιγμοί αποφυγής Ελαχιστοποίηση των αρνητικών αποτελεσμάτων ενός ατυχήματος.

Το AMSAS είναι ένα βοήθημα αναβάτη που εστιάζει στην αστάθεια που υπάρχει στις μοτοσυκλέτες κατά την εκκίνηση ή όταν κινούνται με χαμηλές ταχύτητες ενισχύοντας τη σταθερότητα του οχήματος κατά τη διάρκεια αυτών των στιγμών. Το υπό ανάπτυξη πρωτότυπο σύστημα χρησιμοποιεί σαν πλατφόρμα μια YZF-R25 παραγωγής που είναι εξοπλισμένη με αδρανιακή μονάδα μέτρησης 6 αξόνων (IMU) και σερβομηχανισμούς κίνησης και διεύθυνσης.

“Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι χρησιμοποιεί μια διάταξη που είναι εύκολα εφαρμόσιμη στα υπάρχοντα οχήματα, καθώς δεν απαιτεί καμία τροποποίηση στο πλαίσιο” αναφέρει ο επικεφαλής του έργου Akitoshi Suzuki.

Η Yamaha έχει θέσει στόχο να μειώσει τον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων με μοτοσυκλέτες στο μηδέν έως το 2050 και εντείνει τις προσπάθειες σύμφωνα με τους τρεις προαναφερθέντες πυλώνες της Τεχνολογίας, των Δεξιοτήτων και της Συνδεσιμότητας. Η AMSAS είναι μια τεχνολογία με τη δυνατότητα να γίνει βασικό βοήθημα αναβάτη εάν χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλες τεχνολογίες, όπως το Unified Brake System που συνδέεται με ραντάρ – το πρώτο του είδους του στον κόσμο – που έχει ήδη αναπτυχθεί στο TRACER 9 GT+.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης