Του Δημήτρη Διατσίδη

Φωτογραφία: Giuseppe Piazzolla, Piazzophotogrraphy.com

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα κεντρικά γραφεία της V moto Super Soco στην Ιταλία, βρίσκονται στα βόρεια του Μιλάνου και εκεί είχαμε ραντεβού με τον Graziano Milone που είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας και μέτοχος και μέλος του ΔΣ της κεντρικής εταιρίας που κατασκευάζει τα ηλεκτρικά της οχήματα στην Κίνα και τα εξάγει σε 54 χώρες. Δυναμικός και οραματιστής ο Milone, έχει την ικανότητα να “βλέπει” το μέλλον της ηλεκτροκίνησης σε δύο τροχούς για την αστική μετακίνηση και με υπερηφάνεια μας ξενάγησε στη γκάμα της Super Soco. To CPX είναι το κορυφαίο μέχρι στιγμής, από τα σκούτερ της εταιρίας και παρά το ότι δεν ήταν προγραμματισμένο, μας πρότεινε μια δοκιμή, αφού βρήκε για μας και το φωτογράφο μας, κράνη και μπουφάν.

Επιλέξαμε να φτάσουμε στο πάρκο της Μόντσα, που περιλαμβάνει και τη θρυλική πίστα της Φόρμουλα 1, σε μια διαδρομή που είχαμε και κίνηση σε κομμάτι της Autostrada και σε αστικό περιβάλλον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το CPX που είναι ένα σκούτερ συγκρίσιμο με τα θερμικά των 125 κ.εκ., είναι ένα απλό, λιτό σκούτερ, με πλεονέκτημα το ότι διαθέτει δύο ανεξάρτητες μπαταρίες και μπορεί να λειτουργήσει μόνο με τη μία, αν η διαδρομή μας δεν ξεπερνά τα 60 χλμ (70 είναι θεωρητική αυτονομία με πολύ ήσυχη οδήγηση), εξοικονομώντας σχεδόν 20 κιλά βάρος. Αν χρειάζεται στη ημέρα μας να κινηθούμε για πάνω από 70 χλμ, έχουμε και τις δύο μπαταρίες ξεπερνώντας άνετα τα 100 χλμ αυτονομίας, ακόμη κι αν πηγαίνουμε “τέρμα γκάζι” συνέχεια.

Ξεκινάμε να μιλάμε για ένα ηλεκτρικό σκούτερ αναφερόμενοι στο θέμα της αυτονομίας, αφού τελικά αυτό είναι το καυτό θέμα σε όλον τον κόσμο, σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική μετακίνηση. Ο χρόνος επαναφόρτισης, από οικιακή πρίζα, είναι πάνω από 3 ώρες ανά μπαταρία, αρκετά μεγάλος, αλλά η λύση των δύο μπαταριών είναι μια έξυπνη ιστορία, καθώς είναι εύκολη η μεταφορά της μιας μπαταρίας σε μικρές αποστάσεις και μπορείς μπαίνοντας στο γραφείο να την έχεις μαζί και να τη φορτίζεις όση ώρα θα δουλεύεις και έτσι φεύγοντας να έχεις πάλι τη μέγιστη αυτονομία.

Πέρα από τα θέματα με την αυτονομία, ο ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει συνεχή ισχύ 4,000 W, με μεγίστη ισχύ τα 4,800, βρίσκεται μέσα στην πίσω ρόδα, στο πατενταρισμένο μονόμπρατσο ψαλίδι. Η ισχύς έρχεται μόλις από τις 750 σ.σ.λ., πρακτικά από τις “0 στροφές” θα λέγαμε, αλλά ο μικρός χρόνος που θέλει ο ηλεκτροκινητήρας για να φτάσει αυτές τις στροφές, δίνει μια ήρεμη δύναμη που δεν φοβίζει και τον αρχάριο οδηγό που έχει δίπλωμα Α1, αλλά ούτε στεναχωρεί τον πιο έμπειρο, που γρήγορα θα νιώσει την ηλεκτρική δύναμη να ωθεί το σκούτερ μέχρι τα 90 χλμ/ώρα που είναι η τελική του ταχύτητα, σύμφωνα με το εργοστάσιο, μια ταχύτητα που φθάνει άνετα και με δύο άτομα, ενώ με τον οδηγό μόνο του τα ξεπερνάει. Η ροπή στα 150 Nm είναι ένα καλό νούμερο και το καλύτερο είναι ότι την καταλαβαίνεις ότι είναι εκεί και βοηθάει στη γρήγορη κίνηση στην πόλη. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει και όπισθεν, που ενεργοποιείται εύκολα από ένα κουμπί.

Στα υπόλοιπα στοιχεία, δηλαδή το πλαίσιο, τις αναρτήσεις, τα φρένα, δεν έχουμε κάτι ιδιαίτερο και όλα μαζί τα κλασικά στοιχεία συνεργάζονται δίνοντας ένα ευχάριστο σύνολο, με μια σέλα με ύψος που βοηθάει στην ευκολία κίνησης και χειρισμών, μια σέλα που έχει αρκετό υλικό για να προσφέρει μια άνετη κίνηση για ολόκληρη τη μέρα. Στο πίσω μέρος η πρακτική σχάρα είναι από carbon και ατσάλι, δίνοντας μια σπορ χροιά.

Η οδική συμπεριφορά πέρα από ευχάριστη είναι και ικανή για πιο γρήγορη κίνηση και στις στροφές της πόλης και στον τομέα του φρεναρίσματος που είναι σημαντικός στην αστική μετακίνηση. Οι μεγάλοι τροχοί, με 16 ίντσες μπροστά και 14 πίσω, προσφέρουν και τη σταθερότητα που χρειάζεται, καθώς και την ικανότητα να περνούν εύκολα και τις μεγάλες λακούβες που τυχόν συναντάς.

Γενικά η βόλτα μας στην Μόντσα ήταν μια ωραία διαδρομή, στην οποία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε σε πραγματικές συνθήκες την αυτονομία και τη συνολική απόδοση του CPX και να κατανοήσουμε ότι για τις περισσότερες των περιπτώσεων η αστική μετακίνηση μπορεί να γίνεται με ένα τέτοιο σκούτερ. Τώρα αν κάποιος κάνει αρκετά πάνω από 120 χλμ ανά ημέρα και δεν έχει εύκολη πρόσβαση σε πρίζα ηλεκτρικού ρεύματος, θα πρέπει να επιλέξει θερμικό κινητήρα. Στις άλλες περιπτώσεις αν οι απαιτήσεις της απόδοσης δεν είναι για πάνω από 100 χλμ/ώρα, το ηλεκτρικό αυτό όχημα είναι μια καλή λύση που πέρα από τον οικολογικό προσανατολισμό προσφέρει και μειωμένο κόστος μετακίνησης, καθώς ακόμη το κόστος φόρτισης είναι μικρότερο από το κόστος της βενζίνης για μια ημέρα μετακίνησης στην πόλη.

Το κόστος αγοράς με τις δύο μπαταρίες μπορεί να κατέβει μέχρι τα 4,065€, διόλου ευκαταφρόνητο, αλλά θα πρέπει στην επιλογή αυτή να συνυπολογιστεί το πολύ μικρότερο κόστος συντήρησης.

ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

  • Μέγιστη Ισχύς: 4.800W (συνεχής ισχύς 4.000W)
  • Μέγιστη ταχύτητα: 90km/h
  • Αυτονομία: 70km (έως 140km με τη χρήση 2 μπαταρίας)
  • Ροπή: 150Nm
  • Μπαταρία: 60v/45Ah
  • Χρόνος φόρτισης: 3 – 3.5 ώρες/μπαταρία (με ταχυφορτιστή 10Α)
  • Κινητήρας: Super Soco
  • Τροχοί: E 100/80 R16 | Π 110/80 R14
  • Διαστάσεις: L1975 x W720 x H1132mm
  • Μεταξόνιο 1365 mm
  • Ύψος σέλας 760 mm
  • Λάστιχο εμπρός 100/80-16
  • Λάστιχο πίσω 110/80-14
  • Δίπλωμα: Α1

ΤΙΜΗ ΜΕ 2 ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ: 6.065€ ΑΡΧΙΚΗΤΙΜΗ, 4.465€ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ, 4.065€ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ & ΑΠΟΣΥΡΣΗ

ΤΙΜΗ ΜΕ 1 ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 3.773€ ΑΡΧΙΚΗΤΙΜΗ, 2.860€ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ, 2.460€ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ & ΑΠΟΣΥΡΣΗ

Ο απεσταλμένος μας με τον Graziano Milone Διευθύνοντα Σύμβουλο της V moto Super Soco

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης