Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η FEMA (Federation of European Motorcyclist’s Associations) ανησυχεί για την ασφάλεια των αναβατών μοτοσυκλέτας μετά από δυο θανατηφόρα ατυχήματα με θύματα μοτοσυκλετιστές που συνέβησαν στις ΗΠΑ. Κατά τη FEMA τη μεγαλύτερη ευθύνη για αυτά τα ατυχήματα έχει το σύστημα ‘Autopilot’ της Tesla και σε ένα ποσοστό η διαδικασία, που ακολουθεί ο οργανισμός Euro NCAP, για την βαθμολογία της ασφάλειας που παρέχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Στην παρακάτω ανακοίνωση της η FEMA εξηγεί τους λόγους που την κάνουν να ανησυχεί.

Το Σεπτέμβριο του 2022, το Euro NCAP, βαθμολόγησε το μοντέλο Tesla Y με 5 αστέρια κάτι που δεν είναι ασυνήθιστο για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Αυτά τα πέντε αστέρια τα πήρε χάρη και στην πολύ υψηλή βαθμολογία 98% για το ‘Safety Assist’.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το θέμα είναι ότι από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα με το σύστημα ‘Autopilot’ βγήκαν στους δρόμους υπάρχουν αναφορές για σημαντικά ανεξήγητα ατυχήματα με εμπλεκόμενους αυτοκίνητα της Tesla και μοτοσυκλετιστές.

Στις ΗΠΑ, τον Ιούλιο του 2022, δύο μοτοσυκλετιστές έχασαν τη ζωή τους σε ατυχήματα που προκλήθηκαν με ή “από” αυτοκίνητα της Tesla. Και στις δύο περιπτώσεις οι μοτοσυκλέτες, που οδηγούσαν σε σκοτεινούς δρόμους, δεν αναγνωρίστηκαν από τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας της Tesla άλλα και από τους οδηγούς, ενδεχομένως να βασίζονταν υπερβολικά στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας (δείτε το βίντεο παρακάτω για πλήρη εξήγηση).

 

 

Η FEMA θεωρεί ότι αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη και έστειλε επιστολή στον οργανισμό Euro NCAP για να ενημερώσει για αυτήν την επικίνδυνη αυτή κατάσταση που, σε ένα ποσοστό, προκαλείται από τις δικές τους μεθόδους δοκιμών. Ο Euro NCAP αρνείται ότι οι δοκιμές του είναι ανεπαρκείς.

 

Εδώ και χρόνια, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα συστήματα υποβοήθησης της Tesla έχουν ένα σοβαρό θέμα. Βασίζονται εξ ολοκλήρου σε αισθητήρες κάμερας. Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν συνδυασμό κάμερας και ραντάρ ή lidar. Το πρόβλημα με τις κάμερες είναι ότι – σε αντίθεση με το ραντάρ και το lidar – έχουν περιορισμένη ικανότητα εκτίμησης της απόστασης.

Στην περίπτωση των δύο συγκεκριμένων ατυχημάτων οι μοτοσυκλετιστές επέβαιναν σε μοτοσυκλέτες cruiser με τα πίσω φώτα τοποθετημένα σχετικά χαμηλά. Δεδομένου ότι οι κάμερες μπορούσαν να ανιχνεύσουν μόνο τα πίσω φώτα και όχι την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα και τους αναβάτες τους, το σύστημα ασφάλειας εκτίμησε λάθος την απόσταση και αυτό προκάλεσε τις συγκρούσεις. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, τα συστήματα ασφάλειας της Tesla δεν αναγνώρισαν οχήματα έκτακτης ανάγκης που ήταν σταθμευμένα στην άκρη του αυτοκινητόδρομου, αστυνομικό με μοτοσυκλέτα που είχε σταματήσει στο κόκκινο φανάρι κ.λπ.

Το θέμα είναι ότι τα συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας τηςTesla έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή και αναξιόπιστα.

Τα ατυχήματα τον περασμένο Ιούλιο δείχνουν ότι ο αισθητήρας κάμερας της Tesla έχει πρόβλημα με την αναγνώριση των μοτοσυκλετών (ενδεχομένως και των ποδηλατών) στο σκοτάδι, γιατί φαίνεται να τους μπερδεύει με τα αυτοκίνητα που βρίσκονται πιο μπροστά. Ο Euro NCAP δεν κάνει δοκιμές με αυτή την κατάσταση όπου ένα αυτοκίνητο πλησιάζει μια μοτοσυκλέτα από πίσω. Αυτό που δεν δοκιμάζεται δεν μπορεί να αποτύχει και έτσι το μοντέλο Y της Tesla πήρε 5 αστέρια, αλλά αυτό δεν το καθιστά ασφαλές αυτοκίνητο, παρά το ότι ο αγοραστής μπορεί να πιστεύει το αντίθετο.

Από την αρχή της άφιξης των αυτοκινήτων με συστήματα ασφάλειας έχουμε ασκήσει πιέσεις για την ένταξη των μοτοσυκλετιστών στις δοκιμές. Αυτό ξεκίνησε το 2016 με τη σύγκρουση ενός αυτοκινήτου Tesla με έναν νεαρό μοτοσυκλετιστή στη Νορβηγία. Σιγά σιγά φτάνουμε κάπου, αλλά αυτή η υψηλή βαθμολογία του μοντέλου Y της Tesla δείχνει ότι έχουμε ακόμα δρόμο. Στείλαμε μια επιστολή στον οργανισμό EuroNCAP για να τους ειδοποιήσουμε για αυτήν την επικίνδυνη κατάσταση, που προκαλείται και από τις δικές τους μεθόδους δοκιμών. Τους είπαμε επίσης ότι θεωρούμε ότι αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη.

Σε απάντηση στην επιστολή της FEMA, λάβαμε από τον Euro NCAP αυτή την ανησυχητική απάντηση: “Ο EuroNCAP συνεχίζει να βελτιώνει τα πρωτόκολλα και έχει επενδύσει πολύ χρόνο και προσπάθειες για να αναπτύξει διαδικασίες δοκιμών, συμπεριλαμβανομένων των PTW (αυτοκινούμενα δίτροχα). Τα τεστ του Euro NCAP είναι ήδη πολύ εμπρός από αυτά που απαιτεί η σχετική νομοθεσία, αλλά με αφορμή αυτή την ενημέρωση θα ωθήσει τους κατασκευαστές οχημάτων να βελτιώσουν τα συστήματά τους. Η Tesla έχει αποδώσει πολύ καλά στις δοκιμές που διεξάγουμε αυτήν τη στιγμή και αξίζει τα εύσημα, αυτό είναι κάτι που δεν αμφισβητείται”. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης