Η πανδημία δυσκόλεψε αρκετά τα πράγματα (και) στην αγορά των δύο τροχών στην Ελλάδα, λόγω της απαραίτητης παύσης εργασιών. Και λέμε «αρκετά» και όχι «πολύ» γιατί όλως παραδόξως η πτώση κινήθηκε σε χαμηλότερα από το αναμενόμενο επίπεδα. 

Παρ΄ ότι τον μήνα Απρίλιο τα περισσότερα καταστήματα μοτοσικλετών ήταν κλειστά, 922 δίτροχα πουλήθηκαν με κάποιο τρόπο, είτε επειδή είχαν παραγγελθεί νωρίτερα, είτε επειδή διατέθηκαν επιτόπου «με συνοπτικές διαδικασίες», μειώνοντας έτσι τη ζημιά που δυνητικά θα μπορούσε να επιφέρει ένα καθολικό lockdown. Η συντριπτική πλειοψηφία ήταν παπιά και scooter, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι μοτοσικλέτες τα πήγαν άσχημα. Μιλώντας για νούμερα, σίγουρα δεν θα θέλατε να ακούσετε πόση ήταν η πτώση των πωλήσεων του τέταρτου μήνα της χρονιάς σε σχέση με τον περσινό. Σχεδόν 73% και πάλι καλά να λέμε… 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αξίζει να αναφέρουμε πως η αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2020 (και παρά τον «κουτσουρεμένο» Μάρτιο) παρουσίασε αύξηση της τάξης του 4,9%, ένα θετικό πρόσημο που λείανε ελαφρώς τη μεγάλη πτώση που επήλθε μέσα από τον άπραγο Απρίλιο. Έτσι, η μείωση των πωλήσεων στο πρώτο τετράμηνο του 2020 έφτασε τελικά «μόλις» στο 23,1%! Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Απρίλιο πουλήθηκαν συνολικά 6.909 scooter, παπιά και μοτοσικλέτες (8.991 μονάδες ήταν το αντίστοιχο νούμερο του 2019), που μοιράστηκαν ως εξής: 

•     3.884 scooter 
•     1.702 παπιά 
•     1.290 μοτοσικλέτες 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα scooter αποδείχθηκαν και πάλι λαοφιλή, κατακτώντας το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των πωλήσεων με ποσοστό 56,2% επί του συνόλου. Τα παπιά πέτυχαν ποσοστό 24,6% και οι μοτοσικλέτες 18,6%. Από πλευράς εταιρειών πρώτη παρέμεινε η SYM με 1.649 μονάδες, αποσπώντας το 24% της αγοράς όλων των κατηγοριών. Δεύτερη ήταν η Honda με 1.117 μονάδες και ποσοστό 16%, ξεπερνώντας κατά τι την Piaggio (1.063-15%). Στην τέταρτη θέση ήταν η Yamaha, η οποία έφτασε τις 910 μονάδες και ποσοστό 13%, ακολουθούμενη από την Daytona (906-13%). Στην έκτη θέση βρέθηκε η Kymco με 292 μονάδες και ποσοστό 3,8%. Ακολούθησαν οι BMW, Vespa, ΚΤΜ, Suzuki, Keeway, Benelli, Kawasaki, Quadro, Gemini, Ducati, Peugeot, CF Moto, Beta, Triumph και Harley Davidson. 

Κορυφαία μοντέλα ανά κατηγορία 

Scooter 
1.     Piaggio Beverly 300 
2.     SYM Symphony ST 200 
3.     Piaggio Medley 150 
Παπιά 
1.     Daytona DY 125 RS 
2.     Yamaha Crypton S 115 
3.     Honda Astrea Grand 110 
Μοτοσικλέτες 
1.     Honda CB 500X 
2.     Daytona T 310 
3.     Yamaha Tracer 900 GT 

Ταξινομήσεις scooter 

Στα best seller του 4μηνου βλέπουμε μια ανατροπή στην κορυφή, με το Piaggio Beverly 300 να περνάει πρώτο, έχοντας πλεονέκτημα πέντε μόλις μονάδων (472) από το δεύτερο SYM Symphony ST 200i (467). Στην τρίτη θέση τερμάτισε -και πάλι- το Piaggio Medley 150, με 210 μονάδες. Τέταρτο ήταν -ομοίως και πάλι- το επαγγελματικό Daytona Cargo 125 (173), λίγο παραπάνω από το Beverly 350 (166), με την εξάδα να κλείνει το SYM HD300 (138), ξεπερνώντας κατά 9 μονάδες το Ρiaggio Liberty 125 (129). Ακολούθησαν τα 300άρια SYM Citycom S 300 (122), SYM Cruisym 300i (122), Vespa GTS 300 (107). 

ΘΕΣΗ 

ΜΟΝΤΕΛΟ 

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 

1 

PIAGGIO BEVERLY 300 

472 

2 

SYMPHONY ST 200i 

467 

3 

PIAGGIO MEDLEY 150 

210 

4 

DAYTONA CARGO 125 

173 

5 

PIAGGIO BEVERLY 350 

166 

6 

SYM HD 300 

138 

7 

PIAGGIO LIBERTY 125 

129 

8 

SYM CITYCOM S 300i 

122 

9 

SYM CRUISYM 300i 

12

10 

VESPA GTS 300 

107 

11 

YAMAHA NMAX155 

105 

12 

SYM JET 14 125 

102 

13 

YAMAHA XMAX 300 

96 

14 

SYM CRUISYM 250i 

80 

15 

HONDA SH 150 

78 

16 

SYM SYMPHONY ST 125 

77 

17 

HONDA PCX 125 

75 

18 

HONDA FORZA 300 

70 

19 

YAMAHA TMAX 560 

69 

20 

KYMCO X-TOWN 300 

60 

 

Ταξινομήσεις παπιών 

Σταθερά πρώτο παρέμεινε το Daytona DY 125 RS με 367 πωλήσεις, μια επίδοση που στη «γενική κατάταξη» όλων των κατηγοριών το τοποθετεί στην τρίτη θέση, με το Yamaha Crypton S 115 να τερματίζει τέταρτο συνολικά με 309 ταξινομήσεις. Δυνατά κινήθηκε και το Honda Astrea Grand 110 στην τρίτη θέση, ξεπερνώντας τις 200 ταξινομήσεις, ενώ το SYM VF 185 κατάφερε και πάλι, με 138 μονάδες, να μείνει μπροστά από το Honda GTR 150 (125 ταξινομήσεις). 

ΘΕΣΗ 

ΜΟΝΤΕΛΟ 

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 

1 

DAYTONA DY 125 RS 

367 

2 

YAMAHA CRYPTON S 115 

309 

3 

HONDA ASTREA GRAND 110 

201 

4 

SYM VF 185 

138 

5 

HONDA SUPRA GTR 150 

125 

6 

DAYTONA SPRINTER 125 

122 

7 

HONDA SUPRA X HELM IN 

118 

8 

SYM VF 125 

105 

9 

DAYTONA VELOS–R 125 

93 

10 

KEEWAY TARGET 125 

60 

11 

GEMINI STILIO 125 

19 

12 

HONDA Z 125 MONKEY 

17 

13 

KAWASAKI ATHLETE 125 

13 

14 

HONDA C 125 ICONIC 

6 

15 

SYM MAGIC 125 SR 

2 

 

Ταξινομήσεις μοτοσικλετών 

Βest seller μοτοσικλέτα στην Ελλάδα για το πρώτο 4μηνο του 2020 ήταν και πάλι το Honda CB500X, που κέρδισε την πρώτη θέση για ελάχιστες παραπάνω ταξινομήσεις από το περσινό best seller Daytona T310. Το Honda είχε συνολικά 85 πωλήσεις και το Daytona 6 λιγότερες. Στις επόμενες τρεις θέσεις βρέθηκαν τρία Yamaha, τα δυο Tracer 900 (GT και απλό) και το Τenere 700, που μπήκε εμβόλιμα μεταξύ τους στην 4η θέση. Tη μάχη για την 6η θέση κέρδισε το Suzuki V-Strom 650 (37), ταξινομώντας δύο μονάδες περισσότερες από το Benelli TRK (35) και τρεις από το BMW R 1250 GS Adventure (34)! 

ΘΕΣΗ 

ΜΟΝΤΕΛΟ 

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 

1 

HONDA CB 500X 

85 

2 

DAYTONA T310 

79 

3 

YAMAHA TRACER 900 GT 

54 

4 

YAMAHA TENERE 700 

43 

5 

YAMAHA TRACER 900 

41 

6 

SUZUKI DL 650 

37 

7 

BENELLI TRK 502 

35 

8 

BMW R 1250 GS ADVENTURE 

34 

9 

YAMAHA MT-03 

31 

10 

YAMAHA MT-07 

27 

11 

HONDA X-ADV 750 

25 

12 

BMW R 1250 GS 

23 

13 

HONDA CB650R 

21 

14 

SYM NH-T 200 

SYM NH-T 125 

20 

15 

KTM 390 ADVENTURE 

SUZUKI DL 250 V-STROM 

BMW F 750 GS 

KTM 250 EXC  

15 

16 

HONDA NC 750XD 

14 

17 

DAYTONA MONSTER 125 

HARLEY-DAVIDSON IRON 883 

12 

 

Θέλουμε να πιστεύουμε πως η αγορά θα κινηθεί με σημαντικά αυξητική πορεία μέσα στο καλοκαίρι, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις διελεύσεις που σημειώνονται στα καταστήματα μετά την άρση των απαγορεύσεων. Πέραν της καθιερωμένης -από χρόνο σε χρόνο- αύξησης των πωλήσεων, έρχονται και οι προτάσεις της κυβέρνησης να δώσουν ώθηση στην επιλογή μηχανοκίνητου ή/και ηλεκτροκίνητου δίκυκλου. Αυτές υπαγορεύουν την αποφυγή μετακίνησης με μέσα μαζικής μεταφοράς, οπότε εύκολα αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει αυτό. Τα δίκυκλα, εν γένει, είναι σίγουρα τα ασφαλέστερα οχήματα για να αποφύγουμε τον κορωνοϊό και δεν υπάρχει κανείς να φέρει αντίρρηση επ’ αυτού.   

Πηγή: ΣΕΑΑΔ, motorbike.gr 
 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης