του Νίκου Βιτσιλάκη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καιρός ήταν να δούμε από μια εταιρεία που έχει συνδυάσει την ιστορία της με μοναδικές sport μοτοσυκλέτες να μπαίνει για πρώτη φορά στη μεσαία κατηγορία supersport.

Χρόνια τώρα η φίρμα του Noale μας εντυπωσιάζει με τη σειρά μοτοσυκλετών RS/RSV, μόνο που όλα τα μοντέλα ήταν, μέχρι στιγμής, με κινητήρες 125, 250, 1000 και 1100cc. Χάσμα μεγάλο δηλαδή στα μεσαία κυβικά, που επιτέλους, έστω και σε μορφή πρωτότυπου, έρχεται να καλύψει η ιταλική εταιρεία με τους δεκάδες παγκόσμιους τίτλους στις ασφάλτινες πίστες. Όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται στο λακωνικό press kit του RS 660, πρόκειται για έναν πειραματισμό με έμφαση στην αεροδυναμική, στα hi-tech συστατικά και στην εφαρμογή των πλέον εξελιγμένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κινητήρας είναι ακόμη μία έκπληξη, καθόσον τελείως καινούργιος και ταυτόχρονα ο πρώτος δικύλινδρος εν σειρά στην ιστορία του εργοστασίου. Στην ουσία είναι ο… μισός V-4 της σειράς RSV/Tuono 1100, συγκεκριμένα οι δύο μπροστινοί κύλινδροι αυτού! Φαίνεται ότι αυτή η διάταξη, των δικύλινδρων εν σειρά δηλαδή, αποκτά όλο και περισσότερους φίλους, αφού πλέον την ασπάζονται ακόμα και παραδοσιακοί κατασκευαστές V-2 ή/και boxer κινητήρων (π.χ. Honda, BMW).  

Η τεχνογνωσία της Aprilia στην κατασκευή εξαιρετικών πλαισίων είναι κάτι που έχει αναγνωριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο και παίρνοντας σοβαρά αυτήν την παράδοση το RS 660 Concept διαθέτει αλουμίνιο παντού. Το περιμετρικό πλαίσιο αγκαλιάζει τον κινητήρα, με στόχο την αυξημένη ακαμψία και στιβαρότητα του συνόλου, ενώ το σχεδίασης «μπανάνα» ψαλίδι είναι υβριδικής μορφής (από αλουμίνιο και ανθρακόνημα!), εξυπηρετώντας το «φώλιασμα» του τελικού της εξάτμισης, που επίσης είναι αλουμινένιο.

Μοχλικό στην πίσω ανάρτηση δεν υπάρχει και αυτό, σύμφωνα με την Aprilia, σημαίνει μεγαλύτερη ακρίβεια στη λειτουργία της και χαμηλότερο συνολικό βάρος. Πάντως, η πιο σημαντική αναφορά στα λεγόμενα του ιταλικού εργοστασίου έχει να κάνει με τη μελλοντική χρήση του RS 660 σαν βάση παραγωγής μοντέλων εμπορίου, ανάμεσα στα οποία θα υπάρχει και έκδοση On-Off. Για να δούμε λοιπόν τι μας επιφυλάσσει το κοντινό μέλλον, η κατηγορία των 500-750cc αναπτύσσεται και η Aprilia σκοπεύει να μην αφήσει την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης